Træning af selvkontrol har åbenbart virket... Træning af selvkontrol har åbenbart virket...
I går måtte jeg løbe ud af huset midt i min frokost, fordi mekanikeren dukkede op med min bil. Jeg efterlod frokosten ret yderligt på sofabordet - der var bla. en halv rugbrød med hundenes absolutte favorit "Leverpostej"...
Da jeg havde snakket et par minutter med mekanikeren gik det op for mig, at jeg altså havde efterladt BÅDE hunde og mad inde i stuen, for at de ikke skulle forstyrre i haven - og havde faktisk indstillet mig på, at jeg skulle ind og smøre ny mad. Aqui kunne ikke finde på at stjæle, men Lanka (der kun får kedelig nyre-diæt) ville være fristet over evne, troede jeg, og Zeven på blot 10mdr er ikke rigtigt blevet udfordret så voldsomt.
MEN, da jeg kom ind igen stod Lanka bare og kiggede ud af vinduet, for at følge med i, hvad der foregik. Aqui lå i en af kurvene. Zeven lå oppe i sofaen, med snuden ca. 20 cm fra min mad.. men INTET var rørt.
Så må man gerne være lidt ekstra glad for sine vuffere, ikk?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Og ja, så må man gerne være lidt ekstra glad for sine vuffere. Jeg er nok slem til bare at tage det en selvfølge og så først tænke over dem når andre kommenterer på det. F.eks. havde jeg ikke skænket det en tanke at Lia ikke rører maden vi har stående på spisebordet i køkkenet når vi har gæster - også selvom vi alle sidder inde i stuen, og der var da en gæst som var meget imponeret over det (især fordi det er lige i snudehøjde) - og det er da også dygtigt når jeg sådan lige tænker over det.
Kattene rører det så heller ikke, men det vist mere fordi de er kræsne.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Godt i gang med forberedelsen af lagkagerne opdager jeg, at jeg mangler et eller andet, og styrter hen af vejen for at låne af en af genboerne, efterladende de halvfærdige lagkager på et ret lavt køkkenbord. Specielt lavt i forhold til mine 3 pyreneere, der ikke havde behøvet at hoppe op or at forsyne sig.
Jeg kom først i tanke om, at det var vist ikke så smart, da jeg kom hjem og fandt lagkagerne urørte på køkkenbordet. Da var jeg også stolt. Og så kunne jeg jo tænke over, hvad jeg ville have gjort, hvis hundene havde ædt kagerne, for der var kun en time til gæsterne skulle komme og ikke så god mulighed for at skaffe nye kager.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
De ved udmærket godt at de ikke må, og at jeg bliver pænt stram i ansigtet
Men derfra og så til at styre kleptomanien og lækkersulten når ingen ser - der er et stykke vej
aug 2008
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.407
Forrige år, da vi havde tre hunde i aldrene 10 mdr., 1,5 år og 3 år, var min bror og jeg ved at gøre klar til at grille. Troede vi, for pludselig kom vi i tanker om, at vi havde glemt både det ene og det andet ved købmanden. Vi tog af sted og efterlod pølser, koteletter og bøffer på køkkenbordet. Hundene, som rendte udenfor blev lukket ind i huset, så de i hvert fald var der, når vi kom tilbage - men hvad med kødet! Det kom vi først til at tænke på, da vi stod og var ved at betale de nye varer, og vi skyyyyyndte os hjem, så hurtigt færdselsloven tillod det.
Og kødet stod fint, hvor vi forlod det - yderst på køkkenbordet, lige i schæfer-snude-højde, hvis de havde strakt halsen blot en anelse
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
aug 2008
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.621
Mine Irske Terriers derimod
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.621
Zeven har kun én gang snuppet noget fra køkkenbordet.
Han har helt fra lille lært, at man får en guf, når der kommer gæster.
Og det betyder, at han kun har meget kort tid, til at nå at hilse, før han spurter ud i køkkenet, hvor deres guf så som regel er lagt klar.
Og én enkelt gang, var jeg åbenbart selv alt for længe om at hilse på gæsterne, så han tabte tålmodigheden, og "stjal" sin egen guf, som han så glad kom ud og viste os.
Må indrømme, at jeg sgu syntes, det var lidt sødt. Han havde ikke rørt det, der var lagt frem til de to andre. Og da han havde vist sin guf frem til gæsterne, lagde han sig pænt over i kurven for at spise den.
Træning af selvkontrol har åbenbart virket...