{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Vi har overtaget en labrador på 9 mdr. Hun havde lidt unoder som vi er kommet til livs, så som at komme på bordene og nappe i ens tøj når hun ville have opmærksomhed.
Noget som vi ikke var informeret om, det er at hun har et gevaldigt problem med at være alene. Fandt vi ud af da vi gik en tur, og 30 min senere kom tilbage og hun gøede og hylede.
Jeg er startede fra bunden og øvet at gå fra hende 10 sek og øget tiden stille og roligt. Men hvis vi kommer bare op på 3 min så begynder det. Hun stresser helt vildt, selvom hun har ben, godbidder osv. Så rør hun det ikke imens hun er alene. Jeg frygter en tæve i den alder, at det allerede er for sent at kunne rette op på det. Jeg selv er på barsel, men den slutter jo også igen, og så skal hun kunne være alene.
Tænker der er sket en stor fejl fra hvalp. Er det for sent at ændre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #1   28. mar 2018 Hvor længe har i haft hende?

  • #2   28. mar 2018 Ca en måned. Og vi opdagede problemet efter et par dage, og begyndte med det samme at øve. Så det har vi gjort i ca tre uger, men uden nogen form for bedring. Og hun er 100p faldet til, og har vænnet sig til vores rutiner morgen og aften. Og er ellers meget rolig af sind..

  • #3   28. mar 2018 Med hendes alder og når hun er en omplacering, så tror jeg, at I skal have noget professionel hjælp?
    Det kan sagtens være, at hun fx. har behov for DAP eller lign., i en overgangsperiode, men det kan en dygtig adfærdsbehandler hjælpe jer med.


  • #4   28. mar 2018 Ja det kan godt være du har ret. Men hvor er det virkelig frustrerende når vi ikke vidste, at det var det vi gik ind til. Og så synd for hende, for vi kan se hvor vildt stresset hun bliver!

  • #5   28. mar 2018 I skal holde niveauet så hun ikke stresser.
    Stresser hun, er I gået over grænsen.

    I skal starte med at få fjernet udløseren, altså triggeren. Kør en desensibilisering på den. Det kan være sko, nøgler, døren mv. Processen kan Googles.
    Dernæst skal I sørge for at hun er afbalanceret og velstimuleret.
    Først herefter kan alenetid trænes, i bittesmå bidder, helt fra bunden som ved en hvalp.


  • #6   28. mar 2018 Hvor er det altså bare USSELT af sælger ikke at gøre opmærksom på problemet. Både over for hund og køber >:(
    Jeg håber det lykkes for jer at hjælpe hunden smiley


  • #8   28. mar 2018 Ja, for så vi havde nok erkendt på forhånd at det ville vi ikke kunne overskue. Nu har vi også taget kontakt til sælger og fortalt vores oplevelse, men hvis vi ikke kan klare det, synes sælger hun skal aflives. Og det vil vi selvfølgelig på ingen måder være med til!

  • #9   28. mar 2018 #7 Det har du selvfølgelig HELT ret i. Jeg trækker min "beskyldning" tilbage og håber at det er sådan det hænger sammen.

  • Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 17
    #11   28. mar 2018 Du har jo valgt at sælge hunden videre på Facebook - så hvorfor spørge om råd herinde?

  • #13   28. mar 2018 Har du sat den til salg?

  • Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 17
    #14   28. mar 2018 Så vidt jeg kan se er det samme hund og somme ejer.

    profilbillede
  • Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 17
    #15   28. mar 2018

    profilbillede
  • #16   28. mar 2018 Er det NUVÆRENDE ejer, der vil hjælpe TIDLIGERE ejer med at videreformidle hunden? Eller er det NUVÆRENDE ejer, der vil aflive, og en helt 3. person, der vil hjælpe med at videreformidle? ... Jeg er lidt forvirret! Er det det nuværende eller tidligere ejer, der skal have hjælp til at løse problemet med at være alene?

  • #17   28. mar 2018 Hvor mange hjem har hunden haft?
    Nogle gange er aflivning det meste humane.
    Hver eneste omplacering giver skeletter i skabet og sætter dybe spor, især ved en race som knytter sig stærkt til ejer. Det er simpelthen ikke fair at lave en kastebold ud af hunden. Hvis ikke man kan håndtere problemer, skal man ikke købe en genbrugshund. De har altid baggage med, det ved alle.


Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce