{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

boxer hvalp :) træningshjælp {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen er ny på HG smiley
men har hørt om en klikker, ville lige høre om der er nogen der kan foreklare hvordand et foregår? og hvor man kan købe en ? skal snart have boxer hvalp smiley det bliver rigtig spændene men vil godt træne ham så effektivt som muligt til de der "normale" kommandoer, såsom sit osv, og fik at vide at klik træning skulle være rigtig godt? så vil lige høre om der er nogen der kan fortælle noget om det ?
også vil jeg osse gerne høre noget om hvornår man skal begynde til hvalp træning ? jeg får min dejlige hund i en alder af 15uger smiley er det for tidlig at begynde at træne eller ?
mvh Teiz håber der kommer nogen brugbare svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  boxer hvalp :) træningshjælp
  • #1   6. sep 2006 (link fjernet)

Her kan du læse mere om klikkertræning.

Du kan sagtens starte at træne den nu.

Tillykke med den.

• #2   6. sep 2006 tusind tak for det hurtige svar smiley sætte jeg meget pris på.. er det noget du selv har erfaring med ? hvis ja, synes du så det virker ?

• #3   6. sep 2006 Jeg startede til træning med Gloria da hun var 8 uger, så start du bare.
    Jeg trænede med klikker og har været meget glad for den træningsmetode ;o)

• #4   7. sep 2006 jeg forstår det nogenlunde men kan godt være det er fordi jeg er træt jeg ikk forstår det så godt, men skal man sige eksempelvis "sit" også klikke+godbid ?
    men skal man klikke forskellige antal gange efter hvad den skal gøre ?

• #5   7. sep 2006 Du skal klikke lige så snart hunden er på vej til at gøre det rigtige. Klikkeren er en erstatning for din stemme.
    Dog skal du først lære hunden at et klik giver en godbid. Dvs. at du sætter dig med en stor hånfuld godbidder og Klik-Godbid Klik-Godbid. Hunden får altså godbiden uden at gøre noget for den. Først når du er sikker på at din hund ved at et klik betyder en godbid, kan du bruge klikkeren i din træning

• #6   7. sep 2006 og når den har forstået det er det bar at belønne med et klik+godbid hver gang den er på vej til at gøre det den skal ?
    det lyder enkelt.

• #7   7. sep 2006 Det er faktisk meget enkelt, bare man lærer det rigtigt. Jeg lærte det da jeg gik til hvalpemotivation.

Skal du gå til træning med din kommende hund?

• #8   7. sep 2006 ja regner jeg stærkt med, da jeg sys det er vigtig at hunde og jeg kommer ordentlig ind i det hele fra starten, og knytter et ordentligt bånd. Desværre er jeg den 2.ejer af hunden, hvilket er lidt synd for selve hvalpen(at bliver ryket rundt sådan), men skal finde et sted tæt på hillerød/fredensborg hvor der er noget hvalpetræning.
    ved du tilfældigvis noget om hvor der afholdes sådan noget ?

• #9   7. sep 2006 Dette her er godt nok ikke tæt på Hillerød, men måske kunne de hjælpe dig med at finde et sted tættere på dig.
    Jeg vil klart anbefale dig at starte et sådan sted, da du jo er hundens 2. ejer i dens meget korte liv:
    http://www.dyreoasen.dk/

• #10   7. sep 2006 Det er helt klart at anbefale, at du tager på et klikkerkursus med din nye hund, da det er meget vigtigt at klikkeren indlæres korrekt. Når klikkeren først er indlært, er det, efter min mening, et særdeles effektivt træningsredskab. Klikkerkurser holdes i næsten alle træningsforeninger.

• #11   7. sep 2006 hmm okay smiley jeg leder osse efter et sted i nærheden af mig selv hvor jeg kan komme til det hvalpetræning, er der specielle kurser, der viser hvordan man skal bruge klikeren eller lærer man det til hvalpetræning?

• #12   7. sep 2006 Ja, der er deciderede klikkerkurser. Det er ikke noget, der normalt bliver undevist i på hvalpeholdene.

• #13   7. sep 2006 okay vil jeg leder efter imorgen, smutter til køjs nu smiley
    tak for hjælpen alle sammen det har været til meget hjælp.

Kommentér på:
boxer hvalp :) træningshjælp

Annonce