{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

kvælerhalsbånd. {{forumTopicSubject}}

Hej! jeg har fået et råd om at købe et kvæler halsbånd til gavn for min hund.. Vedkommende er dygtig med hunde.
men samtidig har jeg fået det frarådet fordi, man mener at det er direkte dyremishandlig.

Hvis nogen er i tvivl hvad et kvæler halsbånd er, kan jeg fortælle det er en kæde der strammer om halsen hvis hunder prøver at trække hård, men når hunden igen tag det rolig løsner den sig.

spørgesmålet er så bar hva mener folk her inde om sådan et halsbånd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kvælerhalsbånd.
  • #1   4. okt 2006 Man bør kunne "styre" sin hund uden, ville undgå det for enhver pris, rent princip.

• #2   4. okt 2006 hehe ja jeg er meget ung:)

• #3   4. okt 2006 nej jeg er 19, gider bar ikke oplyse alt muligt om mig, når siden handler on hunde.. ikke fordi der er noget galt i det. fortrækker bar at lade vær:)

• #4   4. okt 2006 jamen jeg har købt et, så imorgen vil jeg prøve det af og se hvilke muligheder det åbner.

• #5   4. okt 2006 nej det er en amstaff. og hun går for det meste ordenligt..

• #6   4. okt 2006 Vi ahr brugt kvælerhalsbånd, og det var fordi vores hund ikk trækked men når han stod et sted og ikk ville gå, så blev man nød til at hive;p ..
    Men det er vidst noget med at de ikk "hjælper" hvis en hund trækker, de vil prøve at komme ud af det, og vil derfor hive Endnu mere.
    så jeg ville sige hvis den hiver så tag en sele..

bare hvad jeg mener og har hørt ..

• #7   4. okt 2006 Jeg vil lige sige jeg har kvælehals bånd til alle mine hunde...

Grunden er at hvis de går med store brede halsbånd, ødelægger det ders pels, og mine skal gå med halsbånd heletiden.

Når vi går tur er det kun Rolla´s der er i kvæl, ellers kan vi ikke holde hende... Vi har haft hende i ca 1½md og hende der havde hende før gik aldrig tur med hende!!!

• #8   4. okt 2006 narhh tvivler hvor sundt det er. hehe

• #9   4. okt 2006 jamen jeg bruger en sele.. det virker bar som en træk sele når hun ser en kat.. jeg kommer igen om lidt skal li nå at handle inden butikkerne lukker:)

• #10   4. okt 2006 uden hunden...

• #11   4. okt 2006 Dyremishandling?????????

Jeg bruger selv kvælerhalsbånd både med kvæler og uden kvaler... Det er sq ikke mishandling... så skalle der meldes ½ mill. mennesker for mishandling.

• #13   4. okt 2006 Personligt bryder jeg mig ikke om kvæler halsbånd, jeg mener ikke det burde være nødvendigt... Gizmo har et rundsyet læderhalsbånd med kvælerfunktion men snoren sidder altid i den inderste ring så det IKKE kvæler og Fluffy som trækker bruger jeg sele på...

• #14   4. okt 2006 der er de kvælerhalsbånd med pigge på.....de skal frrådes på det kraftigste....
    Men en simpel kæde som lukker til når de trækker...og så løsner sig, kan jeg varmt anbefale.

Vi har en lab. og han begyndte at trække, og vi hev og skældte ud og fik helt ondt i skulderen. Så gik vi over til kæden, og den er enormt efektiv. Lige så snart at han hører at kæden "larmer " lidt så går han lige lidt langsommere.
    Og det virker på mig mere humant end at stå og hive og flå for at prøve på at få hunden til at gå pænt.

• #15   4. okt 2006 Jo.. tak for jeres kommentarer, jeg vil tygge lidt på det og tag stilling til om jeg skal, eller lad vær med at bruge halsbåndet, når jeg ser den måde min hund reagere på den efter en gåtur

• #16   4. okt 2006 Nu har jeg jo selv en lidt stor hund og han trækker!
    Vi har prøvet alm halsbånd, kropssele og hvad man ellers kan få og det var ikke før vi gik tilbage til kvælerhalsbåndet og lærte at vende det rigtigt (så det ikke låser) at det virkede!
    Nu går Loco pænt (ikke hvis der lige kommer en kat eller noget andet meget spændende) og det er helt fantastisk rart!

• #17   4. okt 2006 Ham der der er god til hunde, hedder vist nok cæsar eller sådan noget han bruger dem også, så helt galt kan det da ikke være.....jeg bruger det til kiki men ikke til Jack da han er meget langhåret og der river det ulden ud af pelsen...

