{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Henriette B
Henriette B
Tilmeldt:
6. apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Håber der er nogen der kan hjælpe her... Vi skal i påsken hente vores lille hvalp på 8 uger. Kørerturen tager ca 2.5 time, problemet er så jeg lige har snakket med opdrætter som har haft de små til vaccine hos dyrlægen.. De blev så voldsomt kæresyge allesammen.. Kan vi hjælpe den lille til at få en god tur hjem til os?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp
  • Henriette B
    Henriette B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   6. apr 2017 Jo det gør hun, men de er køresyge uanset

  • #4   6. apr 2017 Opdrætter har formentlig haft hvalpene i en kasse eller i bagagerummet.
    Når I henter den, sætter I jer med den på skødet. Det er en helt anden situation. I kører naturligvis først hjem når hvalpen er træt, dvs falder omkuld efter at have leget med sine søskende ude i haven, hvor den også har tisset af mv.
    Opdrætter skal ikke fodre inden for fire timer før rejsen.


  • Henriette B
    Henriette B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   6. apr 2017 Det har vi selv tænkt Dorte, men kunne være dejligt hvis vi kunne hjælpe hende lidt.
    Det er gode råd Malene, 1000 tak????


  • #6   6. apr 2017 Min lille var også voldsomt køresyg trods træning.
    Jeg havde min veninde med som sad med hvalpen på turen som også var på et par timer, vi holdt en enkelt pause og udover en smule piben og et par liter savl gik det ok.
    Fik trænet en masse bil herhjemme, men det var da først da hun var omkring 6 mdr at hun kunne køre uden at savle.


  • #7   6. apr 2017 Nu skal I bare have hvalpen hjem, og når den så er tryg ved det nye hjem, kan I begynde at træne det. Start i slukket bil med lækre godbidder og gå så langsomt frem.
    Det er fuldstændigt normalt med køresyge hos hvalpe.
    Hjemturen giver meget sjældent problemer hvis man kører på rette tidspunkt og sidder med hvalpen i favnen.


  • #9   6. apr 2017 Hvis hvalpen sover, så endelig kør turen i ét stykke. Er den i panik, så hold pause til den er træt igen .

  • Henriette B
    Henriette B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   6. apr 2017 Tak allesammen

  • #11   7. apr 2017 Ift. at sidde med hunden på skødet, min blev voldsomt køresyg på hjemturen, netop fordi hun sad på skødet. Det er altså forskelligt fra hund til hund, hvad der fungerer. Min egen har det aller bedst nede ved fødderne på forsædet.
    Så hvis det ikke hjælper at have den på skødet, så kan I evt. afprøve en anden position efter en lille pause, hvor hvalpen lige kan få vejret og tisse af.
    Sover den er det self bare at køre så længe det holder smiley


  • #12   7. apr 2017 En papkasse på gulvet hvor passageren kan nusse og berolige den er oftest det bedste, rigtig mange hvalpe bliver køresyge når de kan se ud, desuden er sikkerheden noget bedre hvis hvalpen er i bunden af bilen,

  • #14   7. apr 2017 Min var da nær ved at få et traume da hun kom i transportkasse første gang..
    Sikke en ulykkelig koncert smiley
    Nej ingen af vores 3 nuværende hunde har ville sidde selv som hvalp på turen hjem, alle har søgt tryghed hos en af os.
    I lang tid sad/lå den yngste foran ved passagersædet, indtil der var nogenlunde ro på og hun fik sit eget hyggelige bur..


Kommentér på:
Hvalp

Annonce