{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp ang Rosa, hvilket hold?? {{forumTopicSubject}}

Ja altså sagen er den, at jeg jo gik til hvalpetræning med Rosa hos DKK, men vi nåede kun at få ca. 6 træningsgange eller sådan, fordi der var aflyst gange og så kunne vi ikke osv.
Vi brugte som nogle af jer ved, en del tid på bare at være der, og at Rosa skulle finde ud af at de andre hvalpe var søde. Dette gik jo så udover selve træningen, og jeg har nok samtidig ikke været mester i at få trænet nok af tingene derhjemme, både fordi jeg ikke lærte nok til træning, fordi mit fokus var et andet sted, og fordi nogle af tingene er svære at træne hjemme, samt noget er nemmere hjemme end på træningspladsen osv.

Jeg blev desværre nød til at droppe DKK, selvom jeg utrolig gerne ville til unghundetræning med hende, men der er for langt, brugte ca 3 timer i transport hver gang (tur/retur) og med skole osv, kan jeg simpelthen ikke overskue det.
Nu står jeg så og vil utrolig gerne gå til træning med hende, og har fundet en lille klub her i min by, som virker som et hyggeligt og fint sted (har kun læst på deres hjemmeside og sådan) Men skal jeg høre om hun må komme med på hvalpeholdet, selvom hun er 7½ mdr, så vi er sikre på at få det hele godt med, og så vi stadig kan lægge noget fokus på at hun bare skal blive glad for andre hunde, (hun kan godt hilse nu, men er stadig lidt usikker, så træner jo i forvejen på det)
Eller skal jeg se om hun kan komme på et lydighedshold? umiddelbart ser det ud som om der er hvalpe hold og et lydighedshold, ikke noget derimellem og ikke sådan i forskellige niveauer, det kan dog være de har det selvom jeg ikke lige kan se det. smiley

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp ang Rosa, hvilket hold??
  • #2   10. aug 2015 Trine, det vil jeg selvfølgelig også gøre, det fik jeg ikke lige med smiley Jeg ringer til dem i morgen. Jeg ved heller ikke om der er plads på nogle af holdene, det kan jeg ikke se online, og man skal ringe til dem, ellers havde jeg bare sendt en mail.

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #3   10. aug 2015 Tænker også noget hvalpe hold vil være godt. Måske et hvalpe fortsætter? Det gik jeg på 2 gange, da min hund er meget forsigtig og ikke lige kaster sig ud i leg med andre hunde.
    Hvor bor du evt? Kan anbefale et godt sted i Viby J.


  • #4   10. aug 2015 Jeg bor i Stavtrup (det er viby hundevenner jeg kigger på) Og der ser det ikke ud til at de har fortsætter hold.
    Jeg gik ved DKK Viby før, men de lægger så dumt i forhold til bussen, var ellers virkelig glad både for klubben, men specielt også mit hold, som jo fortsætter sammen (de der fortsætter træning) til unghundetræning smiley


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #5   11. aug 2015 Jeg kan anbefale dig at kontakte happy pets. Der trænes der på små hold, og træneren er super god til at have fokus på de hunde som ikke lige har lyst til at blive "løbet ned".
    Ved dog ikke hvordan det ser ud med transport der til.

    Der er der hvalpe fortsætter hold, og træneren vil lave øvelser som passer til dig også, hvis i er foran evt.


  • #6   11. aug 2015 Tak Anne, det lægger vidst okay i forhold til mig, synes dog det ser noget dyrt ud, i forhold til hvad jeg har penge til lige nu smiley Ellers havde det været et fint bud.

