{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Pia S
Pia S
Tilmeldt:
17. okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35

renligjedstræning af hvalp {{forumTopicSubject}}

Vi har nu haft vores hvalp i tre uger og vi tørrer og vasker gulve konstant...
Hun har haft et uheld inde der ikke var flydende så den del har vi under fuld kontrol!

Men hun pisser inde for et godt ord. Hun tisser på kommando ude men gør det bestemt uden kommando inde...

Hun var 12 uger da vi overtog hende grundet sygdom og i starten tissede hun ikke inde når jeg var hjemme...
Hun siger intet, hun går bare hen, pisser og kommer tilbage og genoptager hvad hun var igang med.
Hun sov med snor, bundet til mit håndled så hun sagde altid til om natten. Nu sover hun i bur (jeg arbejder nogle nætter og manden bruger ikke snoren) og hun sover fra 22 til 07. Enkelte gange skal hun ud en enkelt gang i den periode.

Hun kommer ud efter mad leg sov og max to timers interval...

Problemet er at hun ingen signaler sender på at det er tid. Hun har præsteret at se min datter lave mad og mens hun sad løftede hun lige numsen lidt, tissede, rykkede sig lidt og satte sig til at kigge igen...

Hvad kan vi gøre for at få hende til at markere, for vi lukker hende ud/lufter ved hvert piv/suk/lyd og bliver ude til hun tisser, roser og går ind.

Det er ni år siden vi sidst havde hvalp i den alder.

Den anden vi har sagde til og hvis vi hørte efter ville hun nok slet ikke have haft et uheld, så. Nu lytter vi aktivt denne gang.

Der er ikke adgang til vand om natten (der sover de jo) og hun kommer ud ti minutter efter at hun har drukket.

Rutine:
Morgen. Ud
Morgenmad. Et kvarter. Ud
Hver 2.time ud
Middagsmad. Et kvarter. Ud
Osv
Aften. Ud.
Ind sov. Vente til. Morgen.


Kommentarer på:  renligjedstræning af hvalp
  • #1   18. nov 2017 Tisser hun når hun er ude? går du med ud og roser når hun gør det?
    kan hun have blærebetændelse?

    Jeg gør det når jeg har hvalpe, at jeg render non stop ind og ud med dyret, indtil den har fattet pointen med at tis udendørs er mega dygtigt,
    jeg har ingen time/minut intervaller, men vil hellere rende en gang for meget, end en gang for lidt.
    Om natten har jeg hvalpen i sengen, jeg mærker med det samme hvis den begynder at være urolig - ikke så pædagogisk hvis det ikke ønskes senere, men for mig virker det.


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #2   18. nov 2017 Hun tisser ude hver gang, jeg går ude med hende indtil at der er gevindst... Og to minutter efter vi er kommet ind kan der ligge en pøl igen...
    Jeg har sat to timer på for at hun netop ikke skal holde sig, så hvis der har været ro i små to timer så er det op og ud...

    Og vi render ude konstant men hun tisser stadig inde uden noget varsel...

    Een gang trissede hun rundt og så sagde jeg "ud at tis" og så gik hun til døren. Ros. Ud. Tis. Ros og ind... Men alle andre gange så kommet det bare ud af ingenting...


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #4   18. nov 2017 Vi har nu snor på hende i stuen, men det er bestemt ikke en holdbar løsning, vi kan bare ikke rigtig se andre.
    Buret er godt om natten. Hun ligger sig til at sove deri med det samme og piber når/hvis hun skal ud..


  • #5   18. nov 2017 Mine hvalpe er altid kommet ud efter de har spist, drukket, leget, og sovet. Og 1 gang hver HALVE time, indtil de er 3-3,5 måned, og så er de kommet ud 1 gang i timen. Indtil de er 4-4,5 måneder.

    Mine hvalpe har meget sjældent uheld smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #6   18. nov 2017 Hun kommer ud når hun har sovet spist leget drukket nusset... Ja efter alt og hvis hun fx sover så bliver hun vækket inden to timer for at komme ud (i dagtimerne)

    Hvis vi har snor på hende siger hun tydeligt når hun skal ud, men uden snor er der ingen tegn overhovedet...
    Virkelig frustrerende...


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #7   18. nov 2017 Hvor langt tid er i ude ad gangen...
    Vi går en tur rundt om huset, hvilket tager ca fem minutter...


