{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Ja, så kommer der endnu en alene hjemme tråd, men jeg synes ikke, at jeg kan finde svar i de gamle tråde, så håber, at nogle kan hjælpe.

Vi har en 9 uger gammel Golden hvalp, som vi er ved at træne alene hjemme med. Han skal være i køkkenet, når vi ikke er hjemme, men der er ikke nogen dør imellem køkken og stue, og vi har derfor sat et babygitter op imellem de to rum. Jeg er derfor startet træningen med at lære ham at være alene i køkkenet med lukket gitter, imens vi er i stuen. Er det bedst på denne måde?
Når vi begynder træningen får han en kong med fyld. Så længe han finder den interessant, kan jeg sagtens gå fra ham i 40 sekunder (sikkert også længere, men det har jeg ikke prøvet endnu), men lige så snart, at han mister interessen for den, så kommer han hen til lågen og kigger ind i stuen, og så går der ikke mere end 5 sekunder, før han begynder at gø. Skal vi droppe kong'en i træningen?

Problemet er dog heller ikke kun at være alene derude. I går stod jeg og lavede mad med en lukket låge. På er tidspunkt begyndte han at kede sig derude, og så gik han også hen til lågen og begyndte at gø, for at komme ind i stuen.

Hvordan griber jeg bedst det her an? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #1   6. jul 2016 Kan han se jer inde i stuen?
    Syntes det er en fin ide med kong'en .


  • #2   6. jul 2016 Du træner ikke i hvalpen i at være alene hjemme pt, du træner den i at være i et andet rum end dig hvilket er ganske fornuftig træning så længe man ikke regner med det er en del af alene hjemme træningen, hvalpen ved udmærket du er i stuen eller i et andet rum- det kan den både høre og lugte.

  • #3   6. jul 2016 Jeg ville starte med at placere ham i køkkenet, med noget guf, og så ellers rende ind og ud af den babylåge en milliard gange. Væn ham til at du godt kan forsvinde ud af synsfeltet, men at du kommer tilbage igen.
    Når først han tager det afslappet, kan du begynde at bevæge dig længere væk (på toilettet, ud med skrald osv.).
    Og tillykke med den lille smiley


  • #4   6. jul 2016 Rikke, ja, det fik jeg vidst formuleret lidt uklart. Selvfølgelig ved han godt, at vi stadig er der smiley jeg mente bare, om det er et bedre første skridt at lære ham, at være alene i køkkenet, før vi lærer ham at være alene hjemme

    Hunden, det kommer an på hvor i køkkenet han befinder sig. Ligger han på sin pude, så kan han ikke, men står han ved lågen, så kan han godt.


  • #5   6. jul 2016 Jeg ville nok skille de to træningsting lidt fra hinanden

    1. være alene i et rum uden dig - du er jo godt i gang med det, jeg ville nok gemme kong´en til alene hjemme træningen, og i stedet give en tykke pind til det her, husk aldrig aldrig hverken kig,tal eller gå hen til hunden når den gør ved lågen, gør den må du vente til der er en kort pause hvor du roligt kan gå ind til igen, det bedste er at få afledt dens gø så hurtigt som muligt, det kan feks være lav en pludselig høj bankelyd, start støvsugeren eller hvad der nu skal til for den lige stopper med at gø et par sekunder så du kan nå hen til hunden og stoppe øvelsen, du kan sagtens træne begge dele altså også alene hjemme i samme periode med den her øvelse, tag tøj på, nøgler mv og gå ud og ind af hoveddøren, når den er ligeglad med det så giv en kong og bliv væk fra hoveddøren få sekunder, derefter øges tiden langsomt.


  • #6   9. jul 2016 Tak for jeres svar smiley

    Det går ret godt med at træne med ham, men er det rigtig, at man ikke skal gøre et stort nummer ud af det, når man kommer ind igen? Står jeg for lang tid i køkkenet med ham, før jeg går igen, så begynder han at gø af mig, for at få opmærksomhed tror jeg.

    Når jeg går ind og ud af lågen, kommer han nogle gange over og står lige ved åbningen, så jeg næsten ikke kan komme ud til ham. Tror gerne, at han vil ind i stuen og ligge med sit tyggeben. Hvad gør jeg bedst her?


  • #7   9. jul 2016 Ja det er rigtigt hunden skal jo opfatte det du kommer og går rundt i huset som dagligdag, når han er rolig igen efter du er gået gennem lågen skal du blidt nusse og rose ham - ikke før, fordi han har tendens til at ville gø ved lågen allerede er det vigtigt den ikke har en forventning om når du endelig kommer hen til lågen så sker der en masse fordi denne venten ved lågen så kan anspore hunden til at gø endnu mere i spænding om hvornår det sker.

  • #8   9. jul 2016 mht at træne gå lidt væk fra lågen så jeg kan åbne den og komme ind til til dig, ville jeg starte med at træne med hunden på den side af lågen hvor ´´døren´´ åbnes ind mod hunden´´ lær ham et ord feks.- ryk samt en hold håndenfladen ud mod hunden - mens du åbner lågen, når han bakker eller rykker, sig feks. dygtig og giv roligt en guf, gentag til hunden kan det og prøv så det samme fra modsatte side af ved at bruge ordet ryk

  • #9   9. jul 2016 Jeg ville gå ind til hunden inden den begynder at gø, man siger jo mere en hund øver en bestemt adfærd jo mere vil den også have tendens til at bruge den, træning i at gø er jo ikke målet med den træning her, kan du stoppe eller minimere det allerede nu vil du glædes i mange år fremover - har selv en ældre gø hund, og vanens magt er stor...

  • #10   9. jul 2016 Tusind tak for dine svar Rikke, nu virker det lidt mere håndgribeligt det hele smiley

  • #11   9. jul 2016 selv tak og godt at høre det går fint med træningen, der findes hunde feks vores den lille pekingeser blanding man godt kan rose med det samme i den her træning, men dette skyldes hun ikke har tendens til at gø, hyle eller køre op over træningen eller ´´gensynet´´, det samme kan ikke siges om vores cocker.. smiley

Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce