{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Hund tisser på gulvet {{forumTopicSubject}}

i februar købte vi en hvalp på 6 måneder
hun har før vi fik hende kun været i en hundegård
da hun kom hjem var vi meget imponeret over hende da hun ikke lavede noget inden for ogsådan gik det længe hvor hun egentlig var renlig der var nogle få uheld om natten men ikke mere

pludselig fra den ene dag til den anden begyndte hun at tisse inde selv om vi lige havde været ude med hende hun kunne finde på at sætte sig lige ved siden af os ... og dette gentog hun i en længere periode hvor hun holdte sig hele natten og ligeså snart vi havde gået morgentur ( 30 min + ) satte hun sig og tissede som noget af det første vi kunne lige nå at komme på toilettet eller sætte morgenmad over så satte hun sig

denne adfærd stoppede så da vi flyttede i en ny lejlighed hvor vi har boet i en måned nu
og pludselig igår aftes efter min kæreste havde haft hende ude i haven inden vi skulle i seng både tisser og skider hun da hun kommer ind igen...
imorgen når hun kun lige at blive lukket ud ( hun er lukket inde i soveværelset om natten pga der ikke er gulvtæpper) hvor hun smutter direkte ind i stuen og tisser på gulvet...

nu har hun gjort det igen hun blev luftet for ikke engang for en time siden hvor hun lavede begge dele og nu er vi lige kommet hjem og igen smutter hun direkte ind stuen og tisser på gulvet så snart vi slap hende løs...


hvordan får vi stoppet denne adfærd igen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund tisser på gulvet
  • #2   11. apr 2015 hun virker overhoevet ikke utryg og virker til at trives fuldt ud efter vi er flyttet hun er blevet meget mere livlig og glad at omgås så tror bestemt ikke det er fordi hun er utryg

    det med blærebetændelse mistænkte vi også da vi boede i den anden lejlighed men da adfæren fuldstændig stoppede da vi flyttede fra dag 1 har hun ikke gjort noget her før igår aftes... så det tror jeg heller ikke helt smiley


  • #4   11. apr 2015 det gjorde vi før og råbte et hårdt nej og tog hende direkte med ud
    men de sidste gange har vi ikke nået at se det da hun bliver sluppet i gangen og får lov at løbe ind først hvor vi så ser det bagefter...
    hun bliver kommanderet op i sin kurv bagefter ..


  • #6   11. apr 2015 Hvis i griber det an på den måde kan det meget vel være at i skælder hende ud for at besørge i jeres nærvær - og at hun derfor søger for sig selv i noget varmt, dejligt og trygt. I skal have vasket det med rodalon, ellers forsvinder lugten ikke. Og i er nødt til bare at blive udenfor indtil hun besørger og rose for dette, for hvis man ikke har helt styr på situationen kan man MEGET let komme til at skælde hende ud for at besørge i jeres nærvær - og altså også udenfor. Og det er jo en forkert tilgang. Jeg ville starte helt forfra med renlighedstræningen og ignorere uheld indenfor samt rose når hun besørger udenfor.

  • #7   11. apr 2015 hun bliver altid rost når hun tisser udenfor!
    og efter vi er flyttet har vi ikke set at hun har gjort det så der har hun ikke fået skæld ud men kommenderet op i sin kurv da hun ellers vader rundt i det når vi gør rent
    så det med at hun tror at det er forkert at tisse i vores nærvær burde slet ikke være en mulighed da det er over en måned siden at hun blev skældt ud for at tisse indenfor...



  • #10   11. apr 2015 tror du misforstår mig hun får kommandoen ¨gå hen og læg dig¨
    af den ene grund at hun skal være med i alt vi laver ellers og vil træde rundt i det og det vil vi gerne undgå så hun bliver bedt om at gå der hen
    det er ikke hårdt men som når vi træner det ellers
    hun går også lydigt der hen og bliver der smiley


  • #11   11. apr 2015 EN gang skideballe kan være nok til at man skal starte forfra med at opbygge tillid. Med mindre man har en meget stærk hund

  • #12   11. apr 2015 Du skriver flere gange i hendes profil at hun er sky og usikker. Ud og lave nogle (selv)tillidsøvelser med hende, når I har fået tjekket for sygdom hos dyrlægen.

  • #13   11. apr 2015 det med hendes selvtillid er allerede blevet meeeget bedre det er ikke noget vi rigtig mærker til i det daglige mere kun hvis der er mange mennesker eller høje lyde hun bliver usikker ellers er hun blevet meget velfungerende og glad
    og alt denne er specielt sket efter vi er flyttet at vi har kunne mærke at hun har flyttet sig meget


  • #14   11. apr 2015 Men i og med at huns stadig bliver usikker i nogle situationer viser tydeligt at hun mangler en del endnu.

  • #15   11. apr 2015 det er vi godt klar over og vi træner også det med hende dagligt smiley

  • #17   11. apr 2015 hun kommer ud i haven sidst efter hver gå tur hvor hun er tryg og der har ikke været noget før igår hvor hun er glad og pjatter rundt og søger selv til haven hvergang vi er ude så tror ikke hun er utryg der ude ?:)
    vi går nogle nye ruter næsten hvergang for at hun kommer ud og ser noget forskelligt smiley


  • #18   12. apr 2015 I skal gå til samme faste tissested hver gang, indtil problemet er løst
    Bare een gang skældud kan huskes i mange år.


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #20   12. apr 2015 Der er mange ubekendte i denne ligning..

    Men som andre har sagt skal der situationskontrol til, når man opdrager og træner, så derfor skal hun slet ikke have muligheden for at gøre sig ren indenfor. Hun skal være "under kontrol" = indenfor synsvidde i sine vågne timer ellers kan du kan være bagefter smiley

    Stephanie, du har vist selv en del af løsningen: Væk med tæpperne på gulvet, hun tisser ikke i soveværelset, hvor der ikke er tæpper.
    En hundetype som din kan lide, at der er gang i den og hvis du oplever, at hun har travlt med at se hvad der foregår udenfor, kan dette være en delårsag til at hun ikke gør sig ren ude.
    Jeg har selv stået i situationen med hunde jeg har haft overtaget/passet længere perioder og her har fremgangsmåden været, at hunden ikke var uden opsyn et eneste minut, når den var vågen. Jeg var med ude i haven, jeg havde øjne i nakken inde, tæpperne kom væk fra gulvet og døre lukket til andre rum end det vi opholdt os i. Jeg har sågar haft line på nogle hunde et stykke tid...

    Dette har medført en meget hurtig forståelse af at hundene skulle gøre sig rene udenfor.
    For hunde er det lige så naturligt at tisse som at drikke vand og jeg bruger ikke at rose for nogle af delene.

    Giver det mening?


  • #21   12. apr 2015 Det virker som om hun er utryg ved området...
    Hvis hub så laver stort inden for kan i prøve at samle det op og putte ud i haven, eller ligge det i området. Vores egen hund havde også problemer medat give os et signal til hvornår han skulle tisse eller lave stort, såvidt kontaktede en hundetræner der gav os rådet om at tage afføring med ud, så hun kan lugte at det er hendes eget smiley


Kommentér på:
Hund tisser på gulvet

Annonce