  • #8   18. nov 2017 Jeg ville få tjekket for blærebetændelse. Det lyder ikke normalt.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #9   18. nov 2017 Hun er tjekket og er rask...

  • #10   18. nov 2017 Jamen du har jo løsningen, på med en snor. Indtil hun kommer ud af uhelds-spiralen.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #11   18. nov 2017 Havde bare håbet på en bedre løsning så hun lærer at sige til...

  • #12   18. nov 2017 Hvorfor vækker i dog hvalpen efter 2 timer ? .... hvis hvalpen sover skal den da ikke ud ....
    Vent til den vågner og gå ud med en med det samme.

    Jeg mener , at hvis man fiser ud med hvalpen hver ½ ... eller hele time , så vænner man den til at tisse ofte i løbet af dagen ... og det bliver en vane. ....... Den kan jo åbenbart holde sig flere timer om natten ... smiley



  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #13   18. nov 2017 Det med at vække hende er efter råd fra andre... smiley

  • #14   18. nov 2017 #13 .... Det synes jeg er et dårligt råd ..... så vænner man den netop til , at den skal tisse ofte .... og det bliver en vane .... smiley

    Hvis i ikke havde vækket den , havde den måske sovet i 4 timer ... og blæren vænnet sig til det ... og hunden kan holde sig længere


  • #16   18. nov 2017 Jeg ville aldrig vække hvalpen når den sover!
    Lad den sove så længe den vil og så direkte ud og tis, når den vågner smiley


  • #18   18. nov 2017 # 12
    Fuldkommen med NITTIB.
    Hvorfor skal hvalpen vækkes ?
    Lad dog den arme hvalp sove, mens den sover tisser den jo ikke. Hvalpe trænger lige så meget til deres søvn, som et lille barn.
    Hvordan skal blæren vænne sig til at den skal holde sig i flere timer når den bliver sat ud hver anden time ?
    Lad hvalpen sove og lige så snart den vågner, så ud med den.

    Det er hellere ikke alle hunde, som lærer at sige til hvis de skal gøre sig rene. Som hundeejer må man lære at læse din hund, for den sender garanteret nogle tegn til at den skal ud.

    Mange hvalpe får blærebetændelse, speciel i den kolde og våde tid, så jeg ville få den tjekket for blærebetændelse.




  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #19   18. nov 2017 Enig med de andre. Man vækker ikke en hvalp der sover. Ordet er tålmodighed. Nogle lærer det hurtigere en andre.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #20   18. nov 2017 Hun er tjekket...

    Vi har ikke et interval for hvornår hun kommer ud
    Vi har et max på for at undgå de uheld, men vi må på med snoren og så lade hende sove...

    Vi har fra første dag hun flyttede ind her været ude hver gang hun gav den mindste lyd men vi ved jo ikke hvordan det foregik i de fire uger hun var inden og de otte uger før der...

    Men vi giver ikke op. Vi har brug for at vide at vi gør det rigtige og det giver meni g at lade hende sove istedet for at vække hende ??


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #21   18. nov 2017 I skal lade hende sove. Så snart hun vågner er det ud. For mig lyder det fint. Der er ikke andet at gøre en at forsætte.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #22   18. nov 2017 Hun kommer nemlig ud så snart hun vågner fx om morgenen og så ind for at få morgenmad, så får det lige lov at falde ned og så går vi en kort tur indtil der er dobbel gevindst...
    Og ja efter alt kommer hun ud... Alligevel tisser hun ofte inde... Men vi må bare klø på ig smile ??

    Indtil nu har hun kun tisset på trægulv og klinker ??


  • #24   18. nov 2017 Jeg skrev denne generelle for en del år siden:

