{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Rally, DCH VS. DKK? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'ere

Jeg skal begynde til rally med min lille labrador pige.
Jeg er helt grøn og ny indenfor rally, så vil gerne have det bedste fundament inden for rally. Men hvad vil i anbefale mig at gøre? Starte i en DKK klub eller DCH? Hvad er forskellen? Andre gode råd i kan komme med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rally, DCH VS. DKK?
  • #1   9. okt 2018 Programmet er det samme, bortset fra afvikling af DM, hvor man i DKK har i hver klasse og i DCH skal kvalificere sig via en åben klasse, alle mod alle.
    Du må gerne starte konkurrencer i begge foreninger. Så find en klub du finder dig rigtig godt tilpas i og start der smiley


  • #2   9. okt 2018 Enig - det vigtigste er at træne et sted, hvor du er glad for at være.
    Om det så er DKK, DCH, DGI eller en privat træningsplads er ikke det afgørende smiley


  • #3   9. okt 2018 Træningsmæssigt er begge klubber lige gode, så der ville jeg vælge den klub hvor du har det bedst i smiley
    Konkurrencemæssigt så er der i DCH "tvungen" oprykning til næste klasse når du har bestået et antal gange, hvor du i DKK kan blive i en klasse indtil du føler det er tid til at rykke op, selvom du har bestået de tre gange der skal til..

    Personligt har jeg ikke stillet til konkurrencer i DCH endnu, men har stillet i DKK flere gange.. Vi er SLET ikke stabile nok til at skulle rykke i øvet klasse endnu, så vi kæmper videre i begynder og håber vi kan få bare en enkelt eller to placeringer med hjem engang xD


  • #4   9. okt 2018 MelanieH
    I DCH er der kun tvungen oprykning, hvis du laver 3x95+ point.
    Holder du dig mellem f.eks. 70 point i begynder og de 95 point, må du også blive i klassen i DCH.

    Som de andre vil jeg også råde TS til at vælge den træningsplads, hvor du føler dig godt tilpas og får noget ud af det.
    Du skal dog være medlem af en DCH-forening for at kunne starte konkurrencer hos DCH


  • #5   9. okt 2018 Og kan man lave 3*95 point så er langt de fleste ved at være klar til at rykke op i næste klasse.

  • #7   9. okt 2018 Det behøver jo heller ikke være klub eller forening, mange meget dygtige hundefolk har deres egne hundeskole som de underviser i smiley

Kommentér på:
Rally, DCH VS. DKK?

Annonce