{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley Jeg søger nogle gode råd!

Mine samojede Coda på 2 år, har det en smule svært med at affinde sig med at være alene hjemme. Han ødelægger ikke noget men han hyler, nogle gange mere end andre. Jeg har i den sidste uges tid filmet ham hver dag mens han var alene hjemme, så jeg kan se hvor omfattende problemet er. Vi bor pt i lejlighed med kun en underbo, men til sommer flytter vi i en ny lejlighed med mange naboer.

Det vi laver med ham:
Om morgenen bruger vi 30-40 min på at cykle med ham (med en pause til at han få gjort det han skal).

Han får et marvben med leverpostej i og en mælkekarton med godbidder (så han skal tænke lidt for at få godbidderne)

Når vi kommer hjem, går vi eller cykler med ham inden for 15-30 min i ca. 1 time. (5-6 km) På turen (hvis vi går) bruger vi nogle gange træstammer og andet, til at træne ham mentalt (balance osv.)

Når vi så kommer hjem igen, sover/hviler han gerne 1 times tid, og så er han frisk igen. Så derefter træner vi lidt tricks og søg (fx. finde en godbid under et viskestykke, eller en kop eller andet).

Samojeden er jo en meget "snakkende" race, hvilket også er charmen ved ham, men når han er alene hjemme er det ikke så godt! vi har fået reduceret "hyletiden" til ca. 15-25 min og så en gang i mellem når han vågner (hvilket ser ud til at han gør fordi han keder sig), men jeg ønsker at han lader helt være.

Har I nogle tips til hvad vi mere kan gøre for at han ikke hyler? Evt. nogle med samojede erfaring som kender racen ?

Jeg synes vi motionere ham meget, men er det stadig for lidt?

Jeg har forresten overvejet et anti-gøe halsbånd, men hvad er jeres erfaringer med det ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce