{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Sille S
Sille S
Tilmeldt:
11. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Piver når han skal tisse {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lige fået en hvalp i sidste weekend, han er snart 11 uger gammel.
Han er allerede nogenlunde renlig, men ikke når han er selv hjemme i længere tid.

Men jeg har svært ved at regne ud hvornår han skal tisse? Hvordan lærer man ham at gå hen til døren og pive når han skal?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piver når han skal tisse
  • #1   11. jan 2018 Det er slet ikke alle hunde der gør det smiley

    Kig på hans kropssprog, måske snuser han lidt mere rundt inden han sætter sig


  • #3   11. jan 2018 Det er ikke sikkert at din hund nogensinde kommer til at gå hen til døren og pive fordi den skal ud.
    Det er dig, som skal lære at tyde de tegn din hvalp laver når den skal ud.
    Men hver gang hvalpen har sovet, spist/drukket og leget, så skal den ud, samt hvis den begynder at gå rundt og snuse.

    Ønsker dig god fornøjelse med havalpen smiley


  • Sille S
    Sille S Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   11. jan 2018 Men antallet af gange han skal ud bliver vel mindre jo ældre han bliver gør det ikke?
    Det synes jeg folk skriver smiley


  • #6   11. jan 2018 Jo, du kan forvente, at han ikke skal ud nær så tit, når han bliver ældre. Lige nu har han bare en meget lille blære, men efterhånden som han udvikler sig fysisk, vil han kunne holde sig længere.

    I øjeblikket er det bare at få ham ud så tit, at han ikke bliver presset til at have uheld inden døre.


  • #7   11. jan 2018 Mynte piver ikke når hun vil ud. Hungiver tegn,ved at gå rundt om stuebordet, når hun skal tisse. Det er åbentbart hendes måde at vise det på smiley

    Da Baby var hvalp, satte han sig ved terrasse døren når han skulle tisse.

    Hvis du har svært ved at læse din hvalp, så tag ham konsekvent ud, hver gang han har sovet, spist og leget. Evt sæt et ur der ringer hver anden time, så den kan komme ud smiley


  • Sille S
    Sille S Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   11. jan 2018 Okay.
    Tusind tak for hjælpen allesammen smiley

    Jeg må bare ud i kulden. Men han har tilgengæld haft meget få uheld indenfor og kun tis faktisk, og det har været 4 gange hvor vi ikke har været opmærksomme nok og så ellers kun når han har trænet i at være alene smiley

    Han går nogle gange hen til terrassedøren og så åbner vi så op og går ud, men det er ikke altid han er helt villig i at skulle ud, men der skal man måske bare være tålmodig og lige bære ham ud smiley


  • #10   11. jan 2018 Selv hjemme i længere tid??
    Du har haft hunden en uge, og den er alene i længere tid?? Det lyder som noget der giver bagslag.
    Hunden tvinges jo til at tisse på gulvet på den måde.

    Op og ud, også dig, hver eneste gang hvalpen er urolig.


  • #11   11. jan 2018 Jeg kender en som lærte sin hvalp at ringe med en klokke som hang på en snor i hunde-højde når den skulle ud... Dog blev klokken misbrugt da hunden blev ældre og ville ud og lege smiley

  • Sille S
    Sille S Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   12. jan 2018 Længere tid er mellem 30 minutter og 45 minutter, måske en time

  • #17   12. jan 2018 Alle hunde udvikler deres små signaler.

    Min forrige hund kredsede på terrassedøren. Pisse irreterende, men sådan var det.

    Min voksne hund, han stiller sig foran mig uanset hvor i huset jeg er, og begynder at gø af og småknurre af mig, samtidigt med at han hopper fra side til side(ikke hans advarselsknurren, men sådan en lysere en). Aldeles underligt ritual, men jeg overser ham helt sikkert ikke. smiley

    Vores hvalp (5 måneder), hun sætter sig nu ved terrassedøren og søger øjenkontakt, med hvem der nu engang er i stuen. Men i starten søgte hun bare lidt afsides i en spisestue, og så var det om at være hurtig, og få hende ud af terrassedøren.

    Alle hunde tror jeg finder deres måde, og så er det op til os mennesker at afkode deres sprog.

    Men vi har altid gået ud med en hvalp og lige i det den begynder at tisse, så siger vi tisse, og roser den helt vildt. For så kan vi lære den at tisse på komando. Det er praktisk senere hen, og hvalpen lærer at det er godt at tisse udenfor. For indenfor får den aldrig ros, men bliver bare ignoreret hvis uheldet er inde.

    Tror det tog os cirka 2 måneder at gøre hende helt renlig, uden et af de der småuheld.


Kommentér på:
Piver når han skal tisse

Annonce