  • #8   11. aug 2015 der hvor jeg gik til hvalpetræning med carlo var der en med på ca 9 måneder, det var ualmindeligt, men med frie pladser på holdet og ingen kontakt mellem hundene, så var det helt fint med mig smiley

  • #9   11. aug 2015 Vil bare bruge det til at have det sjovt sammen med hende smiley selvfølgelig er der ting hun allerede kan, men der er intet af det som ikke skal arbejdes videre med. Hun kan f.eks. sitte, men ikke plads eller blive siddende. Hun kan læg dig, men ikke dæk (at blive liggende) at gå pænt I snor trænes stadig. At gå uden snor og indkald kan hun ikke, så der er jo rigeligt at tage fat på. Derudover gør det kig intet at træne ting hun allerede kan, da hun jo altid kan blive bedre og at jeg så var sikker på at det var godt nok inden et lydighedshold f.eks.

    Rosa vejer jo kun 1 kg og er utrolig forsigtig (læs lidt usikker) med fremmede hunde, så selv hvis der skulle være kontakt ville rosa lynhurtigt blive den lille smiley da vi gik til hvalpe træning var rosa en af de ældste, hun var så også den mindste, og selv de helt unge hvalpe lærte hurtigt at læse hende og rosa går hvis hun ikke vil dem smiley
    Hun plejer dog utrolig gerne at ville men tør ikke så meget så hun smider sig på ryggen og lader den anden hund snuse til hende. smiley


  • #10   11. aug 2015 Lyder som en god idé at ringe og tage en snak med træneren, for at høre hvad de anbefaler, så kan du også få en bedre idé om hvorvidt det er et sted du har lyst til at træne, eller ej.

  • #11   11. aug 2015 Ja det er jo det smiley Har dog snakket med dem før, men der var der var hvalpe holdet godt igang, så der kunne vi ikke komme med. Det var derfor jeg trænede i DKK.

  • #12   11. aug 2015 Håber at I får fundet et godt sted at træne, så lille Rosa kan komme ud og opleve den store verden smiley

  • #13   11. aug 2015 Tak smiley Hun kommer nu allerede ud, så det er ikke derfor vi skal til træning. smiley
    Det er bare fordi jeg synes det er hyggeligt og sjovt at lave noget sammen med hende. Når tiden bliver lidt bedre, regner jeg også med at smide Lucky på et begynderhold, men nu starter jeg lige med at se om stedet overhovedet er for os, og så fortsætte med Rosa, så hun får det hele lært ordentligt.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #14   11. aug 2015 Håber i finder et godt sted. Snak med træneren omkring at din hund er forsigtig, så træneren har fokus på det når der er fri leg.
    Det gjorde jeg selv og det gav enormt meget, at træneren havde fokus på det.
    Held og lykke. smiley


  • #15   11. aug 2015 Tak Anne smiley
    Ja selvfølgelig får træneren det at vide, hvis der er fri leg på stedet. men det er der så slet ingen der ville være i tvivl om, hvis de bare ved en smule om hunde. Men hun skal ikke være i fri leg, uden at der er fokus og hendes grænser bliver respekteret.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #16   11. aug 2015 Super godt. Har nemlig selv gået til træning et sted hvor de ikke havde nok fokus på at min hund var lille og forsigtig.
    Men det skal nok blive godt.


  • #17   11. aug 2015 Det lyder ret øv Anne smiley

    Jeg er en stor hønemor, så jeg passer godt på mine små "babyer" smiley hos DKK fik jeg besked på ikke at blande mig, for Rosa kunne godt selv sige fra! Det var svært, men jeg lærte det smiley
    Det hjalp så også at Rosa blev selv begyndte at åbne lidt op.


  • #18   11. aug 2015 Så er vi meldt på hvalpehold! smiley Holdet starter på mandag, men der kan jeg desværre ikke være der pga skolestart, så vi starter næste mandag istedet. Det lød til at det var et meget lille hold, så det er super.

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #19   11. aug 2015 Super med et lille hold.
    Held og lykke med træningen.


  • #20   11. aug 2015 Mange tak smiley

Kommentér på:
Lidt hjælp ang Rosa, hvilket hold??

Annonce