{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

usikker chihuahua? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Vi er endt med at få en 2 årig chihuahua hanhund af en veninde. Hun har desværre måtte flytte en del rundt på det seneste, for at gøre en lang historie kort er hun endt med at bo hos os indtil hun finder et sted at bo. Hun valgte derfor at gå af med hendes 2 chihuahuaer men måtte efter få dage hente ham her hjem igen, da det slet ikke gik hos køber. Han snappede både efter køber og hendes hund, og vi har derfor valgt at give ham en chance hjemme ved os, da han ellers ville ende på internat. Hun vil ikke flytte rundt på ham mere, så han bliver ved os når hun flytter.

Han går lige nu med vores 2 hunde, en schæfer og en toypuddel. De går rigtig godt i spænd, og der er ingen problemer udover at han prøver at parre vores schæfer.

Desværre virker han som en MEGET usikker hund. Han kan finde på at snappe og knurre af en, hvis man vil løfte ham eller bare røre ham, også selvom man sætter sig stille ved siden af ham først og lave stille bevægelser.
Det skal dog lige siges at det bestemt ikke er hvergang man løfter ham og kæler for ham at han knurre eller bider, men her står ham bare som en sten, og lukker øjnene.
Hun har nævnt for os at han har gjort det før de endte i alt det her flytterod.

Han gør det ikke mod hans tidligere ejer som jo pt. bor ved os, men kan finde på at snappe efter hendes pige, hvis hun har ham på skødet.

Vi har også haft ham med på gå tur 2 gange uden ejerne der bor ved os, hvor det gik fint da vi havde vores 2 andre hunde med, men på turen alene var han meget usikker, stoppede mange gange, og ville ikke gå forbi naboens gøende hund. Der stod han bare stille med halen mellem benene og jeg måtte ende med at bære ham forbi.


Vi vil virkelig godt give ham en chance får at falde hel til, og give ham et fredeligt liv ude på landet med en masse ture i skoven. Vi er klar over at dette nok vil blive en længere proces, og at vi skal bruge meget af vores tid og energi på at løse dette. Da vi ikke vil have en hund der bider og knurre.

Han er får kort tid siden blevet tjekket hos dyrlæge. Han er sund og rask.

Hvordan ville i få løst dette problem???
Planen er at han skal kastereres. Kan dette eventuelt hjælpe på hans adfærd?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  usikker chihuahua?
  • #2   10. jul 2015 Hvad mener du helt præcist?

  • #3   10. jul 2015 En usikker hund som bliver kastreret bliver 99% af tilfældene endnu mere usikker, så det er det dummeste i kan gøre for ham.

    At han parre jeres schæfer er sandsynligvis på grund af stress.

    Giv ham tid og ro, lad være med at overskride hans grænser ved at løfte ham op og røre ved ham, når han ikke vil have det(også når han stivner). Det bliver en lang og sej kamp for jer, da han alle dage har været sådan og aldrig er blevet respekteret i sin adfærd(ubehag ved det). I skal træne nogle tillidsøvelser på hans primisser.


  • #4   10. jul 2015 Jeg ville absolut heller ikke kastrere ham ! En kastration vil med stor sandsynlighed gøre ham endnu mere usikker.
    I stedet vil jeg anbefale jer at I begynder at træne med ham, laver sjove øvelser, giver ham opgaver. Det vil styrke jeres forhold til ham, det vil køre ham mere træt = sænke hans stressniveau og det vil styrke hans selvtillid.
    Når først han stoler mere på jer/har fået mere selvtillid, kan I evt. overveje at melde jer til en form for hundetræning, f.eks. agility, for at styrke hans selvtillid yderligere.


  • #5   10. jul 2015 Er han tjekke for smerter ?? Ville heller ikke kastere.. Ville heller få en adfærds person ind over. Som kan give jeg gode råd.

  • #6   10. jul 2015 Du må aldrig kastrere en usikker hund. Det forværrer usikkerheden.
    Lad være med at løfte hunden op. Det er et stærkt truende signal, og hunden gør jo alt hvad den kan for at dæmpe situationen og undgå løftet.
    Læs op på signaler og hundesprog.


