Endnu en "alene hjemme" tråd {{forumTopicSubject}}
Jeg har måtte anerkende at jeg ikke har været den bedste hundemor for Charlie..
Jeg har simpelthen ikke gjort hvad der skulle gøres for at træne ham i at være alenehjemme.
Eller bare være hjemme uden mig. Ikke at det som sådan er et problem eftersom min mor går hjemme, men selv det er ikke altid nok.
Han går fuldstændig bananas når jeg kommer hjem og bliver ofte så overgearet at han begynder at bide mig i ren iver.
Hvordan pokker træner jeg bedst muligt den adfærd ud af ham? Og på samme tid får trænet ham (og nok også lidt mig selv) ud af separationsangsten?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Emner: 239 Svar: 3.352
jun 2011
I dag da jeg kom hjem tog han selv et kødben i munden, og så var velkomsten meget lettere.
Så det klart noget jeg vil prøve fremadrettet.
Når nu min mor er hjemme i hverdagen med Charlie, bør hun så prøve at træne lidt alenehjemme med ham, eller skal jeg vente til jeg er her?
Og har i forslag til hvad vi gør med Mocca (min mors hund) skal vi tage hende med eller lade hende blive? Kan ikke finde ud af om hun hjælper situationen eller forværrer den nemlig
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Tænk evt på det som en uvane.
Hvis det var et menneske kunne man tilråde en kold tyrker og skælde sig selv ud, hver gang man gjorde det uønskede. Fx spiste slik. Det vil være hårdt at skælde sig selv ud altid.
Eller, man kunne tilråde at skifte en vane ud med en anden vane, som er bedre for dig. Fx i stedet for at forkæle med slik, så forkæl med en god bog eller med et lille spil brætspil...
På samme måde. Kadaver disciplin kan vende hunden af med at vise stor glæde ved at se dig.
Du kan dog også bare lære den en ny adfærd, som den kan vise dig, når den er glad.
Giv pote.
Bære ting i munden. (fordel : kan ikke bide imens)
Sit
Løb hen og hent pivedyret.
Find selv på flere.
Fx var den aller første ting Saga lærte sit. Det forbinder hun med glade mennesker, så hun sitter, og rejser sig for at sitte... Mens hun holder en sko i munden, men det er også ok.
Hoppede hun op ville jeg nok sende hende ud efter Dræberkoen, hendes bidedyr
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.758
jun 2011
Altså, jeg ved han går og piver efter mig når jeg ikke er hjemme. Det værst når der ingen er hjemme overhovedet, men han er ofte pjevset også selvom min mor er her..
Og det er da heller ikke et problem at han bliver glad for at jeg kommer hjem. Det bare meget voldsomt og jeg vil gerne have at han måske kan håndtere det lidt mere roligt
( jeg er virkelig dårlig til at forklare ting, jeg undskylder)
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 13
Endnu en "alene hjemme" tråd