{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning op til prøve
  • #2   2. okt 2016 Helt almindelige konkurrencer træner jeg aldrig dagen før.

• #3   2. okt 2016 Jeg har ikke trænet dagen før til hverken rally eller udstilling. smiley og det er gået godt alle gange.

• #5   2. okt 2016 Jeg træner altid dagen før en prøve smiley

• #6   2. okt 2016 Træner sjældent dagen før en prøve.
    Hundene er sådan set ligeglade og går lige godt uanset.

Men min erfaring er, at hvis noget går galt dagen før en prøve, så tager jeg det nemt "med mig" dagen efter.
    Og helt ærligt.... Det man ikke kan 2 dage før, det får man heller ikke fixet dagen inden.

Min gamle hund, han går jeg i stedet konsekvent laaaaange spor med dagen inden konkurrencer, for han køre helt ekstremt højt og fungere bedst hvis han har brugt hovedet rigtig godt inden.

Men det er meget et spørgsmål om hvor god man er til at sætte sin træning op til succes, hvor god man er til ikke at "panik træne" og til at slippe evt. fejl man laver til dagen efter.

• #7   2. okt 2016 God pointe, Menellis. Jeg tror muligvis godt jeg kunne komme til at tage det med mig til prøven, hvis det gik skidt dagen inden.. Så det er måske en god idé at lade være med at træne dagen inden..

Jeg er nemlig ekstremt nervøs, det er min første prøve nogensinde smiley

• #8   2. okt 2016 Uhhh... Spændende!!

Så synes jeg det er en rigtig god ide at lade være med at træne for meget op til.
    Og det der trænes skal være sådan noget hvor i begge virkelig føler - Det her KAN vi og vi er PISSE gode i træningen.
    Så er det nemlig den følelse du husker smiley

Og det skal nok gå fint - Når der først lige er "tage hul på bylden" så er det ikke til at få nok, så vil man afsted igen med det samme. Man vil altid være nervøs inden en prøve, men den første er den værste.
    Derefter bliver det nemmere.

Glæd jer - Er sikker på i er super gode!!

• #9   2. okt 2016 Forresten held og lykke med prøven! Marco og jeg er også først lige startet på konkurrencer, vi har kun været afsted 2 gange smiley

• #10   2. okt 2016 Vi slapper altid af dagen før prøve, eller vi træner i hvert fald ikke det vi skal til prøve i, så laver vi noget andet. Det er lidt forskelligt og mine hunde går heller ikke bedre af at have trænet dagen før.

• #13   3. okt 2016 Frank Kuhfeld er dommer smiley

• #16   3. okt 2016 Jeg sulter gerne Coco lidt sådan mentalt og går istedet rolige snuseture helt op til to-tre dage før en konkurrence, så er hun nemlig bare på smiley Men sådan er hun, og jeg vil klart sige, at det kommer an på hunden, og efterhånden som I bliver mere vant til konkurrence, så finder du også ud af, hvad der fungerer bedst for jer i dagene op til smiley

• #17   3. okt 2016 Hov og knæk og bræk!! smiley

• #18   3. okt 2016 Om man skal træne dagen før en prøve afhænger af både dig og hunden. Jeg har haft hunde, der helst skulle 'sultet' træningsmæssigt i en uges tid inden en prøve for ikke at tabe koncentrationen og begynder at lave alt muligt andet (terriers smiley ). Andre der bare har skullet 'sultes' en enkelt dag og nogle, hvor vi også trænede dagen før en konkurrence. Fx var Stormy en helt umulig vildfaren kanonkugle, hvis ikke han havde trænet dagen før. Perle træner jeg med dagen før; jeg træner lidt lydighed med megameget boldbelønning for ikke ret meget. Det betyder at når vi går i ringen til konkurrencen, så hun er helt med på at bolden kommer 'lige om lidt' smiley

• #19   3. okt 2016 Jeg må jo ikke have legetøj med ind på banen, så jeg skal på en eller anden måde vise hende boldene, lade som om jeg tager dem i jakken, og så egentlig gemme dem væk hos kæresten... Hmm! smiley

• #20   3. okt 2016 Nej, men vovse ved jo ikke at du ikke har legetøjet med på banen smiley Du har trods alt en brugsschæfer, så jeg ville ikke forvente problemer med at holde motivationen oppe smiley Nu konkurrere jeg i DcH med Perle og her må bolden gerne komme med i lommen, men hun må først få den i belønningsfeltet, når alle øvelserne ved den dommer er slut. Hun er trænet op til at kunne arbejde med flere øvelser i rap før bolden kommer (ikke noget vi gør særlig tit, men hun skal kunne). Men lige før konkurrencen komme belønningsfrekvensen op smiley Det betyder at hun er SÅ meget på, når vi står inde hos dommeren hele vejen igennem øvelserne - også selvom hun fx skal igennem både dæk, apport, spring og rondering. Men det er sådan Perle er; hun er nok lidt 'blond' for hun tror bolden kommer 'nu' hele tiden og mellem øvelserne smiley Men du skal eksperimentere lidt og finde ud af hvad der virke for dig og din hund smiley

