{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Vil pludselig ikke træne {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg er dybt frustreret over min 13 måneders løwchen tæve ift træning.

Som hvalp gennemførte hun hvalpeholdet og har siden trænet agility begynder ..

Født d. 24/4-15 og havde første løbetid i perioden 11/3-16 og 3 uger frem.

Gabie har fra start været en selvstændig dame. Har ikke været bange for noget; hverken lyde, mennekser eller hunde.
Har altid fundet sig hurtig tilpas i forkellige flokke. Er ikke en tæve, der lægge op til kamp.

Har altid gøet ved pludselige lyde, men løbet frem med en nysgerrighed ift. hvad lyden var. Ligeledes ved andre hunde - løbet nysgerrig frem.

Gennem første løbetid var hun psykisk upåfaldende - ingen humør ændringer. Efter endt løbetid i starten af april heller ikke psykisk ændret.

Når vi er til agility vil hun gerne arbejde. Har altid været en smule distræt (er stadig i indlæring af forhindringer) .. Hun har altid pludselig kunne finde på, at løbet over for at undersøge noget spændende - nærmest fjollet.

Hun begyndte for en lille måned siden at ændre adfærd ved træning .. Smider sig pludselig midt i en agility bane - lægger helt fladt på jorden og blinker med øjnene og slikker sig på munden .. Ved forsøg på at lire hende op, ligner hun nærmest en der har fået tæsk. Efter lidt leg er hun klar igen - men samme adfærd kommer igen. Min teori er, at hun gør det - når det bliver svært for hende - ift indlæring.

De seneste 14 dage er hun ligeledes begyndt at nærme sig andre hunde lidt stivbenet og en andreledes mere usikker gøen end tidligere ..
Og hun acceptere ikke ligeså hurtig nye hunde i hjemmet som tidligere. Bliver ved med at små gø af dem ..

Der er bestilt sterelliseringd. 8/6-16 til hende. Hvilket jeg nu er usikker på .. Grundet til jeg ønsker sterilisering inden 2. løbetid er den nedsatte risiko for mamma cancer (jeg ønsker ikke et debat om hvorvidt folk er for eller imod sterilisering)

Er overstående betonet af en psykisk udvikling eller skal det blot trænes væk? Hvad tænker I?

Hun er Dyrelæge gennemgået - alt ok.

Som baggrund kan I lige få hende sygehistore -
Ved ikke om den har kunne påvirke hendes psykiske/mentale udvikling

Sygehistorie;
Sprunget tromhinde kort efter hjemkomst - penicilin herfor.
Blev syg af giardia som 11 ugers.
Operativ fjernelse af mælketænder (hjørnetænder) september 2015 - i fuld narkose.
Operativ tømning af mavesækken oktober 2015 (forspist) - fuld narkose.
Fjernelse af hår i øjnene marts 2016 - fuld narkose.

Hvad tænker I? Er det en forsinket psykisk udvikling - hun er en lille hund, og burde jo være færdigudviklet.
Kan det være at hun bare pt ikke er moden nok til agility og vi evt skal skifte Til rally?

Eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil pludselig ikke træne
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #2   29. maj 2016 Har du spurt træneren? H*n har jo også set din hund træne, og kan se hvornår dette sker. smiley

    Og så vil jeg vende det med dyrlægen I forhold til om sterilisation er en god idé lige nu. (Har ikke selv erfaring med det)


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #3   29. maj 2016 Træn det hunden kan og har lyst til. Stil ikke de store krav og se tiden an. Det kan sagtens bare være en periode. Det kan også være at hunden ikke egner sig til det du vil bruge den til.

  • #4   29. maj 2016 Jeg ville først og fremmest få hunden tjekket godt igennem om, den fejler noget.
    Det kan være at den lægger sig ned fordi den har ondt.

    Hun er blevet opereret i maven, efter det kan hun evt have fået nogle sammenvoksninger.
    Jeg ved at sammenvoksninger er smertefuld når man bevæger sig for meget, har selv haft det,

    Hvis hunden er sund og rask, er jeg enig med det de andre har skravet.

    ......og hvad siger din træner ???


  • #5   29. maj 2016 Anni som skrevet - hun er gennemgået af Dyrelæge på kryds og tværs, der er ikke fundet noget ..

    Der er ikke nogle symptomer i andre sammenhæng end ved træning .. Hun er ligeså glad og ivrig og legesyg som altid .. Ligeså aktiv osv. Vi svømmer hver 14. Dag, der er heller ingen forandring. Hun hoppe stadig frivilligt i vandet og laver selv ud hop.

    Begge mine trænerne er lidt på bar bund .. Den ene arbejder meget udfra at vi skal motivere hende når hun går død ved leg og den anden er lidt ude i en pause fra ag og kun arbejde med ting, hun syntes er super sjove.


  • #6   29. maj 2016 Er måske tilbøjelig til at give sidstnævnte træner ret. Tror det ville være en god idé at stoppe for en tid?

  • #7   29. maj 2016 Er hun røntgenfotograferet så man kan udelukke HD/AD, spondolose mm ?
    Hvis hun har fået sammenvoksninger efter operationen, så kan man jo ikke se det ved at almindeligt sundhedstjek, det samme gælder hvis der skulle være noget i vejen med hendes knogler.

    Hvis hun ikke fejler noget som helst, så ville jeg stoppe træningen INDEN hun når at lægge sig.
    Efter et stykke tid, så ville jeg langsom øge træningstiden.

    Man kan jo tage hunden ud og træne 3 minutter, tilbage i bilen til pause, ud og træn igen i 3 minutter, pause.......det kan du jo gøre flere gange.
    Efter et stykke tid, så kan man lige så stille og rolig øge træningstiden.


  • #10   30. maj 2016 Jeg har ikke læst folks svar.

    Hun lyder rigtig meget som min Coco, og der viste det sig hun havde ondt y ryggen, og derfor var det ellers sjove agility ikke sjovt mere.

    Så jeg vil anbefale I får en kiropraktor uddannet dyrlæge til at mærke hende igennem.

    Min egen viste vitterligt ingen tegn (og dog, men det tænker man jo først på bagefter...) på ondt i ryggen, hun ville gerne hoppe til dagligt, løb også, bare ikke meget, men til agility var hun meget uregelmæssig. Nogle gange på, andre gange ikke og andre gange igen kunne hun nogle af udfordringerne (og aldrig springene)..


  • #11   30. maj 2016 Hvordan er hun, hvis du træner lydighed, tricks, osv?

  • #12   30. maj 2016 Karina - hun vil super gerne arbejde, men generelt virke det til, hun udtrættes ret hurtigt ved tænke opgaver.. Det kan selvfølgelig tyde på mental udvikling pt smiley
    Hvis vi er på strand/skov kun hun blive ved i flere timer - men det er selvfølgelig også på hende præmisser smiley

    Anni; der er taget billeder af ryg og hofter for et par mrd siden, uden anmærkning.

    Ift maveoperationen - Dyrelægen har mærket på hendes mave, trykket osv. Jeg regner med, at når Dyrelægen ikke mener at der er grundlag for at åbne hende igen, så gør vi ikke det! Syntes det er MEGET drastisk at åbne en hund for at tjekke for sammengroning, når hun trives fint andre steder end i træningssammenhæng ..


  • #13   30. maj 2016 A-S - hun er gennemgået af kiropraktor og en massør uafhængig af hinanden, ingen tegn på ondt i ryggen ..

    Hendes knæ er også tjekket - knæskallerne sidder som de skal smiley


  • #14   30. maj 2016 Hvor højt springer hun til træning?

  • #15   30. maj 2016 Liza - enten er bummene på jorden eller i nederste hul

Kommentér på:
Vil pludselig ikke træne

Annonce