{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

GISP, vi er tilmeldt til første prøve nu :O {{forumTopicSubject}}

SÅ er vi tilmeldt til DKK prøve i rally d. 8/10 i begynder klassen.. Det er første gang jeg nogensinde går til en prøve og jeg er allerede herre nervøs!

Jeg er allerede mentalt forberedt på at vi bliver nok trukket lidt i point, hvis der er en stå-øvelse eller en bakke-øvelse (bakken kan vi muligvis nå at få styr på, vi er i et godt flow for tiden).. Men for mig handler det om at tage en beslutning om at NU starter vi, fordi ellers vil jeg altid altid altid finde en undskyldning på, hvorfor vi ikke er klar smiley

Så vi tager prøven for erfaringens skyld, og især så jeg kan lære at få styr på mine nerver.

Vi har her de sidste dage trænet intensivt vendinger (især venstre-vendinger, som stiller større krav til bagparten, som hjælper lidt på bakke-øvelsen) og det er bare gået ekstremt godt, den kode er bestemt knækket. Løb og langsom gang er også mere eller mindre på plads - jeg skal bare huske at rose hende under langsom gang, men det må man jo heldigvis godt i rally smiley

PUHA, jeg er allerede nervøs. Men jeg glæder mig også til at prøve det - og så må vi bare tage en MASSE prøver, så jeg kan få trænet mine nerver og så vi kan blive super dygtige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GISP, vi er tilmeldt til første prøve nu :O
  • #1   24. sep 2016 Vi krydser fingre! smiley

    Kan se at det er Frank, der er dommer, han plejer at være slemt glad for kegle-øvelser. Vi har været oppe hos ham to gange, og begge gange var med ekstrem mange kegle øvelser, både venstre spiral, højre spiral, 8-tal, slalom og dobbelt slalom.

    Så hvis i har styr på fokus omkring kegler, skal i nok klare jer glimrende! smiley


  • #2   24. sep 2016 Vi plejer ikke at have nogle problemer med keglerne.. Ud over at jeg nogle gange går forkert ud af dem smiley

    Generelt er øvelser hvor hunden "bare" skal følge mig, dem vi er bedst til.. smiley

    Vores problem er helt klart at når jeg bliver usikker på, hvad jeg skal - så stopper jeg op.. Og når jeg stopper op, så sætter hun sig selvfølgelig (det har hun lært).. Så jeg må bare huske at gennemgå banen en masse på de 15 minutter vi har!


  • #3   24. sep 2016 Dét kender jeg alt for godt! smiley

    Vi har været til 5 rally stævner, og i dag var første gang, jeg ikke lavede fejl på banen ved enten at glemme banen, eller lave øvelsen forkert smiley

    Men men, øvelse gør mester! Og hvis det kan trøste dig, så har jeg kun oplevet bak-øvelsen én gang ud af de fem smiley


  • #4   24. sep 2016 Jeg må i første omgang satse på at bestå prøven - selvom det virkelig er svært, fordi det ligger dybt i mig, at jeg altid vil klare mig bedst muligt.. Men det kan man ikke altid, og her er nok et meget godt sted at lære det smiley

    Jeg tror heller ikke at stå øvelsen kommer til at sidde i skabet inden prøven, men det må vi tage som det kommer - vil i hvert fald gøre et forsøg på at lave den! Der er dog større chance for at "bakke" vil lykkes, fordi hun bakker da efterhånden - bare ikke så langt endnu, og ikke altid lige (det arbejder vi hårdt på) smiley

    Når jeg siger stå, så glor hun vitterligt bare på mig, hun fatter ikke kommandoen endnu.. jeg kunne lige så godt sige kartoffel smiley


  • #5   24. sep 2016 Det er lidt sjovt, for "stå" var faktisk også en af de øvelser, som jeg bøvlede mest med! Det virker ellers så simpelt, men tror simpelthen at jeg havde trænet automatisk sit lidt for meget.
    Det tog meget lang tid at få hende overbevist om, at der findes andre muligheder end at klaske røven i jorden smiley


  • #6   24. sep 2016 Åh ja, jeg får også min kamp at kæmpe når hun skal lære at gå plads på højre side. Vi har leget lidt med det og hun synes det er DYBT mærkeligt at jeg vil have hende på højre side! smiley

    Det kommer heldigvis først i de sværere klasser, men det skal jo stadig trænes smiley


