{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Alene hjemme. {{forumTopicSubject}}

Halløjsa!

Jeg skal bare lige endnu engang have bekræftet, om jeg nu også gør det rigtigt.
Indtil videre har jeg øvet det indenfor, mest. Jeg er aldrig rigtig hjemmefra alligevel - Men det skal vi selvfølgelig øve mere!

Bella har en tendens til, primært hvis jeg skal på toilettet eller sådan noget, at stille sig til at gø, hvis der går for lang tid ifølge hende. Jeg mener jo så, at jeg skal kunne gå på toilettet uden at det her skal ske.
Hun kan også finde på at gø, når vi øver med døren, når jeg ikke lige er hurtig nok - Og så venter jeg selvfølgelig til hun stopper med at gø/hoppe op af døren.

Jeg roser bare Bella, når jeg kommer ind - Ville I andre bruge godbidder, måske? Legetøj?
Og er jeg måske gået for hurtigt frem?

Jeg har ikke før trænet alenehjemme, fordi... Vaks kan det, og har kunnet det fra en tidlig alder, som jeg ikke husker, så det ville være meget hjælpsomt for mig, hvis I lige ville komme med jeres input ^^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme.
  • #1   17. maj 2016 Jeg roser IKKE når jeg kommer tilbage, at være alene skal være en helt naturlig ting, jeg sørger for at hunden er luftet og giver den et ben eller lign, jeg har altid mine hunde bag et gitter, ikke lige op af en dør jeg går ud af, det forbygger at hunden gnaver i eller kradser på døren og du undgår at måtte "skubbe" hunden væk for at komme ud.
    Jeg pladserer hunden bag gitter med et ben og går ud af døren, i starten går jeg bare ud, lukker døren og åbner straks igen og går ind, jeg taler ikke til hunden, går lidt rundt og går ud igen, det fortsætter jeg med indtil hunden bliver liggende helt afslappet medens jeg går ud og ind af døren, først der begynder jeg at blive ude lidt længere, jeg roser aldrig hunden når jeg kommer retur, jeg åbner bare gitterlågen og går ind uden noget postyr smiley

• #2   17. maj 2016 Skal lige forstå det rigtigt. Bella gøer feks. når du er på toilettet og du roser hende når du kommer ind?
    Hvis ja, så vil jeg sige at det skal du stoppe med. Det ender med at du roser Bella for at gø og være utålmodig. Ret mig gerne hvis det er mig der misforstår.

• #4   17. maj 2016 Svarer lige om lidt, fremlægger lige.

• #5   17. maj 2016 Godt, sådan! Jeg læser lige svarene, så vender jeg stærkt tilbage! ^^

• #6   17. maj 2016 Ah, måske er det det, jeg gør forkert så.
    Jeg siger farvel, og går så ud, og kommer ind og hilser så på begge hunde.

Nu som: Jeg går ikke ind før hun er holdt op med at gø. Som oftest har hun lagt sig, og der roser jeg hende. Roser ikke, hvis hun står "klar", så at sige.

Men måske jeg bare gør for meget "postyr" ud af det?

• #7   17. maj 2016 Bare ignorere, når du går og når du kommer... Der skal ikke laves en afskeds/velkomstscene ud af det smiley

• #8   17. maj 2016 Åh ha... Som jeg dog kan lave fejl med den her hund også, hahaha ^^

Det vil jeg så prøve at vænne hende til! Vil jo helst ikke blive smidt ud pga. hendes gøen ^^ Og Vaks der gør, fordi hun gør.

• #9   17. maj 2016 Okay.
    Men ja lad være med at lave alt for meget postyr ud af det.

• #11   17. maj 2016 Jeg må indrømme, jeg ikke har gjort det helt store ud af alenetræningen eller dvs. lige i starten øvede vi selvfølgelig, at jeg gik ud af døren og kom hurtigt ind igen også langsomt øge tiden.
    Pepsi er super dygtig til at være alene, bevares det kostede da et par dørkarme, lidt sofa og diverse små ting i teenager perioden, men nu er alt helt perfekt smiley Måske jeg bare er heldig smiley

Jeg siger som de andre brugere og ingen ros, når du kommer ind igen....

• #12   17. maj 2016 Super! Så er der bedre styr på det ^^

• #13   17. maj 2016 Med Argo startede jeg med at gå lidt rundt i det rum han skulle være alene i, som er køkkenet ved mig. Når han bare lagde sig i sit bur, gik jeg ud af døren, og ind igen med det samme, og fortsatte med at gå rundt. Det gjorde jeg en hel masse og i et stykke tid gjorde jeg det også når han "rigtig" skulle være alene. For så var jeg sikker på at han var afslappet når jeg forlod ham smiley

• pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #14   17. maj 2016 Hvis din Hund har en kurv/hundeseng eller egen plads i hjemmet, kunne du jo prøve at få hende til at lægge sig der, og så gå væk (hen i den anden ende el.lign) og så gå tilbage til hende. Når hun har lært det, så øg med at gå i køkkenet, osv. når hun er tryg ved det, og ved du ikke bliver væk, så prøv at gå ud ad døren i kort tid, og kom tilbage, øg tiden osv. Jeg ved ikke hvor gammel hun er - men det er altid en god ide at lufte af så hun er naturligt træt, når denne træning skal gøres. Med mine hunde har jeg altid haft nogle faste ritualer omkring når jeg skal ud ad døren. Lufte af, tage hunden ind, bede den på plads (i sin seng) siger: "du skal passe på huset", (og når de har lært denne rutine, og jeg siger sætningen lægger min nuværende hund sig med et højlydt suk som siger hun "igen", når jeg går får hun en godbid, og så er det overstået. Hun bliver liggende. Når jeg kommer hjem bliver hun glad, får et klap og et hej Karla, hun sætter sig på sin pude og får sin godbid. Jeg syns godt man må rose, - man behøver dog ikke gøre det helt store show ud af det smiley

• #15   17. maj 2016 Jeg roser ikke når jeg kommer ind. Det at jeg kommer hjem, er en helt naturlig ting og skal ikke gøres til noget stort. Jeg ignorerer, til vaps er ligeglad med mig, og så kalder jeg og nusser. smiley
    Det samme når jeg går. Ingen stor farvelscene.

Start eventuelt med 'bare' at øve at lukkede døre er ok. Åben døren - luk den igen - åben døren luk den igen. Og når vaps er ligeglad med det, kan du arbejde hen imod at gå ind i det andet rum, lukke døren og gå ind til hunden igen. Og så lige stå stille øge tiden. Husk at det i starten er få sekunder der er tale om. smiley

Hurtigt finder den ud af, at du KOMMER tilbage og at det faktisk er en ret kedelig leg smiley

• #16   18. maj 2016 Mange gode forslag ^^ Tak!

Kommentér på:
Alene hjemme.

Annonce