841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

"Gå hen og læg dig" "Gå hen og læg dig"

Hej, Bella har ret svært ved at finde ro, især når vi er på besøg hos andre. Herhjemme kommer hun som regel ind på mit værelse og lægger sig. Nogle gange bliver hun nødt til at få lukket døren ind til værelset, hvis jeg kan se på hende hun er træt, men hun ikke gider at falde til ro, fordi det er alt for spændende hvad der sker i resten af huset (vi bor 5 mennesker her). Og når hun kommer ind på værelset er der ingen forstyrrelser. Når vi er på besøg hos andre har hun også svært ved at falde til to, men jeg har fundet ud af at det hjælper hvis hun må ligge på min jakke og lugte til mit sved smiley Når hun endelig falder til ro, kræver det kun at nogle rejser sig, før hun er helt vågen og i gang igen. Jeg tænkte om det ville hjælpe at lære hende at "gå hen og lægge sig". Og i så fald, hvordan lærer man hende det? Hun er 5 måneder gammel. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Gå hen og læg dig"
  • #2   22. feb 2016 I stedet for en "gå hen og læg dig" kommando, så ville jeg nok fokusere mere på at skabe en plads hvor hunden havde totalt helle - hvor det også er hyggeligt at være og man får lækre ting smiley Så bliver det nemmere for hunden at finde ro, hvis det ikke er en tilfældig "læg dig" kommando (ala en straf) men henvisning til et sted hvor hun - endda frivilligt - lægger sig fordi her er det dejligt og et slags "helle".
    Men det skal jo selvfølgelig trænes derhjemme, for hunden vil jo nok stadig have lyst til at gå rundt til det hele selvom kurven/tæppet/buret kommer med.

• #3   22. feb 2016 vælg et sted som er hundens, praktisk hvis det er noget der kan flyttes rundt.
    det skal være stedet hvor hunden får lækkerier, der hvor den bliver belønnet for at ligge, det må aldrig være en straf!
    gå hen og giv belønning ofte når den ligger på stedet, og inden hunden når at fare op, og gør den, så start forfra med at vise den tilrette.

• #4   22. feb 2016 Hun har et lammeskind i et hjørne af mit værelse. Det er hendes "fredssted", da jeg har en lillebror på 7, har jeg lært ham at hun gerne vil være i fred når hun er der. Det er også der hun tager sine ben hen når hun får dem. Så du mener jeg skal tage hendes lammeskind med når vi skal besøge nogen og rose hende når hun går derover? smiley

• #6   22. feb 2016 hahahaha.. øhhh njaaaa... joooo smiley
    ulvene har deres store madrasser i soveværelset, og en stor soveplads i vaskerummet og en i stuen, de små har også div. sovepladser rundt omkring, og så er der sofaen, og min seng..
    jeg er hamrende ligeglad hvor de lægger sig, bare de gør det når jeg knipser med fingeren og peger i retning væk fra bordet smiley :D
    Det har aldrig været noget problem, mors finger er lov smiley

• #8   22. feb 2016 min mand mener jeg har en magisk pegefinger, for jeg behøver ikke sige noget, bare knipse og pege, og have "jeg mener det" blikket på, så skrider de hen og lægger sig et sted smiley

• #10   22. feb 2016 gå hen og læg dig, er en ret lang kommando smiley

Jeg ville lærer hunden "Seng" eller "tæppe" istedet for smiley

• #11   22. feb 2016 Elton: lige præcis sådan er det også her smiley Morgan er egentlig min mands hund, ihvertfald fik han Morgan i fødselsdagsgave (smarte mig smiley ) meeeen mors dreng er det, og Gandalf med.
    Især Morgan er en følsom dreng, skælder du ud, så går han i seng og laver en Maud smiley

• #12   22. feb 2016 Ja tag hendes vante tæppe med, og så skal hun nok lige have noget hjælp i starten, så når nogen rejser sig, må man guide hende hen på tæppet igen og lægge sig og belønne det. Når det er sagt så er det lige så meget noget der bliver bedre når de bliver ældre. Så behøver de som regel ikke være med hele tiden, men derfor kan I jo godt hjælpe hende til roen nu smiley

Om kommandoen er for lang ved jeg ikke? De fleste hunde lærer at forstå sætninger, eller enkelte ord de kan pille ud af sætningerne.

Dixie har lært at "Put dig ned" betyder "find et sted og find ro, der skal ikke ske mere nu".

• #15   22. feb 2016 smiley nemlig smiley synes også at især den store har en evne til at klappe ørerne stramt ind til hovedet, hvis han ikke gider høre efter smiley

Kommentér på:
"Gå hen og læg dig"

Annonce