{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Stress og træning {{forumTopicSubject}}

Nogen gange falder man jo over ting på FB, og det gjorde jeg så i dag, nemlig denne video:

https://www.facebook.com/SayHmmmm/videos/357688191387442/?hc_ref=ARRfDBzVUDxWguXdMZej9SJk7p5TK_Qptrm0_iZAyYU1bPv_9VFBCXmeNx8ZcQ8Ptl8

Jeg kiggede lidt på den og så egentlig bare en sød bjæffer der lader til at være dygtig til sin træning (uagtet at jeg altså ikke ved meget om idealen for denne slags program - det er ikke detaljerne i udførslen jeg fokuserer på her). Da jeg læser kommentarerne er der så nogen stykker der kommenterer, at ja, den er da lydig, men også meget stresset. Og så er det jeg undrer mig - for hvorfor er en grad af stress pr. definition negativt?
Jeg tænker egentligt stress (op til en grænse naturligvis) som nødvendigt og positivt i (nogen dele af) træning og forestiller mig at sådan et program bliver noget kedeligt at se på/gennemføre for alle parter, hvis hunden er totalt laid back og ikke har en grad af spænding/stress.

Så nu er jeg nysgerrig - overser jeg noget, så hunden faktisk er stresset på den ufede måde, eller er der bare en større andel af hundeejere der ses al stress som skidt og ville have foretrukket en laid back, lalleglad vovse gå et nydeligt, men altså noget mere afslappet program? Hvad ser i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stress og træning
  • #1   26. apr 2018 Dejlig frisk hund.
    I fornuftig spænding og i afbalanceret drift.
    Der er lidt lyd - hvis man virkelig vil kalde noget der stress, så er det der, det skal findes....


  • #3   26. apr 2018 Så kun 20 sekunder, men ser ingen stress? Hunden ser da ud til at nyde træningen

    Ang lyden,det er en schæfer. En lydløs schæfer, er den ikke en død en?


  • #5   26. apr 2018 Stress hos hunde er det nye sort for nogen adfærdsbehandlere, så det er meget moderne at kommentere på smiley
    Jeg ser heller ikke en stresset hund...


  • #6   26. apr 2018 Heathitter - jeg tror ikke de kommentarer ligger på selve videoen. Jeg så den jo, fordi en på min venneliste har delt og kommenteret den, så går ud fra kommentarerne kun ligger på denne deling(?)

    Nå, men jeg er da glad for, det ikke kun er mig, som mest ser en arbejdsglad vaps. Men hvad er det så, der får nogen til at se stress i denne type videoer? Det er jo ikke et enkeltstående tilfælde, det var bare lige denne gang jeg besluttede at smide den herind.
    Er det fordi de fleste af os bare har sådan lidt hygge-trænede hunde, der måske nok ganske glade, men altså slet ikke med den spænding, futter med ved siden af os? Så alt med lidt mere spænding og iver ses som stress? Eller er det bare det, at der er lyd på?


  • #8   26. apr 2018 Salla, det kunne man godt tænke smiley
    Det er ihvertfald deres go-to reaktion på alt smiley

    I det program må de ikke sige lyde og det er lidt en udfordring for de har lidt brug for afreaktion på den høje drift og spænding, vi forlanger af dem.

    Meeen... den der er ikke stresset.
    Så har de ikke hørt stresset schæfer smiley


  • #9   26. apr 2018 Mindes stadigvæk da jeg forlod baby-reiki ude af syne i bilen for at se på schæfere sammen med CH, og en af de dersens schæferfolk påpegede, at det da efter lyden at dømme var en rigtig schæfer jeg havde
    -ved ikke om jeg var mest pinligt berørt på hans eller min races vegne smiley smiley

    Men ja, det er nok dels mode (alt boldleg er forbudt, lyd er et faresignal og hunde bruger månedsvis på at komme sig over en dags stress, får man jo at vide mange steder), og at mange af os ikke er vant til at se hunde med helt den grad af spænding/iver/drift arbejde, som er nødvendigt i det program.

    Må hellere for god ordens skyld sige, at jeg ikke så nogen skrive at det var synd for den stakkels hund - bare at den var stresset.


  • #10   26. apr 2018 Han sang dælme også en sang den dag smiley :D smiley

  • #11   26. apr 2018 Han deltog da bare i koret smiley

    Ej man ved, at ens hund larmer, når man føler sig nødsaget til at gå ud at flytte bilen længere væk fra træningsområdet for ikke at forstyrre flokken af SCHÆFERE smiley
    Han er da heldigvis blevet noget bedre til det der med at være i bilen siden hehe.

    apropos stress i øvrigt smiley


  • #12   26. apr 2018 Ja, der skal alligevel lidt lyd til smiley :D
    Godt at sådan noget damper lidt af med alderen smiley


  • #13   26. apr 2018 Dejlig hund smiley Ingen stress - det er glæde og fremdrift og absolut ønskeligt. Faktisk ville jeg gå efter mere af det var det min

  • #14   27. apr 2018 Jeg ser heller ikke stress. Det kunne tænkes at de der har kommenteret omkring stress er vant til hunde uden synderlig drift. Det ville være mit bud.

    Jeg ser en hund der er glad for at arbejde.


  • #15   27. apr 2018 Man bliver jævnt træt af den evige træn ro, ro og ro og avl på rolige hunde uden en drift der giver behov for at blive brugt. Hunden skal jo have et stresset arbejdsom væsen for at yde som den gør.

    Sally kan Stresse helt op hvor det ikke gavner noget som helst, og det minder på ingen måde og det der sker. Jeg ved præcis hvornår det er nok og hvad der trigger hende.

    https://www.youtube.com/watch?v=R7flhfV31-0


Kommentér på:
Stress og træning

Annonce