{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Hvornår mærkede I liv ? {{forumTopicSubject}}

Ja - jeg har jo en tæve, som er drægtig, og har termin om godt 14 dage.

Det er meget, meget spændende - og jeg følger hendes udvikling intenst.

Bla. kan jeg sidde længe med hånden på hendes mave, med et håb om at mærke liv. for 2 dage siden mærkede jeg så lige en lille "bølgebevægelse" derinde.

Jeg har selv født to børn, og husker så glimrende, at noget af det første man mærker ikke nødvendigvis er reelle spark, men netop de bølgebevægelser - hvor barnet vendte sig lidt. Det her føltes helt lige så.

Der er så flere det har sagt til mig - at når jeg har mærket det så tidligt - så er det tegn på mange hvalpe.

Men er det myte eller fakta ?

Måske jeg blot var heldig - har siddet meget og længe - og de to seneste dage er det ikke lykkedes mig at mærke noget.

Men syntes det kunne være sjovt at høre, hvornår de forskellige herinde som har haft en tæve med hvalpe - har mærket liv. Og om det tidspunkt så også kan kædes sammen med antallet af hvalpe.

Mange hilsener,
Nette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår mærkede I liv ?
  • #2   25. sep 2007 Jeg syntes også at det var de sidste 7 - 10 dage jeg kunne mærke og se liv.........de moslede rundt derinde....men der var også 10 stk, så pladsen var nok lidt trang :o)

• #3   25. sep 2007 jeg plejer at være sikker at det er det jeg mærker mellem 14 og 8 dage inden fødsel.
    Det første jeg mærker er denne lille rullende fornæmmelse.
    syntes ikke jeg har mærket forskel om der har været 4 eller 8 hvalpe. men få hvalpe ville vel lettere kunne gemme sig og dermed være svære at mærke

hvor er det spændene

• #4   25. sep 2007 den sidste uge kan vi se det

Annemette hvor tidligt kunne du mærke liv

• #5   25. sep 2007 Okay - tak skal I have.

Det her var blot lige en bevægelse - man kunne lige mærke i hånden at - ligesom en lille bold - lige rullede lidt rundt. Jeg tror ikke man ville kunne se det på hende.

Nu er det collies, jeg har - så alt deres hår gør også, at der nok ikke bliver så meget at se smiley

Men super at høre jeres erfaringer.

• #6   25. sep 2007 Jeg besøgte i øvrigt "min" opdrætter for et lille stk. tid siden. Hun havde en tæve, som kunne føde hvad dag det skulle være.

Jeg skal love for at der blev moslet inde i hende. Man kunne virkelig se det på hendes mave - de sparkede løs. Dybt fascinerende.

• #7   25. sep 2007 Nette - vi har nok nogenlunde samme pelsmængde at mærke igennem. men den bølgebevægelse lyder helt som det vi også mærker som det første tegn på liv

• #8   25. sep 2007 Jeg plejer at kunne mærke liv i 7 drægtigheds uge, og der kan man faktisk nogen gange se en lille pote, der trykker ud mod tævens mavsekind, det ser ret skægt ud. Og til den tid, er man heller ikke i tvivl om, at det er hvalpene man mærker, da der også kommer decideret spark. Du kan evt prøve ligesom at skabe en bølgebevælgelse med hånden, ved forsigtigt at trykke lidt ind på maven og slippe igen, gør det nogen gange, så kommer der lidt bevægelse i maven, og hvalpene reagerer tit ved at sparke.

Jeg vil helt klart sige, at hvis man tydeligt mærker hvalpene, så er der flere end blot nogle få. I de kuld jeg har haft, hvor jeg har haft lidt svært ved at mærke hvalpene, der har der heller ikke været ret mange. Men omvendt hvis der er megen aktivitet har der været mange hvalpe. Det skyldes jo, at pladsen er trang ved mange hvalpe, hvorimod at de har masser af plads ved få hvalpe, derfor kan de være svære at finde:-)

Held og lykke med hvalpene.

• #9   25. sep 2007 Super!

Honey er netop i 7. uge - og går i 8. i morgen.

Men jeg har ikke prøvet at trykke hende på maven - bare ventet og ventet..........;-)

Uhhh - det er bare så spændende, det hele.

Det er ikke så tit collier får de store kuld. Det normale er 5-7 hvalpe. Honey er dog selv ud af et kuld på 9.

Det her er mindst lige så spændende, som da jeg selv ventede mig smiley

• #10   25. sep 2007 Ja, det er altid spændende med hvalpe på vej, hvor mange er der, hvor mange af hvert køn osv:-)

• #11   25. sep 2007 jeg tror godt man kan tage lidt efter hvor store kuld moderen har fået.
    vores race får i gennemsnit 3 hvalpe, så jowina og galias store kuld på 7 er helt vildt. De er søskende (ikke fra samme kuld). Deres mor har også lavet forholdsvis store kuld og hun er igen fra et kuld på 7, indtil vi kom til det eneste kuld der havde været så stor i DK

• #12   25. sep 2007 Altså - jeg skal lige dele det med jer.

Hun ligger og hviler nu - og jeg skulle lige prøve det der med at lave en lille bølge bevæglse selv først.

Wow - der gik lige 3-4 sek. så kom der liv i maven. Ikke så meget ned under selve maven - men op af siden - og der kom et par ordentlige spark også.

Ih - altså, sidder med et smørret grin.

Det bliver 2 lange uger, der venter nu.

• #13   25. sep 2007 Ja - Connie. Det er vel arveligt - lige såvel som kvinder kan arve evnen til at få tvillinger.

Min en han-hund er ud af et kuld på 11 ( hvor en så døde ret hurtigt ). Det er det største collie-kuld jeg nogensinde har hørt om - og det er ekstremt mange hvalpe for en collie.

• #14   25. sep 2007 He he, ja de plejer at svare igen:-)

• #15   25. sep 2007 du kommer heller ikke til at mærke dem midt på maven. de ligger jo i to "horn" på hver sin side

• #16   26. sep 2007 det lyder jo som om der ikke er så lang tid til

Kommentér på:
Hvornår mærkede I liv ?

Annonce