{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Staffordshire bull terrier/sundhed {{forumTopicSubject}}

Jeg ligger lige en føler ud. smiley Hvordan står det til med sundheden i racen nu om stunder? Jeg har været inde og kigge på DKKs hvalpeliste, og der var der vitterlig ingen kuld der virkede lovende. Enten var forældrene slet ikke testede, eller også var de ikke testet nok *IMO*. Der var tilmed en tæve med AD3, som alligevel havde fået hvalpe ( hvad sker der lige for det?!)

Jeg er ikke på udkig efter en hvalp pt. jeg laver bare research. Og det er heller ikke sikkert jeg ender med en SBT, min kæreste har jo også noget at skulle have sagt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staffordshire bull terrier/sundhed
  • #1   1. aug 2022 Min opfattelse er, at det er de få der tester. En med AD3 er i mine øjne vanvittigt at avle på, men tidligere ( ved ikke hvordan det er i dag) avlede man også på vanvittig hofter.

    Nogle opdrættere mener ikke det er et problem for racen.

    Allergi er også noget racen kan slås med.

    Jeg er ikke med i alt det omkring opdrættere og avl mere, men jeg ved at man skal holde godt øje og være kritisk.


  • #2   1. aug 2022 Tak for dit svar. Umiddelbart er min oplevelse den samme som din.

    Jeg kan , for mit liv, ikke forstå at sundhed ikke er topprioritet! Altså hvad er der galt med de mennesker?! ( og her mener jeg folk der laver hvalpe, uden at have fokus på sundhed). Det ender jo med at racen bliver lige så dårlig som den engelske bulldog. smiley


  • #3   1. aug 2022 Jeg er desværre ikke nok inde i, hvad de siger til deres forsvar.
    Jeg ved bare, at hd/ad blev droppet i tidernes morfen, fordi de ikke mente det var et problem med feks d hofter

    Hvis det får intereresse alligevel med racen, så er der nok nogen jeg kan anbefale i pb smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #4   1. aug 2022 Én af undskyldningerne jeg har hørt for at HD og AD ikke gør noget er at "racen er så muskuløs at det ikke giver dem problemer"

    ......


  • #5   1. aug 2022 Det kan godt tænkes at HD ikke er et problem for racen. Lige som at graden skal være svær for den engelske bulldog, før det er et problem.
    Men AD er nogen rigtig møj, uanset race.


  • #6   1. aug 2022 Ja i sær en frontbåret race smiley

  • #7   1. aug 2022 Og det må man jo sige den type hund er.

  • #8   1. aug 2022 Nemlig smiley

  • #9   2. aug 2022 Jeg træner agitlity med en ung tæve, som er opdrættet i Sverige, og de har lige hentet endnu en hvalp samme sted - de går vanvittigt meget op i sundhed, så jeg er ret sikker på, at forældrene er gennemtjekket.
    Hvis Sverige kunne være relevant for dig, vil jeg gerne prøve lige at få genopfrisket, hvad det nu var opdrætteren hed smiley


  • #10   3. aug 2022 Jeg har staffer, og jeg ser desværre flere og flere som enten ikke tester, eller tester med "skuffe" resultat. Som jo så ikke kan bruges til noget/så meget.

    Staffens problemer er primært HD og allergi.
    Nogle avler på c/d HD Samt 2, og åbenbart 3 i AD, hvilket er enormt trist at se da der faktisk er rigtig mange fine eksemplarer som har sundheden iorden.

    Vi tester vores hunde før avl for følgende ; HD, AD, OCD, L2-HGA, HC, PL, lokus-A (b&t genet), og mental beskriver. Alt dette omkring 12 mdr alderen så det hele kan gøres på en gang. Det koster self lidt penge, men tror faktisk mere det er "frygten" for et eller flere dårlige resultater som gør at folk ikke tester offentligt, eller tester overhovedet.

    Og ja det er da mega øv at ha trænet og planlagt end opdræt med pågældende hund i 1-2år og så går det i vasken pga dårlige resultater, men sådan er det altså engang imellem.


  • #11   7. aug 2022 Jo mere de undskylder med at racen kan bære dårlige hofter, jo værre bliver det. Nok også derfor så mange får problemer med korsbånd fordi de skal kompensere for de elendige knoglestrukturer de har i hofterne. Skidt skidt udvikling, men sådan går det med de populære racer, desværre

Kommentér på:
Staffordshire bull terrier/sundhed

Annonce