2.018 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hund i cykelkurv Hund i cykelkurv

Hej Alle
Vi har ikke nogen bil, og vores primære transportform er derfor cykel.
Vi får snart vores cavalier King Charles spaniel hvalp hjem og skal i den forbindelse have fundet en løsning til transport.
Er det realistisk at have en fuldvoksen cavalier i en cykelkurv? Eller er det nødvendigt med en cykeltrailer?
Jeg håber i har nogle gode erfaringer og svar.
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i cykelkurv
  • #2   25. jan 2018 Jeg har en alm flettet cykelkurv fra De Blindes Arbejde, den er sindssygt robust, kan snildt tage min 8.5kg dværgschnauzer smiley

• #3   25. jan 2018 Jeg valgte en cykeltrailer. Jeg købte en, da jeg havde min gamle tæve, hun vejede 12-13 kg., og hende havde jeg bestemt ikke lyst til, at køre rundt med, i en kurv på styret. Er det en lille Cavalier, så kan det nok gå, men den gennemsnitlige str. havde jeg personligt købt en lille trailer til.

• #6   25. jan 2018 Tusind tak for jeres hurtige svar, erfaring og link fra dig Maj-Britt. Vi køber nok en god cykelkurv så - det er nemlig det vi foretrækker, men var i tvivl om det var “forsvarligt”, når det nu ikke var en helt lille bitte hund smiley

• #7   25. jan 2018 #5 Det er meget muligt, at det er hvad racestandarden siger, men om man vil det eller ej, så dækker Cavalier også over tavleløse, og dem der ellers ikke lige følger standarden. I kraft af mit arbejde møder jeg en del Cavalierer, og der er godt nok ikke ret mange af dem, som jeg har lyst til, at cykle rundt med på styret, og jeg er ellers en habil cykelrytter. Det er IMO ikke et sikkert sted, at have en hund i den størrelse, med den kurv der ville skulle til.

• #10   25. jan 2018 Det er godt du er optimistisk, jeg har bare selv et lidt mere realistisk verdensbillede, og svarer udfra det. smiley

• #11   25. jan 2018 Jeg vil nødigt have mere end min hunds 4,5 kg på styret - men vi er jo forskellige. Vejede han mere, havde jeg købt en kurv til bagagebæreren i stedet for min nuværende ClickFix

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #12   25. jan 2018 Jeg tror også jeg ville købe en kurv til bagagebæret hvis Albus skulle sidde i den. Han vejer 9,5 kg, og han skal altså ikke smide sin vægt særligt meget rundt, før vi styrter smiley

Og må jeg tilføje, at jeg finder det yderst imponerende, at intet spørgsmål på HG er for fint, til at blive drejet hen på emnet: tavle eller ej? smiley

• #13   25. jan 2018 Nu er det self forskelligt hvor sart man er, men jeg har altså cyklet med min Coco på de der 8,5kg i cykelkurv hele hendes liv uden nogen problemer.
    Synes ikke man skal være for sikker i sin sag uden selv at have prøvet det....

• #14   25. jan 2018 Jeg vil også anbefale at få en kurv til bagpå, de er også tit større synes jeg, så der er bedre plads smiley
    Mine to, som jo dog kun vejer omkring 3,5 kg men jeg synes det er dejligt at have dem der smiley

• #17   25. jan 2018 Jeg har Luka i en cykelkurv foran, monteret på forgaflen. I sine velmagtsdage vejede han 12 kg og det har aldrig voldt problemer..

profilbillede
  • #18   26. jan 2018 Altså det er jo ret nemt at teste:
    TS: hvad vejer hvalpens mor og far? Gå efter vægten på den største. Køb vægten i mælk og smid kartonerne i kurven foran. Er det tungt og føler du, at det er usikkert, eller er det ingen problem? Så har du svaret smiley

• #19   26. jan 2018 Prøv og hør opdrætter om ikke denne vil træne cykelkurv med hvalpen. Det vil gøre det noget lettere for jer fra start af hvis træningen er i gang når hvalpen er 8 uger.

Mine 5 kg hunde sidder fint i en kurv foran. Den bør dog ikke kun hænge på styret men have en fæstning ned til forhjulet for stabilitet. Det kan en cykkelforhandler let fikse.

Det ville jeg starte med. Så kan i købe en vogn senere hvis i synes hunden bliver for stor til kurven. Tænk også Over hvad i ellers skal have med på cyklen samtidig med hunden.

• #21   26. jan 2018 Selvfølgelig betyder det noget om hunden har lært at sidde stille. Men det lærer man den jo bare, og så er det ikke noget problem smiley

Kommentér på:
Hund i cykelkurv

Annonce