2.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hund i cykelkurv?? Hund i cykelkurv??

Hej HG smiley

Jeg får ny hund om nogle uger. smiley
Jeg har købt en cykelkurv til hunden da cyklen er mit eneste
transportmiddel.
Og jeg vil jo gerne ud og opleve lidt med hunden og gå
til hundetræning med hende smiley

Men mit spørgsmål er...??
Hvordan lære jeg hende bedst at det er rart at ligge/sidde der i?
Hun vil komme til a skulle være en del i den da jeg jo som sagt gerne vil gå til træning og ud og opleve noget med hende.
Så derfor er det bare SÅ vigtigt at vi får en super start smiley

Så kom gerne med nogle gode råd til hvordan vi begge får en god oplevelse med det smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i cykelkurv??
  • #2   21. sep 2016 Det er en cykel kurv til hunde, så hun kan ikke springe op!
    Sikkerhed frem for alt smiley

Det blive vores transportmiddel så hun jeg håber hun lære det.

Der er plads til at putte tæpper ned omkring når hun skal være der smiley

• #4   21. sep 2016 Jah, de er også fede de cykler smiley

Hihi jah, en Rottweiler i cykelkurven ville
    nok være lidt af et særsyn smiley

• #6   21. sep 2016 Ja, det tror jeg på smiley

S
    Hihi Sikke en fartbølle han er! smiley
    Han ved måske der skal ske noget spændende når i er afsted på cykel?! smiley

• #8   21. sep 2016 Det må da også være fedt nok bare at sidde der mens ejer knokler derud ad for at komme frem smiley
    Så ville jeg også bare sidde og se kongelig ud.

Åhh is... Altid en go' bestikkelse, og ikke kun til hunde smiley

• #11   21. sep 2016 Haha sådan!! smiley

Mange tak, tror bestemt nok det skal lykkes, med en masse tålmodighed, tid og en frygtelig masse godbidder smiley

Og måske går det bare over alt forventning og hun bare elsker at være der smiley
    Må tage det som det kommer smiley

• #13   21. sep 2016 Jeg går ud fra de kommer ud og køre den dag de skal chippes og vacc. osv.
    Men ellers ved jeg ikk om de kommer ud og køre mere der.

Hun kommer så ud på en lang køretur allerede den første dag, da der er 2 timer imellem opdrætter og mig.

Men ja, helt klart hun skal lære og køre bil også smiley
    Og også gerne tog smiley
    Bus må hun ikk komme med i her i byen, desværre smiley

• #14   21. sep 2016 Det her er min cykel, jeg cyklede også afsted til træning med Saga, da hun var lille smiley

Jeg skiftede dog senere, så kurven var foran i stedet, men det var mere fordi det var hyggeligt at kunne kigge på hende i mens smiley

profilbillede
  • #15   21. sep 2016 Hun kom op i cykelkurven lige fra dag ét. Hun var jo alt for lille til at gå ture, men skulle jo miljøtrænes alligevel!
    Så op i cykelkurven, i en dejlig blød taske, og så trak jeg cyklen afsted. Jeg begyndte først at cykle efter et godt stykke tid.

profilbillede
  • #16   21. sep 2016 Hun elsker faktisk stadig den taske uendelig højt, selvom hun 3.5 år nu, og vi sjældent bruger den smiley
    Men hvis jeg finder tasken frem, og sætter den op gulvet, så løber hun med det samme over og får med og nød og næppe skruet sig ned i den smiley

profilbillede
  • #17   21. sep 2016 Jeg startede med at sætte ham der op og trække cyklen, mens der røg masser af godbidder i gabet. Han fangede hurtigt, at man skulle sidde stille i den, så jeg begyndte at cykle. I dag sidder han bare i en taske i kurven og kigger.

