1.259 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Chihuahua vil pludselig ikke gå på trægulv. Chihuahua vil pludselig ikke gå på trægulv.

Hejsa alle
Min knap 2 år gamle chihuahua er pludselig kommet efter, at han ikke vil gå på vores trægulv.
Det startede da vi var ude hos mine forældre, hvor han gled på deres køkkengulv, og blev forskrækket over det, så ville han ikke gå på det gulv længere.
Jeg regnede bestemt ikke med, at det så ville være et problem, da vi kom hjem - men det var det.
Det har nu stået på i knap 1½ måned - hvis han skal over til os i sofaen, skal han over gulvet, og så går han meget forsigtigt helt ude langs kanten.
Så hjælp - hvad skal jeg gøre ved det?
Mvh. Helle

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua vil pludselig ikke gå på trægulv.
  • #2   16. dec 2012 Jeg har forsøgt med godbidder og masser af ros, så går det også nogenlunde i et par dage, så kommer han gående og det ser virkelig ud som om han bliver forskrækket over noget, og så skøjter han rundt.
    Jeg må have tålmodighed og blive ved at forsøge.

• #3   16. dec 2012 Kan du ikke købe nogle billige måtter med gummiunderlag?
    Læg dem så mellem sofaen, og hvor han nu ellers går, således at han "kun" skal tage et skridt eller to på trægulvet for at nå en måtte.
    Langsom flytter du rundt på måtterne og gør afstanden større, indtil de er helt væk smiley
    Kønt bliver det sikkert ikke, men forhåbentlig skal de ikke ligge der så længe!

• #4   16. dec 2012 Har du tjekket om han kløer er for lange og gør han skrider...???
    Dernæst så tjek om hårene mellem trædepuderne ikke osse er for lange...

• #5   19. dec 2012 Hejsa
    Tusind tak for svarene - kløerne er ikke for lange, men hårene mellem trædepuderne er faktisk lange - havde slet ikke tænkt på det. Hvis ikke det afhjælper problemet, vil jeg prøve det med måtterne.

• #6   19. dec 2012 Vi oplevede også med Malik, at pelsen på poterne var ekstremt lange, hvilket gjorde han skøjtede rundt derhjemme. Vi klippede det dog ned uden at klippe det i mellem trædepuderne, og nu står han en del mere fast smiley

• #7   19. dec 2012 Når du har klippet hårerne væk så giv ham en fed creme på poterne så de ikke er tørre og får ham til at glide...
    Min lille pelsklump hun døjer osse med at skøjte rundt hvis hendes poter er tørre... smiley

• #8   19. dec 2012 Skal det være en speciel hundecreme ?

• #9   19. dec 2012 Både og ingen parfume og gerne rigtig fed...

• #10   19. dec 2012 Hehe ok, den første tanke var bare en almindelige fed creme til mennesker....:-P

• #11   19. dec 2012 det er sådan en menneske creme jeg bruger...

• #12   19. dec 2012 Jamen det er jo fint nok - der er sikkert ikke den store forskel fra den og til en "rigtig" hundecreme hvis det findes...

• #13   20. dec 2012 Så er hårene klippet og han står meget bedre fast, han går nu på mit trægulv - men dog med lidt skepsis. Tak for tippet om cremen.

• #14   20. dec 2012 helle B Nu skal han bare blive sikker på at han ikke skøjter rundt mere, men du bliver så nød til at tjekke både hans klør og hårerne under poterne og selve poterne om de er blevet tørre... smiley

Tror nu på at han hurtig finder ud af at han står fast igen... smiley

Kommentér på:
Chihuahua vil pludselig ikke gå på trægulv.

Annonce