{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Hvalp - Adfærd. {{forumTopicSubject}}

Nu er det efterhånden ved at være mange år siden, at Vaks var hvalp, og jeg lider af et hukommelsestab, lol.

Jeg står for det meste af pasningen af min søsters nye hvalp, Bandit, mens hun arbejder. Det er vi blevet enige om, at jeg gør, så det er ikke et problem for mig.

Jeg har dog nogle bekymringer/spørgsmål, som jeg gerne vil have besvaret, og hvem bedre at spørge end HG?

Bandit er trods alt 13 uger, og derfor bruger han sin mund rigtig meget. Vi oplever dog, at han piver lidt, når han fx. tygger på et legetøj eller sådan noget. Skyldes det hans tænder, eller?

Er det for meget, hvis jeg tager ham med på korte ture ude i regnen? Bør jeg skaffe et dækken til ham? (Ikke fordi... han har hvalpefedt nok, lol)

Han er lidt svær at få til at spise (Tænker at jeg vil bruge hans mad som motivation til træning fra nu af), er det normalt, når de trods alt er så nye i hjemmet?

Hvornår ville I begynde på alene-hjemme træning med ham?
Han kom herhjem i går, så tænker det er lidt tidligt at begynde allerede nu, eller?

Og så en side note, som jeg fandt lidt sjov - Han er begyndt at lette ben efter at have set Vaks gøre det smiley
Hvornår begyndte jeres at lette ben?

Jeg er nok bare lidt pylret, men vil gerne være sikker på, at jeg gør det rigtigt fra starten af med den her vovse ^^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp - Adfærd.
  • #1   14. apr 2015 Angående dækken, så er det væsentligt at vide om det er en langhåret collie eller en kinesisk hårløs.... smiley

    Se på hunden.. ser den tilpas ud, så har den nok ikke brug for dækken.


  • #2   14. apr 2015 Nu ved jeg ikke hvad han er for en hund? og hvor meget pels han har, men hvis han fryser, så giv ham dækken på.

    Min nummer 2 var ren copycat og lettede ben som 9 ugers, for at efterabe storesøster. Hun har lettet ben lige siden. Den ældste tæve begyndte først at lette ben for at markere da hun var omkring 18 mdr - 2 år.

    Den yngste på 6 mdr viser ingen tegn på at lette ben (også en tæve)

    Jeg begyndte tilvænning af hvalpegård nærmest med det samme. Hun blev lagt derind når hun faldt i søvn, fik sin mad derinde, tyggeben derinde osv. Da hun var blevet forelsket i hvalpegården begyndte jeg at forlade hende i kort tid. Vil tro det var efter en uges tid.


  • #3   14. apr 2015 Han er en papillon. Han ser til tider tilpas ud, og andre gange, så virker han som om, det bare er super træls med det regn der, haha.

    - Hmm.. Vi har ingen hvalpegård. Det er måske lidt et problem?
    Må se om vi ikke kan få skaffet sådan en, hvis det bliver nødvendigt.
    Lige nu, der er han selvfølgelig ret meget ved mig, fordi jeg er den, der passer ham, og har ham hos mig, fordi jeg står for renlighedstræning (Hvilket går forrygende indtil videre).


  • #4   14. apr 2015 Dækken afhænger vel at om han fryser, er hårløs osv.

    Det er meget normalt at appetitten ikke er på toppen i nye omgivelser. Det skal nok komme smiley

    Alene hjemme træning bør i mine øjne påbegyndes når hvalpen lige er faldet til. Dog går jeg ud med skrald, til postkassen osv som normalt, uden at lave et stort nummer ud af det.

    Ebbe var ca 4 måneder da han begyndte at lette ben. Morgan 13-14 måneder, Gandalf 10 mdr. smiley alle har haft en ældre han at spejle sig i.


  • #5   14. apr 2015 Det med munden kan sagtens være bisserne der klør smiley Jeg ville sørge for blød(-agtigt) tidelegetøj som gerne "kradser" gummerne imens.. KONG har noget hvalpelegetøj med dupper på, der ikke er alt for hård, men heller ikke bamse-blød smiley

  • #6   14. apr 2015 Jeg har købt sådan en gummi-agtig ring, som er beregnet til formålet, men han er mere interesseret i bamser, så.. Måske det kommer med tiden, haha ^^
    Prøver at få ham til at bide i den her ring, men det er ikke lykkedes mig endnu.

    Rart nok at blive beroliget, haha ^^
    Lige nu sover begge hunde, så jeg prøver at få set lidt videoer om træning og få læst lidt til eksamen, inden han skal ud, når han vågner.

    Jeg tror lige, jeg ser tiden an med dækken så. For jeg er ikke sikker på, om han fryser eller om han bare ikke er så vildt med regn, ligesom Vaks heller ikke er.


  • #7   14. apr 2015 Alle de her smarte gummi bide ringe.. Der er ingen af mine der nogensinde har gidet beskæftige sig med dem.
    Stik ham et reb, eller endnu bedre et godt tyggeben


  • #8   14. apr 2015 Nu prøver vi - Omend ikke andet, så kan det være Vaks gider den, lol.
    Jeg må se at skaffe et reb, hvis ikke Vaks har et i gemmerne. Han havde nemlig ingen interesse i dem, da han var yngre, så de er røget i en kasse et sted.

    Han har sådan en lille tyggepind, de der... hudben-pinde, hvis du ved, hvad jeg mener? Den bruger han flittigt og bider i (og tyvstjæler Vaks' engang imellem, aha, det skal trænes af ham).


  • #9   14. apr 2015 Ja, eller pandelapper, sener, rigtige ben osv.


  • #10   14. apr 2015 Jo, klart.
    Det har jeg bare ikke lige kunnet finde, samt at jeg også må tage hensyn til Vaks' mave, for får han først gris eller okse, så går den bare i stykker *suk*.
    Jeg har nogle lammeører, som jeg har købt til Vaks, så det skal de også have på et tidspunkt ^^


  • #11   14. apr 2015 Overraskende nok, så gider han godt bideringen! ^^

  • #13   14. apr 2015 Ja, jeg prøvede at spørge en slagter, men blev istedet belært om, at hunde kun må få okse.
    Hvilket selvfølgelig er noget fis, men ja, må prøve igen ^^


  • #14   14. apr 2015 Ged er også fint.
    spørg efter hals, ryg, ribben, hale, nøgleben fx


  • #15   14. apr 2015 Jeg forsøgte også at tale mig til det, men det ville de ikke være med til. Må se om jeg ikke kan skaffe noget et andet sted. ^^

  • #16   14. apr 2015 Sådan nogle klaphatte smiley
    min slagter havde en liste fra mig, hvad jeg kunne bruge, og så en gang om ugen, så hentede jeg pæne portioner af alt muligt i "hundeudskæringer" altså ukorrent kød, afskær, indmad mave, ben osv.
    ind i mellem faldt der hele oksehjerter af.
    GULD slagter smiley


  • #17   14. apr 2015 Sådan en slagter skal jeg da have fundet mig, haha ^^

  • #18   15. apr 2015 Du behøver vel ikke nødvendigvis at have en hvalpegård. Jeg vil bare gerne have at den lille bulderbasse ikke kan genere de store når de er alene eller de kan lege konstant - når man er alene sover man! + det minimerer også hvor megen ballade hun kan komme ud i med hensyn til evt løse ledninger osv.

Kommentér på:
Hvalp - Adfærd.

Annonce