• #18   21. sep 2016 Det, jeg gjorde, da Coco skulle lære det, var, at jeg satte hende i kurven og så trak jeg ellers afsted. Hver gang hun rejste sig op, satte jeg en bestemt hånd på hendes rumpet og trykkede til hun satte sig, man skal sidde STILLE i en cykelkurv. Min kurv hænger på styret, og det ville være alt for farligt, hvis hun kartede rundt (som jegkender folk hvis hunde gør), da vægten jo så hele tiden ville fordele sig anderledes, derfor var det det aller vigtigste for mig. Ikke så meget pjat med godbidder og alt muligt, hun fik jo en kæmpe belønning i, at vi tog et spændende sted hen hver gang, hun kom i kurven, så for hende betød kurven roligt opholdssted og snart spænding. Idag lægger hun sig som regel ned og hviler hovedet på kanten af kurven, imens jeg cykler, og ligeså snart vi er fremme, sætter hun sig op, og når selen klikkes ud af spændet, så springer hun ud i armene på mig smiley Så skal der ske noget!

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #19   21. sep 2016 Jeg står også og skal til at cykle med min hvalp, er der nogle af jer som ved om man kan få en cykelhjelm til hunde med stående ører? Eller om jeg skal til at være kreativ med noget skum og symaskinen?

• #20   21. sep 2016 Hvorfor skal hunden have hjelm på..?

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#21   21. sep 2016 Hvis jeg vælter, for at beskytte ham lidt, ligesom jeg beskytter mig selv?

• #22   21. sep 2016 Jeg tror, at en hjelm rækker som en skrædder i Helvede, hvis man vælter eller bliver påkørt med hunden i kurven. Hovedet er ikke det eneste sårbare i den situation.

Jeg har overvejet, om man kunne bruge sådan en her til hele hunden
    http://www.hovding.com

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#23   21. sep 2016 Ja, men sådan er det jo også med os.

Hovding kunne være en rigtig fin løsning, men har hørt at den er super følsom og tror ikke jeg kan få Albus til at acceptere at han skal sidde mussestille:)

• #24   21. sep 2016 Man skal heller ikke sidde musestille med Hövding. Ellers ville man jo ikke kunne bruge den

Jeg har aldrig set en cykelhjelm til hunde- andet end som et sjovt tilbehør. Jeg tror, at en kurv med bur over er mere anvendeligt end skumgummi bundet på hundens hoved

• #25   21. sep 2016 Mine hunde ville godt nok blive sure, hvis jeg smækkede en cykelhjelm på dem smiley smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#27   21. sep 2016 Tror godt jeg ville kunne overtale Albus, men kun hvis der er plads til hans ører.

Og det var nu ikke i stedet for, men som supplement til en cykelkurv med gitter.

Tror nu vi ender med en traileristedet for, har fundet den fedeste trailer her http://da.hollandbikeshop.com/product_info.php?products_id=99974&language=da&restock_action=restock_notify - den er desværre bare ikke på lager i øjeblikket:(

• #28   21. sep 2016 Imodsætning til hunde, så har mennesker jo en ret god grund til at passe på hovedet - hjernen smiley Det er jo en prioritering, hovedet er vigtigst, så vi passer ekstra godt på det.
    Med en hund ville jeg nok tænke benene. Jo, hovedet er da vigtigt, meeeen en hjerneskadet hund, som stadig kunne løbe rundt og snuse lidt og hygge fremfor en to-benet hund? Jeg ville klart vælge den første.

Men uanset, så synes jeg ærligt talt, det er totalt fjollet at overveje en hjelm til sin hund. Er den så lille, at den kan sidde i en cykelkurv, så er den også så lille, at den sandsynligvis dør, hvis man bliver kørt ned, så mit råd er - kør pænt og forsigtigt. Jeg kører personligt en del mere forsigtigt og ordentligt, når jeg har Coco med, for jeg er ret bevidst om, at hun er den absolutte taber, hvis vi kører galt.

Claudia, kan se du overvejer trailer, så skal du være obs på, især når det er mørkt, at biler har rigtig svært ved at se cykeltrailere, da de er så lave. Så fx et flag eller lign. så man som bilist bliver gjort opmærksom på, at der kommer mere efter cyklen.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#30   21. sep 2016 Noted! Jeg sætter en masse neonfarvede reflekser på den:)

Kommentér på:
Hund i cykelkurv??

Annonce