  • #7   10. jul 2015 Tusind tak for svar alle sammen
    Jeg tænker selv at det er meget vigtig at han for nogle "faste" rammer.
    Vi har allerede haft en kort snak omkring at det her er noget vi alle bliver nødtil at være 100 procent med i for at det kan fungere, så vi skal alle have en snak omkring al kontakt med ham. Vi har allerede snakket om berøring af ham, da vi godt kan se at det ikke skal gøres når han er usikker.
    Det har været en smule svært at få snakket om vores "regler" med at omgås ham, da vi som skrevet bor med hans tidligere ejer som har givet ham til os.
    Vi føler stadig ikke helt at han er "vores", og hun både løfter ham rundt, nusser og tage ham med ned og sove, selvom man kan se at han er usikker på det hele. Samtidig er vi kun ved at vende os til at bo sammen, da der kun er gået en uge siden hun flyttede ind.



  • #8   10. jul 2015 Det skal lige tilføjes at han IKKE skal kastreres efter jeres svar.
    Vi kan godt se nu at det højst sandsynligt vil gøre adfærden værre.


  • #10   1. aug 2015 Lille opdatering herfra
    Der er sket store fremskridt smiley Den første uges tid ignorerede vi ham det meste af tiden, stort set ingen berøring og ingen løft. Han begynde så småt i den uge at logre med halen, og fik ikke så mange ryste ture.
    Han begyndte også at søge kontakt ved os, når han var glad, og hvis han kom med halen mellem benene blev han ignoreret, da han ved tidligere ejer var vandtil at blive løftet op hvergang han blev usikker.

    Han er tryg ved os nu hverken knurrer eller bider. Han er virkelig en rigtig hyggefis. Han får ikke længere rysteturer og prøver ikke længere at parre vores schæfer.
    Han elsker virkelig gå ture, hvor han i starten var meget usikker. Han er virkelig en udehund og hygge sig med at rende frit rundt, hvis det stod til ham var han ude hele dagen.

    Der er selvfølgelig stadig en masse arbejde med ham fremover. Han knurre stadig og bider ved fremmede der søger hentil ham, dette er noget vi er Obs på og vi informere folk om at de skal lade ham være.
    Hvis folk lader ham være, søger han selv hentil dem.

    Lige et billede af bettemanden som ligger og sover, mens jeg skriver herinde smiley


    profilbillede
  • #11   1. aug 2015 Dejligt at det går så godt med den lille fyr smiley Hvor er han bare nuser smiley

  • #12   16. dec 2015 Jeg vil bare komme med en desværre noget trist opdatering, og ellers sige tak for alle jeres gode råd!
    Vi har desværre ikke ham mere, tidligere ejer faldt til rette i sin nye lejlighed og spurgte om hun måtte få ham igen. Selv om vi elsker den lille fyr så højt havde vi svært ved at sige nej, for vi havde tros alt kun haft ham i ca. 4 måneder.
    De sidste 2 måneder ca var der intet med ham, udover en enkel gang han knurrede overfor hans dengang tidligere ejers børn som vi passer i weekenderne. Ingen rysteturer, ingen knurren, ingen ture med vores anden hund, og ingen bidden over hovedet.
    Har kun set ham en enkel gang ude ved os siden, da det stresser vores egne hunde når han er forbi nu. Han virkede der rigtig glad for at se mig, men 5 min efter sprang han desværre på min hånd da jeg prøvede at få ham ud af rummet, da han blev ved med at parre vores schæfer og stresse rundt...
    Ud fra hvad jeg hører er han storset den "samme" hund igen som da vi fik ham. Så det er rigtig trist..


  • #13   16. dec 2015 Det var en trist nyhed smiley Stakkels lille hund. Men tak for opdatering.

  • #14   16. dec 2015 Ej, hvor tragisk ):

Kommentér på:
usikker chihuahua?

Annonce