{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt bruge lidt delte erfaringer angående alene hjemme træning - har en hvalp på nu 5 måneder som stadig har svært ved at være alene hjemme - hun kan være alene en halv time derefter hyler og piver hun mere eller mindre hele tiden indtil vi er hjemme - det længste er halvanden time - hun kan sagtens være i stuen alene med lukket dør, men når vi gå ud af hoveddøren og hun hører lyden af den bliver hun ængstelig !

Kunne meget godt bruge forskellige råd, meninger eller jeres egne erfaringer, da det jo også er forskelligt hvad der virker på en hund smiley

På forhånd mange tak smiley


Kommentarer på:  Alene hjemme træning
  • #1   7. apr 2019 hvorfor er hun lukket i stuen? Jeg ville filme. og så prøve at åbne døren eller sætte børnegitter op.

    Hvad giver i hende når i går og hvordan har I trænet det?

    En radio hjælper nogle hunde


  • #2   7. apr 2019 Hun er lukket i stuen fordi vi først ville lære hende at være alene i et rum inden hun skal være helt alene, og det kan hun sagtens, der piver hun ikke eller noget og slapper helt af.
    Men når vi går ud af hoveddøren gør og piver hun. Vi har filmet og set at hun går rundt og piver og ikke kan slappe af.

    Vi har trænet meget lidt tid af gangen, vi giver hende en kong med leverpostej i som hun ligger med en halv time når vi har forlads lejligheden, men når hun er færdig med den kan vi se på videoen at hun begynder at pive og gø indtil vi er hjemme, hvilket jo ikke betyder hun er tryg . Så det fungere så længe hun er beskæftiget.


  • #4   7. apr 2019 vær obs på at nogle hunde stresser mere hvis ejer går ud og ind og ud og ind. ved dem er det bedre at øge tiden og gå i længere tid. kan jeres være i ro i en halv time ville jeg ikke begynde at kun forlade 1 minut. Jeg ville starte med at gå og komme retur efter 10 min. og så øge derfra og bygge på.

    og når jeg kom ville jeg ikke gøre et stort nr ud af det. blot sige ja hej hej spis du nu din kong.

    Så kan I hilse mere overstrømmende efter lidt tid og når hunden er i ro så det er den ro i belønner

    og så droppe den dør. Måske gitter.

    endelig ville jeg arbejde med hoveddøren så den mister sin signalværdi om at nu går i. tag hunden i snor. berør døren, giv godbid. tag i håndtag, godbid. åbn, godbid osv osv.

    gør det til en vane når i er hjemme at lukke en dør imellem jer ganske kort nu og da. gør intet nummer ud af det.

    forlad hunden hver dag om så det er 15 min i det første år så banen vedligeholdes


  • #6   7. apr 2019 banen = vanen

Kommentér på:
Alene hjemme træning

Annonce