806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvor skal rejsen gå hen ? Hvor skal rejsen gå hen ?

Jeg håber i kære HG'ere vil hjælpe mig lidt smiley

Til næste år har min mand og jeg kobberbryllup, men da vi også har en søn der skal konfirmeres holder vi ingenting, men har besluttet at rejse væk på en forlænget weekend, og jeg har fået den luksustjans at bestemme hvor vi skal hen.

Af byer jeg har tænkt på er :

Paris
London
Rom
Venedig
Amsterdam
Athen

men da jeg ikke har været ude at rejse nogensinde ved jeg ikke hvad jeg skal vælge
Hvad er jeres erfaring og hvad ville i vælge til en bryllupsrejse ?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor skal rejsen gå hen ?
  • #2   9. aug 2013 Kommer lidt an på fx hvad tid på året ... om I skal være meget romantiske, er til at gå rundt og se, sidde på cafeer, vil i teater eller, hvad I lige er til ... og så lidt taler vi om 2-3 eller 4 dage .... de er af meget forskellig str ....

Paris og London er jeg vilde med .... Venedig er lidt, for ikke at sige ret død om aftenen, der er mega mange om dagen, men de forsvinder ud på lidoen når butikkerne lukker ....

For at forvirre lidt vil jeg da lige nævne at Berlin er god til et par dage og Barcelona ... og en forlænget weekend på Mallorca ....

• #3   9. aug 2013 London, elsker den by smiley

• #4   9. aug 2013 Hvis det skal være romantisk - så skal det enten være Venedig eller Paris, ud af dem, du lister.

Ellers kan jeg også anbefale Brügge. Man flyver til Bruxelles og så ligger Brügge kun en kort togtur derfra. Det er også en helt fantastisk gammel romantisk by!

Hvis det må være en smuler mere eksotisk - så overvej Buenos Aires. Den minder meget om bla. Madrid - men priniveauet er så helt anderledes dernede, så man har råd til alle de store bøffer og skønne rødvin, man har lyst til, og det er jo også værd at tage med. Og så kan man købe ALT til ingen penge - og vi taler altså i forretninger á la Europa - ikke Cheap Charlie Thailand smiley

• #5   9. aug 2013 Det bliver her i Europa smiley
    jeg er en del mere romantisk end manden er *GG* så romantik blandet med noget kultur og historie , det er den perfekte blanding til mig smiley

• #6   9. aug 2013 Vil også sige at budgettet har noget at sige ... og når nu du ikke har rejst før skulle du jo nødigt blive skuffet ....

Det du kan få en godt hotel for i fx Barcelona, det kommer du ikke langt med i London .... det du kan spise en lækker lækker middag for i Barcelona, får du ikke meget for i Paris ....
    London er dyr at bo i, men man kan spise rimeligt, Paris er nok mellemdyr at bo i, til gengæld synes jeg den er maga dyr at spise godt i ...
    Har ikke selv været i Amsterdam, men mine børn har alle, de siger den også er dyr at spise i .....

Rom, og Berlin er nok sådan midt i ....

Synes det med at Venedig er romantisk er en skrøne ....Har været der 4-5 gange, og om aftenen er den kedelig ...

Igen efter årstid.... Nice er også vanvittig hyggelig og ligger smukt ....

Byerne har simpelthen nogle forskellige fordele og ulemper, så man er nok nødt til at vide lidt mere om ønsker og forventninger ... og evt budget ....

• #7   9. aug 2013 vi regner med at tage afsted i sensommeren og rejse hjemmefra torsdag og komme hjem søndag aften/nat eller mandag morgen

• #8   9. aug 2013 Bruxelles - elsker byen (og chokoladen ;))
    Hvis man har mod på det, kan man jo leje en bil dernede og køre sydpå ned til Ardennerne. Et rigtig smukt område smiley

• #9   9. aug 2013 Jeg kan så slet ikke genkende, at Paris skulle være dyr at spise i? Hvis man enten går i latinerkvarteret eller op til Montmartre, så kan man få de mest fantastiske middage til meget meget rimelig penge smiley

Jeg var i Venedig i august på min 5-års-bryllupsdag, og det var helt perfekt. Jeg oplevede aldrig byen som død eller kedelig, og jeg var positivt overrasket både over hotel-priser og mad-priser, da Italien eller generelt har ry for at være dyr.