    "Alle hunde giver en form for signal, når de skal af med noget. Så er det op til OS at lære at læse de signaler. Nogle hunde søger lidt væk. Nogle går lidt ned i knæ, nogle begynder at snuse rundt. Det er vigtigt at lære hvad ens hunds signaler er. Når man ser signalet, går man stille hen og henter sin hund, tager den op i armene , taler med stille stemme, går ud hvor det er tilladt at besørge, sætter hvalpen ned og kommer med den kommando, som man nu vil bruge. Når hunden så har besørget, så roser man selvfølgelig.
    Hvis hunden når at besørge indendørs så tager man en avis (gerne SøndagsBerlingeren), gør den gennemvåd og slår………………….. sig selv oven i hovedet. For man har misset hundens signal!!
    Og nej, det er IKKE nok bare at lukke hvalpen ud i haven. Man går med ud HVER gang!
    Dette kræver dog at man risikerer at miste ½ time af Paradise/fodboldkampen eller at maden bliver kold eller at veninden ikke lige bliver svaret på FB eller mobilen. For man har øje for hunden HELE tiden. Hvor er den nu? Hvad laver den? Man skal ikke forfølge den rundt, men så må man slukke for TV og musik og lytte sig til hvad den nu laver.
    At have en hvalp som man gerne vil gøre renlig kræver et stort arbejde og er et 24/7 job, men det lønner sig i sidste ende."


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #27   19. nov 2017 Mine hunde har aldrig haft adgang til vand om natten. Og de er alle blevet gamle ?? og ingen af dem er døde af dehydrering... De har sjovt nok sovet om natten, som man jo gør...
    Og de vil heller ikke fremover have adgang til vand om natten...

    Hvordan tjekker man for blærebetændelse hvis man ikke får tjekket en urinprøve?

    Hvis hvalpen sidder på sin mås og kigger dig i øjnene og uden så meget som at blinke letter den lidt på numsen tisser og flytter sig lidt for så at sætte sig og kigge videre på dig, hvor er det så jeg missede signalet...

    Hun går tit rundt og snuser og hygger og det er sjældent der hun tisser...

    Men hun er nu i snor inde og så må vi se de næste dage om hun fanger den del (og om vi gør) ligeså hurtigt som sov-med-snor-om-natten-og-sig-til ??


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #28   19. nov 2017 Men tak for alle inputs...

    Vi må jo fortsætte ad sporet (uden to timers vækningen) for alt andet ser jo ud til at passe med det vi gør smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #29   19. nov 2017 Mette: jeg er dog ikke helt klar over hvorfor du vil løfte hvalpen ud, og hvor længe... Hun vejer immervæk knap 17kilo nu...

    Den anden hund vi har var et halvt år og 25kilo, ikke renlig da vi fik hende (dyreværnssag) og hende slæbte vi heller ikke rundt på... De har vel ben til at gå på ????????

    Kan godt følge tanken med små hvalpe men det er desværre sjældent der vi er med genbrugshunde (alle de hunde vi har haft har været omplaceringshunde fra 1/2 år og opefter, ud over en på 16uger)


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #30   19. nov 2017 Helt enig med de andre - absolut en dårlig regel at vække hvalpen, den kan alligevel ikke tisse på forskud. smiley

    En hvalp skal udvikle deres blærekontrol, så giv tid til at lære samt tid til at udvikle kontrol over blæren. Det er først omkring 4-6 måneder at den er udviklet - ja, nogen tager endda længere tid.

    Måske har jeg overset noget, men hvor er de længere ture flere gange om dagen ??

    Her vil hun blive træt og få mulighed for at lære at tisse udenfor.

    At have hvalp er et 24/7 job de første måneder
    (hvilket man lykkelig har glemt indtil der igen er en lille ny i huset )


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #31   19. nov 2017 Hun er i hundeskov en gang om dagen og de er rigtig meget ude sammen med os, de længere ture er der ikke da hun er en hvalp der bliver stor og derfor passer vi på led og knogler mens hun vokser... Hun bestemmer derfor selv hvor meget aktivitet der skal til...
    Og så bliver der moslet en masse med den anden hund.
    Vi træner spor et par gange i ugen og der er oftet gemt lidt kylling rundt på grunden der skal findes.
    Vi bor på landet med rigt dyreliv fra naturens side så mentalt er hun meget stimuleret...

    Hun tisser ude hver gang vi er ude! Så hun kan jo godt... smiley


  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #33   19. nov 2017 Når hun sætter sig og kigger på dig , det er signalet

    Så skal du gå ud med hende


  • #34   19. nov 2017 TS ..... Ud fra måden du svarer på her i tråden ... ser det ud til du ved ALT om renlighed selv .... og da de råd du får åbenbart ikke er noget du kan bruge ( undtagen det råd ikke at vække hvalpen hver 2. time ) ....... så ser det ud til , at du må blive ved med at tørre og vaske gulv ... indtil du lærer at læse hvalpens signaler. ----- > sådan er det jo bare. smiley

    HUSK det er altså en lille hvalp du har. !!!

