{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Skidt tilpas efter parring ? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har oplevet at deres tæve er blevet dårlig efter parring? smiley

Vi har i dag haft vores shih tzu til første parring
Alt gik super fint. De hang sammen efter 3 min og hang sammen en halv times tid.
Hun sagde ikke et kvæk undervejs men blev dog tydelig lidt stresset da de hang sammen. Fik hende dog i ro efter 5 minutters tid (blev holdt så de ikke kom til skade).

Da vi så kommer hjem (en times kørertur) virker hun lidt sløj og skidt tilpas. Ligger bare og vil ingenting og nu her nogle timer efter har hun kastet op 2 gange.
Hun vil hverken spise eller drikke og er ellers et kæmpe madøre. smiley

Jeg har tidligere haft opdrættet bulldogs og har aldrig oplevet dem blive dårlige efterfølgende. Måske højst lidt trætte, men ellers intet.

Jeg bliver da helt trist over at se hende sådan. Og også lettere nervøs.

Så tænkte jeg lige ville hører om andre har oplevet lignende? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring - 1 gang om ugen 450 kr.
  • Installation af kattelem med chiplæser i glasdør 2.200 kr.
  • Ophængning af TV på væg, 3 reoler på væg, spejl i forgang, 3 hylder, 2 håndklæde kroge 900 kr.
  • Jasne — po duńsku możesz napisać: Jeg vil gerne bestille montering af en MALM-kommode fra IKEA med 6 skuffer. 1.000 kr.
  • Hanging 6 roller blinds 1.900 kr.
  • bilrengøring 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skidt tilpas efter parring ?
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 149 Emner: 36 Svar: 4.858
    #1   22. aug Jeg gætter - og håber - på, at hun bare er træt efter parringen. Nu er det nogle år siden, jeg opdrættede og jeg husker mest begejstret lettelse fra mine tæver, når parringsakten var overstået, men jeg mener faktisk også at huske, at en af dem engang virkede MEGET træt efter parring. Manglende madglæde indimellem er almindelig i min race, så det har jeg helt sikkert også oplevet i forbindelse med parring.
    God bedring til den vordende hundemor smiley

• #2   22. aug Tak Isabelle smiley
    Håber på det bare er lidt stresset reaktion ovenpå en ny og uvant situation.

Hun har lige kastet op igen smiley
    Det er godt nok ikke rart at se hende være sådan.
    Hun ligger bare og virker skidt.

Planen er at hun skal over til ham igen i morgen, men tænker da lige vi må se an hvordan aftenen og dagen i morgen går med hende smiley

• #3   22. aug Kan hun ikke være stresset af oplevelsen og så evt køresyg … jeg understreger jeg ikke har forstand på det, men ville ikke udsætte hende for det allerede igen i morgen …

• #4   22. aug Hanne hun plejer ikke at blive kørersyg. Tværtimod elsker hun at kører bil smiley

Jeg tænker mere som du nævner noget stress over det nye der skete og så måske at hun faktisk ikke rigtig spiste og drak noget inden vi drog af sted. Det var også mest grøn galde/væske hun kastede op.

Hun er dog kvikket op nu her den sidste time. Har spist og drukket og leget lidt smiley

Problemet er at progesteron testen siger nu. For ellers ville jeg også springe over i morgen. Men tænker vi ser an hvordan hun har det i morgen og så være obs på at få mad og væske i hende inden smiley

• #5   23. aug Hmm det har vi godt nok aldrig oplevet med vores tæver. Hverken ved parring med egne hanner eller andres efter 10-13 timers køreture. Kunne hun have fået opsnappet noget inden parringen, som så først har vist sig efterfølgende?

• #6   23. aug Louise jeg har heller aldrig oplevet lignende smiley Det var simpelthen så skrækkelig at se hende sådan.
    Hun er dog sig selv her til morgen smiley
    Men det sidder da lidt i mig kan jeg godt mærke, i forhold til at vi egentlig skal derover igen i dag smiley

Hmm om hun kan have opsnappet noget inden er selvfølgelig en mulighed. Synes bare vi netop har holdt os "hjemme" og vores andre hunde er ok. Og synes ikke der var noget i går morges inden vi tog af sted. Så det er lidt mystisk.

• Emma J
    Emma J Tilmeldt:
    aug 2026

Svar: 5
    #7   23. aug Jeg har oplevet en tæve være meget træt efter parring, men aldrig syg. Jeg tænker om hun kan have indtaget et eller andet, der har gjort hende dårlig? Til større hundearrangementer er der også ofte flere hunde, der får dårlig mave, og jeg tænker ikke kun det skyldes stress, men også smitte, anderledes foder etc.
    Hun har været i et nyt miljø med en fremmed hund, så måske der kan være et eller andet? Det er vel ikke nødvendigvis direkte relateret til parringen?

• #8   23. aug Ja det lyder mystisk. Godt hun er ok igen. Jeg tænker også hun kan have nuppet en fugleklat eller andet, der kan lave en del ravage. Tog du afsted igen i dag, og hvordan er det i givet fald gået?

• #9   24. aug Vi tog af sted igen i går og der var hun helt sig selv da vi kom hjem. Spiste og var frisk smiley

Jeg bemærkede at hun var meget mere afslappet under parring da de hang sammen. Hun sov næsten så rolig var hun smiley

Hun blev lidt urolig til sidst på køreturen hjem og vi tog en pause hvor hun lige kommet ud. Hun virkede lidt køresyg.

Så min teori er måske at hun er blevet dårlig lørdag af en blanding af den nye oplevelse (lidt stress) og måske noget køresyge.
    Hun er dog ikke før blevet køresyg, men vi har faktisk heller aldrig haft hende med i bilen på tur der varede over en time smiley

• #10   25. aug Godt at det var en god oplevelse 2. gang. Ja man kan kun spekulere over årsagen til hendes opkast.
    Krydser fingre for et fint kuld smiley

• #11   25. aug Tusind tak Louise smiley
    Vi håber sådan der kommer noget ud af det, da det er lidt et drømmekuld smiley

Kommentér på:
Skidt tilpas efter parring ?

Annonce