• #18   4. okt 2006 Jeg mener også kvælerhalsbåndet er ok......det skal jo ik være i kvæl hele tiden.
    Og hunden lærer altså hurtigt at den kun "kvæler" hvis man ik går pænt.

• #19   4. okt 2006 Maria, man hiver og flår eller skælder da heller ikke sin hund ud fordi den trækker, man lære den på en stille og rolig måde at det må den ikke... Hvis du har gjort det ved din hund kan jeg da godt forstå den ikke lystre... Ja undskyld men det gør man bare ikke ved en hund.

Camilla jeg giver ikke en sk.. for hvad ham Cæsar siger og gør, jeg mener han er alt for hård og bruger de forkerte metoder og det ved jeg at de fleste andre også synes...

Man bruger ikke et kvæler halsbånd til at lære hunden at gå pænt, det kan man gøre på mange langt mere humane metoder. og lad endelig være med at lade hunden lege med andre når den har kæde på, jeg har set hunde sidde fast med tænder i sådan et halsbånd og det kom der flækkede tænder ud af, så personligt får mine hunde ALDRIG lov til at lege med hund der har kæde på... Den skal af først.

• #20   5. okt 2006 Jeg har ingen erfaring inden for kvælere, og er derfor hverken for eller imod. Har kun hørt godt om det .. Jeg har selv kun haft muskelhunde, og mener at hvis din hund trækker voldsomt, kan det være ligesågodt med enten en sele, eller et godt tykt halsbånd ! Men pas på med halsbåndene, da de helt store tykke, kan ødelægge pelsen! Jeg vil kun anbefale brug ved gåturene smiley Kan godt være, at kvæleren giver hunden en lærestreg, hvis den trækker. Men jo størree halsbånd, jo færre kræfter skal du bruge på at holde din hund tilbage smiley

• #21   5. okt 2006 man bruger mest kvælerhalsbånd på store hunde der trækker så de lærer at det ikke hjælper at hive og trække så den lærer at gå nogenlunde pænt og roligt..
    men syntes også det er lidt synd det kommer vel an på ens smag..

• #22   5. okt 2006 Nu har jeg kigget lidt med og ville høre om i syntes det er ok at bruge det på moin lille cocker Sille? Hun er nemlig ikk særlig god til at gå pænt og vi har nemlig et kvælerhalsbånd fra vores gamle cocker!! Så jeg ville måske prøve den på hende for ellers skal vi have købt en sele!! Håber i vil svarer??

• #23   5. okt 2006 Har ikke læst mange indlæg, men det er der ikke noget galt i.
    En kvæler eller kædehalsbånd er et godt træningsredsskab hvis man ved hvordan det skal bruges

• #24   5. okt 2006 hvor kan man købe det henne???

• #25   5. okt 2006 Det kan købes i en hver dyreforretning.

Dch klubberne sælger dem også til deres medlemmer

• #26   7. okt 2006 Sådan en som dig Nadja ikk' du skulle virkelig tage et kursus så du kunne kende forskel på en hund og mennesket.
    Det er fandme lige før du vil sige at det ville være dyremishandling hvis man klippede dens negle.

Synes virkelig folk er så højrøvede her inde at det gør helt ondt !

Et kvælerhalsbånd, strammes KUN når hunden trækker, hvad er der galt i det ?? Det er da på den mpde den finder ud af hvad den skal og ikke skal .

• #27   7. okt 2006 Der vil altid være mange delte meninger om sådan et halsbånd !!
    Mener selv at så længe man ved hvordan man skal bruge det, så det har en effekt og ikke ødelægger hundens pels eller man flår for hårdt og laver indre skadder på hunden er det ok at anvende sådan et halsbånd. Santos min ældste hund lærte meget via et kvælerhalsbånd. Idag har jeg et almindeligt læderhalsbånd på ham og han går stadig pænt på plads.

- men bruger du det forkert eller din hund er smart, lære hun hurtigt at spænde i halsen når hun høre metalkæden strammes... også virker det ikke !!

• #28   7. okt 2006 Davs Jasko, sikken du kan......og du ved hvad der er rigtigt for dig og Nadia ved hvad der er rigtigt for hende.

• #29   7. okt 2006 Og Jasko du bør tage et kursus i konstruktiv dialog ; ))

• #30   7. okt 2006 nej det burde jeg ikke, jeg bliver bare irretereret over hvor overfladiske folk spiller her inde .

• #31   7. okt 2006 sikke en pæn tone der bliver kørt her på forum ??!!

• #32   7. okt 2006 Ja, og hvad så .

• #33   7. okt 2006 Griner . . Der er vidst en som har fået det forkerte ben ud af sengen først her til morgen hva´

Kommentér på:
kvælerhalsbånd.

Annonce