    PS: .... bare en oplysning ...... vand er altså med til at sørge for , at hunden IKKE får blærebetændelse , da vand renser nyrerne for bakterier .... ( IKKE kun pga. fare for dehydrering ) ............. Derfor SKAL hunde have adgang til vand ALTID .... også om natten.

    Endnu en oplysning ... ( stor eller lille hund ) ...... I det øjeblik hvalpen sættet sig for at tisse ....og man løfter den op ( 17 kg. eller ej ) og siger NEJ ... holder den op med at tisse ... man bærer den ud ... sætter den ned igen ... og hunden tisser færdig udenfor.
    På den måde er det nemmere for hunden at forstå det er udenfor det foregår ... ( når man altså super-roser den udenfor.) smiley


  • #37   19. nov 2017 Se side 18 i linket.
    Der både står regler om adgang til vand og brug af bure.

    https://www.ddd.dk/dyreejere/guidetildetgodehundehold/Documents/guide%20til%20det%20gode%20hundehold.pdf

    I mine øjne burde man ikke have hund/dyr når man konsekvent fratager dem sådan noget som vand.
    Hellere ikke, hvis man konsekvent propper dem i et bur.


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #38   19. nov 2017 Det med vandet vil jeg ikke diskutere... Der bliver vi aldrig enig ?? så kan I blive sure og tvære... Mine hunde sover om natten og det gør jeg også... (eller det gør de når de bliver ældre og jeg gør de dage jeg ikke er på job)

    Og beklager hvis jeg lyder bedrevidende, det er bestemt ikke min mening ???? jeg har en masse teoretisk viden som jeg prøver at gøre til praksis men uden komplet succes ??

    Hun sidder altid og kigger når vi står i køkkenet, men der skal vi måske også kigge lidt på rutiner... Skal vi "forbyde" adgang mens vi laver mad så der ikke kommer de "oversete signaler" der...?

    Hun er tjekket for blærebetændelse i form af urinprøve, jeg ved ikke hvordan man ellers ville kunne gøre det...

    Jeg tager altså imod hvert et ord i skriver... Noget er gentagelser men det er jo vise ord og erfaringer som er guld værd så vi kan nøjes med at vaske gulvet fordi det er beskidt.. smiley

    Det med at løfte hende ud giver mening nu, tak for opklaringen... Om det så fysisk er mig muligt må vi lade komme an på en prøve... ??



  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #39   19. nov 2017 Alle??? Var altså smileys mv da jeg skrev det smiley

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #40   19. nov 2017 Anni... Jeg propper dem også konsekvent i bur i bilen, uden vand.
    De lider ingen nød. De trives og er sunde og raske. Har aldrig villet mine hunde ondt. Og har aldrig hørt negativt fra andre, hverken fagpersoner eller andre hundemennesker der har mødt mine hunde og jeg...

    Jeg kigger da lige dit link, men uden at være trodsig tror jeg bestemt ikke at det ændrer min holdning...

    Det med vandet kan vi godt debatere, men det bør være i en anden tråd, samme med buret...


  • #41   19. nov 2017 Mine hunde har aldrig haft adgang til vand om natten. Og de er alle blevet gamle ?? og ingen af dem er døde af dehydrering... De har sjovt nok sovet om natten, som man jo gør...
    Og de vil heller ikke fremover have adgang til vand om natten


    Nej din hund dør ikke med det samme af dehydrering, men manglende adgang til vand kan medføre andre problemer for hunden, samt at ifølge dyreværnsloven, så skal alle dyr have adgang til vand 24/7 - også din.

    At din hund alligevel ikke drikker om natten er ikke gangbar. Du kan jo ikke vide, om hunden er tørstig om natten når vandet er fjernet og hunden endvidere er spærret ind i et bur.
    Du påstår at hunden ikke drikker ? Hvorfor fjerner du så vandet ? Der er jo ikke grund til at fjerne det når ikke hunden drikker ?

    I mine øjne er det utroligt, at man kan finde på at nægte et levende væsen sådan noget basalt som vand ...............


  • #43   19. nov 2017 # 40

    Anni... Jeg propper dem også konsekvent i bur i bilen, uden vand.

    Nu er der jo en kæmpe stor forskel på at hunden er i bur i bilen og i bur hjemme i boligen......


