{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Avl imellem klubber? {{forumTopicSubject}}

Har fået en forespørgsel på parring på en af mine hanhunde, men tæven er i en anden klub (Jeg er DKK'er - den er i ddh).

Nu har jeg egentlig ikke taget stilling til, om jeg vil lægge hanhund til uanset hvad, men blev da nysgerrig om det overhovedet kan lade sig gøre/er tilladt.

Jeg kan søge mig frem til, at min hunds sundhedsresultater skal registreres i DDH, såfremt jeg sagde ja. Men hvad pokker indebærer dét mon? Tæve ejer er ikke interesseret i at flytte til DKK.
Er der nogle der er bekendt med om DDH's vurdering af røntgen er ligeså god (læs kritisk) som DKK/KU's er?

Må man egentlig overhovedet som DKK kennel tilbyde hunde til andre klubber?

Som udgangspunkt havde jeg egentlig tænkt mig at sige nej, da jeg ikke kender den anden klub "godt nok" til at jeg føler mig tryg ved det. Med godt nok forståes hvilke opdrættere der er i klubben (der vel derefter kan bruge hvalpe fra min hanhund i avl), jeg ikke kender deres kvalitetskontrol generelt ift sundhedstest-bedømmelser, kenneltjek mv.

Hvad ville i tænke, hvis i fik en sådan forespørgsel?

Ja en masse muligvis idiotiske spørgsmål, men på trods af jeg har opdrættet en del kuld, så havde jeg altså aldrig mødt en sådan forespørgsel før smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl imellem klubber?
Kommentér på:
Avl imellem klubber?

Annonce