{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

At hilse pænt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har en 5 måneders hvalp som elsker alle hunde som mennesker. Det er jo super dejligt men han bliver så ekstatisk hvis folk vil hilse på ham at han kører helt op og hopper meget op ad folk smiley

Jeg har prøvet at instruerer folk i at de skal kræve at han sidder ned og afbryde kontakten hvis han hopper op da jeg ved at det virker med ham (det er sådan jeg gør når jeg kommer hjem så han ikke hopper på mig). Men det fatter folk bare ikke smiley

Godbidder har ikke den store effekt her da han synes mennesker er meget federe end mad. Synes bare det er super træls hvis man hele tiden skal være hende den sure hvis hund ikke må snakke med nogen når han tydeligvis gerne vil.

Alle råd til træning af hoppebolden modtages med kyshånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At hilse pænt
  • #1   7. okt 2017 Hvis du ikke kan få folk til at følge dine instrukser, så prøv at hold dig til dem, der godt kan følge dem. Altså
    nogen du kender, eller nogen der selv har hund.


  • #3   7. okt 2017 Ved godt at han stadig kun er en baby så forventer heller ikke at han kan styre sig hele tiden smiley

    Fedt med øvelsen. Men mit mål er nu mere at hunden kan hilse på folk uden at hoppe op ad dem og ikke så meget at jeg kan hilse på dem smiley


  • #5   7. okt 2017 Nårh på den måde! Jeg misforstod lidt ??
    Han er bare bedøvende ligeglad med godbidder, selv pølse, ost, osv, når der er mennesker man måske kan snakke med smiley

    Men det er da er forsøg værd smiley
    Tak ??


  • #6   7. okt 2017 Vi har trænet det såden, at når hunden har kontakt til ejer, så får den kommandoen "hilse", og får lov til at gå hen til den anden person. Vedkommende står med en godbid og får hunden i sit - hopper den op, træder vedkommende et skridt tilbage og prøver igen. Er den helt ustyrlig, kan det være man skal starte med, at hunden bare skal have alle poterne på jorden på én gang smiley når hunden har fået sin godbid, siger ejeren "slut", og går imellem hund og "hilse-person" og fører hunden væk med en godbid.

    Men jeg er enig i, at man slet ikke kan forvente at en 5 måneders hvalp kan hilse pænt. Man må bare blive ved og ved, være konsekvent og vedholdende smiley


  • #7   8. okt 2017 Øver I det ikke til træning?
    Vi går frem mod hinanden , sætter hvalpen af, hilser på hinanden og går tilbage til hvalpen.
    Når hvalpen kan det, er næste skridt at en person hilser på hvalpen. Det er perfekt at øve på træningspladsen, fordi hvalpene der er i et mode egnet dertil.


  • #8   8. okt 2017 Vi kan desværre ikke gå til træning for tiden da vi er i gang med genoptræning efter en knæskade (hunden ikke mig)

    Men den med at koble kommandoen på lyder rigtig god! smiley


Kommentér på:
At hilse pænt

Annonce