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #45   19. nov 2017 Hunden (den voksne) sover fra vi går i seng til vi står op. Hun ligger på ryggen i sin kurv og snorker, altså ingen tørst. De får frisk vand når de står op. Der bliver efterfyldt af vand indtil vi går i seng. Længere er den ikke... Er der tid til nattetisseri så går de lige forbi skålen (hvor der stadig er vand i) som står ved siden af fordøren, uden at skænke vandet en tanke... Tisser (ude) og vi går ind i seng igen... Hvis de var så tørstige, elker havde behov for vand ville de helt sikkert drikke der... Ligeledes er der flere "drikkedepoter" på grunden som kan dække behovet...

    Vi er ikke enige og vi bliver det ikke. Der står jeg fast og så længe hundene er sunde, raske og i trivsel ændrer jeg ikke på den del... Jeg har flere fagpersoners ord for at det ikke er til nogen skade for hundene at vi gør det på denne måde...


    Det med buret... Ja der er ligeså mange bure, som mennesker og meninger...
    Det står i stuen om dagen og det bliver flittigt brugt også af den viksne hund. Der står en lækker kurv ved siden af men buret er mest attraktivt så det er vist ingen straf...


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #47   19. nov 2017 Og det forstår jeg godt med den oplevelse...
    Jeg vil absolut være obs på om der kommer en lign adfærd fra min... smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #49   19. nov 2017 Jeg fjernede det ved min første hund for godt 18år siden og har bare gjort det siden. Dengang var det nærmest normen... Og da det ikke er noget der gør hunden skade har det hængt ved.
    Jeg render altså ikke og tømmer skålen og gemmer den væk. Jeg lukker bare døren ud til gangen hvor de står (koldt)...
    Nu er det en vane for hundene og jeg så det er egentlig derfor...

    Og jeg overlever nok at våcne tørstig for så at lægge mig til at sove igen... Det sker jævnligt og hundene klarer den også... smiley

    Hvorfor skal det gøres til en debat?

    Jeg respekterer alle jeres holdninger men jeg har ikke opfattelsen af at det er gensidigt idet jeg ikke er enig med jer. (så jeg tager fejl, fordi i mener anderledes?)

    Jeg spørger om hjælp til at forstå min hund/hvalp og de signaler jeg ikke kan se og straks så er jeg ikke god ved mine hunde. Hunde der viser alle tegn på god trivsel og velvære... Ud over indetisseriet har jeg jo to fuldstændig fantastiske hundeweilere der bare nyder livet.

    Må man ikke være af en anden holdning herinde? For så vil jeg da ikke fremover søge råd her...

    Jeg er meget åben for råd (dermed ikke sagt at jeg bruger dem alle)
    Det er åbenbart ikke altid sådan mine svar lyder og det beklager jeg da. For vi behøver jo ikke opfinde den dybe tallerken flere gange.
    Når det er sagt så kan tallerkenen have mange farver... Ikke alle synes at hvid er det rigtige...


  • #50   19. nov 2017 Fordi hunden har vænnet sig til , at den ikke må få vand om natten .... er det jo ikke ensbetydende med at hunden har det godt med det ... vel ?

    Fordi du synes det er ok at vågne om natten og tungen er klistret fast i ganen af tørst og bare sover videre .... er det jo ikke sikkert hunden synes det .

    DU kan drikke fordi du har muligheden ..... den mulighed har hunden IKKE ...... Derfor er det forkert at fjerne vandet om natten ( lukke døren ) .... BUM ...

    Du spørger om , hvorfor det skal gøres til en debat -----> ... Fordi det er et DEBAT FORUM ... smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #52   19. nov 2017 Jeg kan ikke se hvor jeg virker afvisende... Det vil jeg meget gerne hvis i kan skære ud i pap for jeg vil rigtig gerne have gode råd til at løse emnets problematik...
    Ikke hverken vand eller fodring, brug af bur eller om hunden skal bruge sele jakke eller solbriller... smiley

    Det med vand lukker jeg lige for, da det ikke løser tisseriet eller helt uden vand må det jo stoppe... (det var meget for sjov :))

    Jeg er af person meget kontant og ikke til hverken store bogstaver eller en masse !!! /???... Det hjælper sjældent at hæve stemmen :)...

    Men giv mig endelig konstruktiv kritik, det kan jeg jo lære af...


