{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Amstaff knurre af ejer - råd søges {{forumTopicSubject}}

Ja en af mine venner anders har fået en amstaff,
Men der er et problem, han har erfaring med hunde så det ikke det, men denne amstaff ( navn er Tyson ) er stille og rolig men den har det med at bide i ting, skal lige siges den er 4 måneder gammel.

men når han leger med den og han sådan skubber den lidt ( på en sød møde ) så blir den agresiv og så hopper den op på ham, han ligger den ned mod jorden og holder den om halsen ( bare en markering ) for at hvise at det ham der styre her, men den river sig bare løs og så fik den lige fat i hans tommelfinger og fik lavet et ordenligt rive sår,

Er det en af de slags amstaffs som er helt skudt i hovdet ?
eller er der en måde at sætte tyson på plads på ?

jeg vil helst ikk høre noget om at han ikke har nogen erfaring med hunde osv.

bare gerne råd til hva man skal gøre og om i har været i lign. situation.


mvh Mads og min ven Mark.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff knurre af ejer - råd søges
  • #1   18. sep 2006 Rettelse skal stå mig og min ven anders smiley

  • #2   18. sep 2006 Hvis han bruger fysisk hårde markeringer, lære hunden også at gøre det... Jeg ville i stedet droppe de lidt vildere lege og hvis det alligevel kommer der til hvor den begynder at knurre og så'n, så straks slå over i at lave komando-øvelser. Så han viser sin overlegenhed i intelligens og i form af at han stiller krav til den, mere end fysisk overlegenhed, for det bliver meget svært med tiden...

  • #3   18. sep 2006 Ann mai K det sådan at han "Bider/ snapper" ud efter min ejeren nogen gange ? hva kan det skyldes ? Tyson er ellers rigtig sød men lidt vild ?

  • #4   18. sep 2006 min ven som er ejeren * skulle der stå

  • #5   18. sep 2006 Den er ikke skudt i hovedet, den mangler bare at finde ud af hvad den må og ikke må.

    Han må ikke ligge hvalpen ned sådan, den slags magtkampe skal man ikke køre pga. lidt leg, og slet ikke når den kun er 4 mdr.

    Når han leger med den, så skal han sige "NEJ" når den begynder at bide, eller andet han ikke vil have, og stopper den ikke - så skal din ven stoppe legen ved at holde op og ignorere hunden.
    Og holder den op ved kommandoen "NEJ" så skal den naturligvis have en guffer og roser - vejen til en lydig og tilfreds hvalp går tit gennem maven.

    Hvalpe er meget sjældent født "skudt i hovedet" det er somregel noget deres ejere gør dem til.


  • #6   18. sep 2006 Bravo Jeniki *SSS*

    Tabu begynder osse at småbide i mig

    han er HVALP altså, han skal lære at det gør man ikke, men ikke ved en magtkamp

    jeg afleder ham med noget andet, og så får han ros

    andre gange siger jeg nej, og når han stopper, så dyyyygtiiiig, og en godbid


  • #7   18. sep 2006 heh Jeniko , jamen jeg at min ven han passer rigtig godt på hans hund , det lige før jeg vil sige han over forkæler den, og de har det da også godt sammen, men han sys hunden begynder at bide lige en tand for meget, og så bed den jo så han fik et stort så på tommelfingeren, og det ville han bare gerne lige have undersøgt om det var noget slemt , ( fra hundens side af )

  • #8   18. sep 2006 undskylder for de mange stave fejl smiley

  • #9   18. sep 2006 Mht. til bidning. Ved jeg ikke om han bruger det, men ellers kan det være godt at hyyle op og stoppe legen promte, hver gang hunden får bidt ham, selvom det er leg. På den måde lære den at det ikke er acceptabelt og at man ikke gidder lege med den når den bruger tænder. For alle hunde bider til at starte med, er ganske naturligt, men bør afvendes hurtigst muligt!

  • #10   18. sep 2006 Men det jo sådan noget med at han virkelig prøver at gumle igennem hvis man kan sige det sådan, han gør det ikk blødt og roligt.

  • #11   18. sep 2006 Nemlig Janne - sådan skal det gøres, for hvalpe VIL bide, det er helt naturligt, de skal bare lige lære at det må de ikke.

    En god idé er jo naturligvis også en masse ting som hvalpen må tygge i - for er den ved at skifte tænder, så kløe de helt forfærdeligt, og så må den bare bide i et eller andet smiley


  • #12   18. sep 2006 Selvf. skal man lige aflæse hunden, det skal jo helst ikke være i aggresvi adfærd at hunden bider, er noget der sker i kådhed og leg, at den kommer til at bide, men det er højst sandsynligt ikke førstnævnte, hunden er stadig ret ung og har sjældent de "tanker" allerede... : )

  • #13   18. sep 2006 Janne.......hvordan går det med de ører der?

  • #14   18. sep 2006 Tror ikke en 4 mdr. gammel hvalp bider fordi den er aggressiv smiley

  • #15   18. sep 2006 Jenki, han har pive dyr og kødben smiley men det sker stadig at han hellere vil tygge i ejeren

    Men det jo ikke det, den Bider rent ud sagt efter ham + den knurre


  • #16   18. sep 2006 Han skal stoppe legen med et "NEJ" og ignorere hunden - og når hunden igen er rolig, så kan han prøve at tage kontakt igen, ikke lege, bare kæle.
    Og ingen vilde lege - måske trille lidt bold eller sådan, ingen hive/trække lege, og heller ikke de små puf til hunden, det kører den bare op.