Indrømmet - Barcelona har meget at byde på også, og man kan både for centralt hotel og mad til rimelige penge. Men jeg synes så ikke den er vildt romantisk. Til gengæld er der rigtig meget at se. Mere end i Venedig - men ikke lige så meget som i Paris smiley

• #10   9. aug 2013 nu kommer der en ny by : Edinburgh ?
    kan i nu se hvorfor manden er ved at fortryde det var mig der fik lov at bestemme ? 'GG*

• #11   9. aug 2013 Hmmm Edinburgh.. så hellere Dublin. Den har altså også en masse charme ,-)

• #12   9. aug 2013 Wien er heller ikke dum smiley Den er også billig at rejse til, billig at bo i - og der er masser at se smiley

• #13   9. aug 2013 ååårh der er altså masser at tænke over, jeg vil bare SÅ gerne have en god rejse og især nu hvor det er vores bryllupsrejse/kobberbryllup

• #14   9. aug 2013 Barcelona!

• #15   9. aug 2013 Hi hi ved der er mange forslag allerede smiley Jeg vil også anbefale Rim og Berlin! Masser af kunst, kultur og fede fede oplevelser smiley

Og et lille nyt forslag som er en af de byer kæresten og jeg super gerne vil se er Bratislava smiley

• #16   9. aug 2013 Stokholm er også en utroligt smuk by at besøge..:-)

• #17   9. aug 2013 Sensommer, så ville jeg rejse så meget sydpå som mulig for at få lidt varmere dage ... altså nok Rom eller Barcelona ...

vejret i London, Paris, Amsterdam og Berlin kan nemt være som herhjemme ...

mht til madpriser så har jeg indenfor de sidste 4 år været i Berlin, London, Paris, Barcelona og New York af storbyer bare af storbyer ... den suverænt dyreste rent madmæssigt gennemsnitligt var Paris ... selvfølgelig kan man spise både dyrt og billigt i alle storbyer ....

• #18   9. aug 2013 Prag er også en dejlig by - og der rækker pengene rigtigt langt, så der er råd til fire dages luksus smiley Men ellers er jeg også meget betaget af Rom nu du selv nævner romantik og historie/kultur smiley

• #19   13. aug 2013 iiih tusind tak for jeres indspark :))
    jeg er i ttænkeboks smiley

• #20   18. feb 2014 min datter skal snart til London, så sad og kiggede lidt på gamle tråde for at se om der var nogle overnatnings fif .... faldt over denne og blev nysgerrig om I kom afsted og hvorhen smiley

• #21   18. feb 2014 Det er først sensommeren /efteråret smiley der er lige en konfirmation her i foråret der skal overståes smiley

• #22   18. feb 2014 ok ... troede det var efteråret 13 .... jamen så har I da nok at bruge både penge og tid på i den nærmeste fremtid ....

• #23   18. feb 2014 ork ja der er nok smiley

• #24   18. feb 2014 Jeg var i London i efteråret og det var da ganske spændende, men absolut ikke i nærheden af da jeg var i Rom tilbage i gymnasietiden. Dét var fantastisk.

Har også været et kort smut i Amsterdam, og var også ganske charmerende.

Husker Edinburgh som fortryllende i juletiden, med lys på Edinburg Castle. Men måske husker jeg det mere magisk fordi det er en del år siden og så er man vel lidt farvet af at have rødder der smiley

• #26   19. feb 2014 maj H manden er ligeglad, han har været ude at rejse i sin spæde ungdom, så det er mig der mere eller mindre er enevældig hersker smiley
    jeg elsker historie og natur, og må indrømme jeg er pæn sat på Edinburgh smiley

• #28   19. feb 2014 højst sandsynlig *G* men det kan han nyde om aftenen, hvis han får tid *GG*

Kommentér på:
Hvor skal rejsen gå hen ?

Annonce