  • #53   19. nov 2017 TS .... du har fået alle de råd der er .... du kan åbenbart ikke bruge dem .... hvad vil du så have vi skal sige ? .... andet end ...

    Det er en hvalp ... hvalpe tisser på gulvet hvis ejeren ikke kan læse dens signaler ... og så længe du ikke kan det , må du tørre op og vaske gulv ... smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #55   19. nov 2017 Den med vand mener jeg nu også er lukket idet de går lige forbi når de går ud og ind om natten, hvis de står op, men jeg tager det med i projektet i en form vi kan bruge smiley

    Buret bliver bestemt ikke brugt med dumhed og naivitet, men igen tager vi det med...

    De friske øjne har jeg allerede fået en aftale med en veninde om, så det tog jeg også imod...

    Hun er i snor indtil da ??

    Jeg er ikke afvisende overfor noget af det overhovedet...
    Vi opdrager alle på forskellige måder...

    Det er ikke konstruktivt at sige at jeg ikke burde have hund eller at I/du bliver SÅ sur over at jeg træffer nogle, for mig logiske valg, derfor afviser jeg de kommentarer som råd... smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #57   19. nov 2017 Jeg spurgte om råd til hvordan jeg kan få min hvalp til tydeligt at vise tegn på at skulle tisse. Jeg har fundet ud af at hun viser det, jeg skal bare kigge efter...

    Hyg jer.

    At fortælle mig at jeg ikke skal have hund fordi jeg bruger bur er squ ikke et råd jeg kan bruge til noget som helst...

    Jeg siger tusind tak for de råd jeg har fået og som rent faktisk relaterer til emnet...

    God weekend...


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #59   19. nov 2017 Det har du nemlig ikke...

    Sådan har jeg heller ikke opfattet det...

    Jeg prøver rådene af og vender tilbage med gode og dårlige udfald...


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #60   21. nov 2017 Hej og godmorgen

    Vil bare lige berette om de fremskridt vi har opnået med jeres hjælp...

    I går nat kl ca to kom et lille piv fea Bella, så jeg stod op og vi kom ud og fik tisset af... Da vi kom ind og hun lagde sig ind i buret, valgte jeg ikke at lukke det og til morgen har alle mand stadig tørre strømper, så vi prøver samme taktik en uges tid hvorefter vi stopper med at lukke det om aftenen...
    Hvis vi ikke hører hendes piv (fordi der ikke kommer et) går vi et lille skridt tilbage. Til der vi er nu og så prøver vi igen længere ude i fremtiden...

    Vi hende i snor når hun har været ude og der er spist, drukket og pølet lidt... Så får hun snor på og det virker.
    Hun er meget tydelig i sit sprog, så nu forstår jeg det også... smiley

    Der har ingen uheld været...

    Jeg så simpelthen ikke ordenligt efter og resten af familien kiggede endnu mindre...
    Min veninde kommer til kaffe imorgen så det er jeg lidt spændt på...

    Tusind tak for jeres hjælp...


  • #61   21. nov 2017 Ej hvor dejligt med fremgang smiley
    Sådan!


  • #62   21. nov 2017 Godt at høre. smiley



  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #63   21. nov 2017 Dejligt at høre at - også at i lader lågen stå åben smiley

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #64   21. nov 2017 Jamen jeg prøver jo at lytte og bruge det vi kan få passet ind. Og da hunden (og jeg) lærer hele tiden så skal det nok gå...

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #65   22. nov 2017 Ja vi bliver heldigvis klogere som tiden går... Tak...

    Endnu en tør nat... Med helt åbent bur...

    Vågnede til dette syn (billedet viser en stor hund inde i buret og lillehunden ligger lige foran)

    Og vi prøver uden snor med ekstra fokus... Så kommer snoren på når der skal ordnes vasketøj mv så jeg stadig hører signalerne... Hun kigger mig dybt i øjnene og gaber højlydt... Det burde være tydeligt for alle... ??

    Tak for lige at banke lidt fornuft ind i mit nordjyske (stædige) hoved...

    Og vandskålen er flyttet ind... Urørt men tilgængelig ?? synes bare vandet hurtigt bliver lunkent... Nogle bud på at det kan holdes koldt (hulvvarme i hele huset) - de bliver hængt op på væggen, men er det mon nok...


    profilbillede
  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #67   22. nov 2017 De bliver hængt op så det er nemmere mht gulvvask/støvsugning...
    Vi bor på landet med gårdsplads i grus (mudder/bladder i det her fantastiske vejr) så der bliver vasket gulv ofte og så skal det altså være nemt ??

