"Gå hen og læg dig" "Gå hen og læg dig"
Hej, Bella har ret svært ved at finde ro, især når vi er på besøg hos andre. Herhjemme kommer hun som regel ind på mit værelse og lægger sig. Nogle gange bliver hun nødt til at få lukket døren ind til værelset, hvis jeg kan se på hende hun er træt, men hun ikke gider at falde til ro, fordi det er alt for spændende hvad der sker i resten af huset (vi bor 5 mennesker her). Og når hun kommer ind på værelset er der ingen forstyrrelser. Når vi er på besøg hos andre har hun også svært ved at falde til to, men jeg har fundet ud af at det hjælper hvis hun må ligge på min jakke og lugte til mit sved Når hun endelig falder til ro, kræver det kun at nogle rejser sig, før hun er helt vågen og i gang igen. Jeg tænkte om det ville hjælpe at lære hende at "gå hen og lægge sig". Og i så fald, hvordan lærer man hende det? Hun er 5 måneder gammel.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Men det skal jo selvfølgelig trænes derhjemme, for hunden vil jo nok stadig have lyst til at gå rundt til det hele selvom kurven/tæppet/buret kommer med.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.162
det skal være stedet hvor hunden får lækkerier, der hvor den bliver belønnet for at ligge, det må aldrig være en straf!
gå hen og giv belønning ofte når den ligger på stedet, og inden hunden når at fare op, og gør den, så start forfra med at vise den tilrette.
maj 2007
Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 60
jun 2013
ulvene har deres store madrasser i soveværelset, og en stor soveplads i vaskerummet og en i stuen, de små har også div. sovepladser rundt omkring, og så er der sofaen, og min seng..
jeg er hamrende ligeglad hvor de lægger sig, bare de gør det når jeg knipser med fingeren og peger i retning væk fra bordet
Det har aldrig været noget problem, mors finger er lov
jun 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.455
Jeg ville lærer hunden "Seng" eller "tæppe" istedet for
jun 2013
Især Morgan er en følsom dreng, skælder du ud, så går han i seng og laver en Maud
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
Om kommandoen er for lang ved jeg ikke? De fleste hunde lærer at forstå sætninger, eller enkelte ord de kan pille ud af sætningerne.
Dixie har lært at "Put dig ned" betyder "find et sted og find ro, der skal ikke ske mere nu".
jun 2013
"Gå hen og læg dig"