  • #7   24. sep 2016 Haha ja, det kommer også til at tage sin tid at lære!
    Hvis jeg giver Dumle en ordre på højre side, så kigger hun også meget mærkeligt på mig, og går så selv om på venstre side igen smiley
    Hun sukker sikkert over, at jeg er så dum at give hende forkert ordre, og så må hun jo hellere selv forklare mig, hvordan øvelsen egentlig skal laves rigtigt smiley

    Vi tager vist også en stævne pause fra nu af, for at træne alle øvet skilte igennem, så vi er klar til øvet fra 2017 af. Synes det var svært nok for mig at holde styr på alle begynder skilte, så vi har stort set ikke rørt øvet skiltene endnu smiley


  • #8   24. sep 2016 Haha, det er ligesom Nicki! "Kan du nu heller ikke SNAKKE mere?" smiley

    Men hun er også bare indlært på venstre side, fordi hun kommer fra IPO fortræning - så hver gang vi begynder træning, så er hun på min venstre side - OGSÅ udenfor kommando smiley


  • #9   24. sep 2016 Stakkels vores hunde, at have sådan nogle ubeslutsomme og forvirrende ejere! smiley

  • #10   24. sep 2016 Præcis derfor min Coco's default position er stå, det er meget nemmere at bede hende sætte sig når behovet er, end at skulle nå at stoppe hende i at sætte sig, når hun ik skal sitte smiley

    Held og lykke! Det skal nok blive sjovt at komme ud og prøve det af smiley


  • #11   24. sep 2016 http://www.leanor.dk/single-post/2016/08/26/Mental-klar-til-at-præstere-dit-bedste-til-DM-i-morgen

    Måske fin læsning hvis du bøvler meget med nerver. Pøj pøj smiley


  • #13   25. sep 2016 Det var faktisk Frank der overtalte mig til at komme til prøven og min træner der sagde go for it smiley Havde regnet med at træneren havde sagt vi ikke var klar smiley

  • #14   25. sep 2016 Husk at forberede dig mentalt på jeres prøve. Hav fokus på det som du ved I er dygtige til og accepter at der måske er noget der vil kikse.

    Husk at være der 100% for din hund. Støt den alt det du kan. Den er også i uvante omgivelser og skal deale med en fører der pludselig er anderledes.

    Husk at ingen ser skævt til dig fordi I fejler. Alle har prøvet det.

    Og til sidst: Nyd det smiley

    Mange hilsner fra en hundefører der har brugt meget energi på at få styr på nerverne op til konkurrencer smiley


  • #15   25. sep 2016 Vi krydser fingre for jer!

    Jeg havde det på samme måde! Mine trænere sagde at vi bare skulle ud og gå nogle prøver, men jeg var meget tilbageholdende, da jeg ikke mente vi var klar. I flere måneder gik vi bare til træning.

    Vi startede den første Rally prøve i starten af september. Det gik over alt forventning, vi fik 98 point og en anden plads.

    Jeg var MEGET, MEGET og RIGTIG MEGET nervøs til den prøve, puha! Det var så forfærdelig at være afsted, fordi nervøsiteten var sky høj. Heldigvis har jeg en fantastisk hund, som ikke lader sig påvirke af min nervøsitet. Jeg kan slet ikke beskrive min nervøsitet, har aldrig oplevet noget lignende!
    Men prøven gik fantastisk, dommeren var rigtig sød og det hele fungerer bare! En rigtig hyggelig oplevelse trods min nervøsitet.

    Vi skal afsted igen næste weekend, så vi håber at det går ligeså godt som sidst smiley


  • #16   25. sep 2016 Vi er faktisk først begyndt på rally her i sidste måned - det kom sig af, at vi havde tilmeldt os både LP-kursus og rally-kursus á 2 timer, to forskellige dage, og så blev jeg helt bidt af at komme i gang med rally. Da vores træner bor lidt langt fra os, har vi faktisk kun været til rally-træning 2 gange ud over det, men vi øver meget rundt omkring i byen - og så er vi også heldige der findes facebook! smiley

    På onsdag har vi sidste træningsdag og derfor en "prøve prøve", så det bliver spændende - så får vi nok også liige af vide, hvad vi skal fokusere på, inden vi skal op til den rigtige prøve smiley


  • #17   26. sep 2016 Glæd dig - jeg er sikker på, at I får en god og hyggelig oplevelse. Og som de andre siger, så er Frank supersød at være oppe ved, så der er slet ingen grund til at blive nervøs smiley

Kommentér på:
GISP, vi er tilmeldt til første prøve nu :O

Annonce