    Snakkede lige med hr. Google der skriver at isterninger (evt med tilskud af salt/olie/andet hvis man føler det mangler - specielt om sommeren)
    Men tror bare at lillebøffen ser dem som legetøj...
    Jeg får bare ikke skiftet det vand så tit som jeg gerne vil... Pludselig er dagen jo gået...


  • #68   22. nov 2017 Jeg tror altså ikke at det er nødvendigt at vandet er koldt. Det kan jo også være ubehageligt at få for meget koldt vand i maven.
    Og så lige "tommel op" for at lytte og lære. Det er ikke alle der er "store" nok til det smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #69   22. nov 2017 Tak tak... Det holdt os hårdt... Og I må altså ikke sige det til nogen ??????

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #71   22. nov 2017 Ja vi har pgså nogle baljer stående rundt omkring ude...

    De må vist "nøjes" med lunkent vand smiley


  • #73   22. nov 2017 Altså - sådan en tråd her. Det er da lige til at blive glad i låget af. Det er lige præcis det, der gør HG til et fantastisk sted.

    TAK for update Pia, og fedt at det har hjulpet jer med alle de gode råd smiley


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #74   26. nov 2017 Og så er der pisset på gulvet igen... Meeen hun havde jo sat sig foran mig og med store øjne "sagt; det er nu"... Stod bare alene og under bruseren ??

    Og så et par gange efter at de har moslet inde i stuen har jeg sagt til manden... Kan du lige lukke hende ud... Arg tror du ikke hun kan vente? Jo jvis du tørrer op...! Jeg holder øje og tre minutter senere må han til at svabe... Der er nu erkendt at JEG har lært og at JEG har ret (indimellem)

    Så alt i alt er det blevet meget bedre...


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #75   26. nov 2017 Den store okuperer nu buret om natten så Bella bruger kurven istedet... Hun piber, hopper halvt op i sengen, slikker på mig og stjæler min dyne hvis jeg ikke reagerer så der er vi bestemt ikke i tvivl mere ??????

  • #76   26. nov 2017 Godt at du tager det med humor. smiley

    Det skal nok blive bedre.


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #77   12. dec 2017 Hello...

    Ja der kommer et par smuttere ind imellem men men men...

    Tre nætter i træk fra ti til ca seks uden tisseture... Og efter en hel nat og så en morgen tissetur tog de så lige fem timer alene hjemme igår. Tørre gulve og kun tre sko var hentet i skoreolen... Hun spiser dem ikke de skal bare ligge på gulvet...

    Der er stadig døve ører overfor hendes (for mig) tydelige tegn..

    Eneste problem vi synes at slås med er når jeg ikke er hjemme...
    Man har hende ude, hun tisser, kommer ind og tisser så igen... Ingen fysisk kontakt ingen lyde og ingen øjenkontakt til ham... Og det er få meter fra hvor han er... Lige efter at de har været ude... Nu er det sket flere gange siden mit seneste opslag... Primært hvis jeg går i seng (sover om aftenen inden nattearbejde) og jeg lukker døren. Jeg kan ikke sove med døren åben.
    Hvis jeg kører til kaffedate så tisser hun med 90% sikkerhed inde mindst en gang...

    Det er ikke et problem hvis jeg tager på job hverken nat eller tidlig morgen... Der lukker jeg dem i haven mens jeg bliver klar... Lukker dem ind og kører... Lusker jo rundt for ikke at vække nogen...
    Og vi har kigget på hinandens "ritualer" for når vi skal ud af døren... Fokus på ikke at gøre mere eller mindre end normalt...

    Nogle bud på den ændrede adfærd når jeg tager afsted...

    Vi har lagt alle "opgaver" over på de andre så det er dem der lufter, fodrer, træner, leger og nusser... Jeg prøver at holde mig lidt i baggrunden for at se om det er det der "trykker"... Tia er jo MIN hund og for ikke at få en "morens hund" mere prøver vi dette...

    De hader sætningen: hørte i ikke at hun sagde at det er nu? Hæ hæ hæ...


Kommentér på:
renligjedstræning af hvalp

Annonce