  • #17   18. sep 2006 og det lyder fais ret voldsomt når den knurre, plus der på næsen der får den de der "rynker" ! når de blir sure eller ireteret

  • #18   18. sep 2006 også når han løfter den , nogen gange siger den ikke noget men andre gange når han løfter den knurre den lige når han tager fat og skal til at løfte den :S? hva kan det skyldes

  • #19   18. sep 2006 Vores kan også finde på at snappe ud efter os hvis han er heeelt vildt glad og bare vil lege, hurtigst muligt og gerne så vildt som muligt, så hapser han sågar efter mit hoved hvis jeg sidder ned. (Hvorefter jeg selvf. både hyylder op, siger NEJ, og straks ignorere, og bliver han ved at være vild, er det bare i gang med lydighedstræning lige på stedet.)
    Men det er jo bare vild leg, og den måde hunden ville bruge for at få andre hunde til at lege på. Det samme gælder knurren, så virker man også barskere. smiley
    Så der er ingen alarmklokker her og tror heller ikke din ven behøver være nervøs, eneste problem er, at vi tydeligvis endnu ikke har fået forklaret ham grundigt nok at man ikke må bruge tænder på mennesker. smiley


  • #20   18. sep 2006 Hvis hvalpen knurrer når han løfter den, så kan den have ondt, måske et hurtigt dyrlæge tjek og en forklaring til dyrlægen også kunne være på sin plads her.

    Men eller som jeg skrev før:

    Han skal stoppe legen med et "NEJ" og ignorere hunden - og når hunden igen er rolig, så kan han prøve at tage kontakt igen, ikke lege, bare kæle.
    Og ingen vilde lege - måske trille lidt bold eller sådan, ingen hive/trække lege, og heller ikke de små puf til hunden, det kører den bare op.


  • #21   18. sep 2006 Jeg vil mene det bedste er at ignorere hvalpen så snart den gør noget uønsket....
    Simpelthen vende ryggen til den eller gå...
    Det gør vi ved vores de små og det ser ud til at virke ret godt smiley


  • #22   18. sep 2006 hehe ann mai k smiley og aller jer andre Mange tusind tak for hjælpen !

  • #23   18. sep 2006 Jenki, daywalker tak for jeres svar smiley

  • #24   18. sep 2006 Er det ikke tilfældet at hunden har ondt når den bliver løftet, så træn de her ting som gør den sur! Lær den at det er en god/rar ting... F.eks. læg an til at løft, og gør hunden ingen ting, beløn med godbid, og løft så lidt op næste gang og mere og mere. Knurre han er der selvf. ingen godbid, så prøv forfra med små skridt, og til sidst burde hunden elske at blive løftet fordi den får en godbid. (Den skal selvf. ikke ha' godbidder for at blive løftet til evig tid, dem trapper man langsomt ned på, men så burde hunden være kommet til et punkt hvor han har opdaget er der ikke er noget galt i at blive løftet)
    Held og lykke med den! smiley


  • #25   18. sep 2006 Jeniki: shhhh

    vi snakker ikke om de ører

    jeg er så træt af dem

    de vil ingenting andet end hænge


  • #26   18. sep 2006 Janne H

    Det ville være en fordel hvis du nu havde valgt en Sheltie...

    smiley


  • #27   18. sep 2006 Søster møgunge: jeg tygger jo ikke tyggegummi, jeg kan tabe i min hunds ører vel *GGG*

  • #28   18. sep 2006 Janne H

    Pokkers.. afsløret..

    *gemmer sig*


  • #29   18. sep 2006 ja haha *GGGG*

    jeg er snart så ligeglad med de ører

    tilmelder ham sq som Lab til udstillingerne *GGG*

    så kan han ligge ude ved siden af ringen og sove igen, som han gjorde i går


  • #30   18. sep 2006 Til gengæld dufter min hund af mynte... smiley


  • #31   18. sep 2006 mine lugter af hund......

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 120
    #32   18. sep 2006 Magnus var også meget vild som hvalp, han bed rigtig meget og var enormt voldsom når vi legede med ham, jeg har så altid lige fra starten ladet ham tage min hænder i munden, da han altid har virket til at synes at det var meget hyggeligt og til at starte med suttede/gumlede han da kun på fingrene, men begyndte på et tidspunkt at bide engang imellem og hver gang han bed sagde vi med en høj lys tone "av" og vendte ryggen til ham og ignorerede ham og det tog ik mange uger før det var gået op for ham at der ik kom noget godt ud af at bide i os og så stoppede han. . .

    Det ska så også nævnes at vi aldrig har kørt ham så meget op med leg, at vi ik har ku få ham ned igen på en rolig måde. . .


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 120
    #33   18. sep 2006 Tror det er vigtigt at din ven tænker over at det jo kun er en lille hvalp og ik leger for voldsomme lege med den og husker på at lade hunden komme til ham hvis den vil lege. . . Det har jeg haft gjort med Magnus. . .

    Det er jo ik altid at hvalpen vil lege bare fordi vi lige har lyst. . .


  • #34   21. sep 2006 en vandflaske /spray og et sprøjt på næsen og et markant nej når den knurre... om på ryggen med den og vis hvem der bestemmer...uden at være voldsom.... hold hvalpen i nakken ..... ellers er mit råd at snakke med en træner..... dumt at vente

  • #35   9. okt 2006 Han skal STOPPE med at lege med hunden på den måde (skubbe til den, bryde osv) Han skal lege med den så den bliver mentalt underholdt? Få den til at bruge næsen..
    Gem godbidder rundt i huset (i hundens højde) køb legetøj til den hvor du kan lægge godbider i..


Kommentér på:
Amstaff knurre af ejer - råd søges

Annonce