• #21   3. okt 2016 Vi arbejder RIGTIG meget med at belønne på forskellige tidspunkter - både ved at hun bare sætter sig rigtigt, men også at hun skal gennem et par øvelser før den kommer - for at variere det så meget som muligt, og "forberede" hende på de her prøvesituationer hvor der altså er 15-20 øvelser uden belønning. smiley

• #23   3. okt 2016 Zarah: Tænker du i forhold til at jeg ikke må have boldene med på banen eller hvordan?

Jeg har ikke praktiseret det, men hun har kontakt til mig, selvom jeg står med legetøj. Hvis det f.eks. ligger på jorden og hun har fået af vide det er min, så står hun og stirrer meget intenst på mig, sådan lidt skråt, så hun stadig kan holde øje med legetøjet smiley

• #25   3. okt 2016 Aaaah, det kunne være en god idé! smiley

• #26   4. okt 2016 Puha, jeg er nervøs. Jeg har lige fået programmet for dagen - begynderklassen starter kl. 13.00 med gennemgang, og første deltager kl. 13.15. Vi er på som nummer 11. Regner med at være der omkring 12.30 - tænker det burde være ok tid?

• #27   4. okt 2016 Det er forresten sidste klasse på dagen, så jeg er er der ikke til info kl. 9.55, men tænker det er ok så længe jeg kommer i god tid? (der er frokost fra 12.30-13.00)

• #28   6. okt 2016 Så har vi lige været over og træne i ca. 50 minutter, og jeg valgte at fokusere på de øvelser vi godt kan, men som skulle repteres og finpudses (dvs. alt andet end bakke/stå), og det gik rigtig rigtig godt - så jeg er optimistisk. Og jeg tror det er en god idé ikke at træne mere før vi varmer op lørdag, fordi hun var super meget på i dag, eftersom vi ikke trænede i går.

Det gik rigtig fint og vi fik de sidste øvelser på plads - eller dvs. jeg fandt ud af hvordan JEG skulle ændre mit kropsprog, for at hun gør det rigtige smiley Så er det BARE med at huske det lørdag smiley

Og så fik vi belønnet en MASSE med bold, så tanken forhåbentlig er fyldt til lørdag og hun tror på at bolden kan komme når som helst smiley

• #30   6. okt 2016 AG: Det er på lørdag vi skal op og vi kan ikke nå at lære de to øvelser - fordi hun har stadig ikke fattet stå-øvelsen. Bakke er lidt bob-bob, fordi hun bakker skævt, hvis hun endelig gør det - men er øvelserne giver vi begge et forsøg selvfølgelig smiley Der er chance for at hun består bakke-øvelsen, men bliver trukket lidt i point. Sandsynligheden for hun laver stå øvelsen er ret lav, eftersom hun stadig ikke forstår at hun skal stå op, hun er meget ukomfortabel med at stå, men vi gør som sagt et forsøg smiley

• #31   8. okt 2016 100 point og vi er nu rally begynder mestere smiley

• #33   8. okt 2016 Jeg er også fuldstændig målløs smiley

• #35   8. okt 2016 Bakke og stå var der ikke i dag smiley Her er banen smiley

profilbillede
  • #37   8. okt 2016 Det bliver det helt sikkert, Anine! I skal "bare" træne smiley

Der var nogle udfordringer i banen som vi kom godt igennem, men ikke noget vi direkte ikke kunne. Nu skal vi intensivt træne det der stå og bakke, og så begynde at se på de øvelser der er i øvede klassen, her når vi starter op til træning igen senere på måneden smiley

• #38   8. okt 2016 Glemte jo helt billedet af den fine rosette - jeg ELSKER at vinde rosetter smiley

profilbillede
  • #39   8. okt 2016 Stort tillykke - hvor er det flot!!!

• #41   9. okt 2016 Wauvvvv stort tillykke så flot smiley

• #42   9. okt 2016 Tillykke med det flotte resultat. Jeg sidder her og lader op til at køre til rallykonkurrence med Exit. Jeg håber bare på at få over 70 point, så vi kan rykke i øvet. Har 2 pinde i forvejen smiley
    Vi kan alle øvelserne i begynder, men Exit er en hoppebold, så der bliver som regel lidt fratræk for at dutte mig på lommen og så laver jeg fejl. Men det er sjovt :;-)

• #44   9. okt 2016 Tusind tak! smiley Jeg må indrømme at jeg stadig er lidt lamslået og virkelig stolt smiley Jeg glæder mig bare til at træne mere nu hvor man virkelig kan se at det har givet pote! smiley

Kommentér på:
Træning op til prøve

Annonce