536 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

hvad gør man hvad gør man

jeg har hentet en hvalp i england som nu er 9 måneder
gammel og dødsdømt af dyrlæge massør fyseterapeut
og kiropraktor han bliver aldrig til en hel hund pga. dårlige hofter led og haser han er købt som show hund hvilket han jo aldrig blir og det er ok.
han var fin da han var lille men problemerne startet ret tidligt.

men burde opdrætter ikke tage et ansvar når hun hae solgt en " fejl "

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør man
  • #1   5. jan 2008 jo hvis du har tavle på den... ellers er det bare din egen hovedpine

• #2   5. jan 2008 Jo da. Men nu er England jo langt væk. Og kan forestille mig at det kan blive en sej kamp, hvis opdrætteren nægter at betale.

• #3   5. jan 2008 Jo det vil jeg da mene... men er der ikke en købskontrakt på hunden?

• #4   5. jan 2008 Når du har hentet den i England går jeg ud fra der er tavle på. Herhjemme er der 2 års garanti, men hvordan det er i England ved jeg ikke. står der ikke noget i din købskontrakt. Hvalpen burde erstattes med en ny.

• #5   5. jan 2008 Det kommer helt og holdent an på kontrakten....

• #6   5. jan 2008 der er alting både bog og kontrakt men den lyder kun på jeg ikke må afhænde eller aflive uden hende sådan gør de derovre jeg har også lavet medlemskab hos den engelske kennelklub

• #7   5. jan 2008 Har du overhovedet snakket med din opdrætter om problemet??

Hvordan reagerede H*n??

• #8   5. jan 2008 Hvis stambogen er overført til DKK kan du prøve om deres jurister vil hjælpe dig.

• #9   5. jan 2008 Fæhunden, købeloven er dansk, det er ikke sikkert, der findes en tilsvarende i England...

En engelsk advokat kan sikkert svare på det...

• #10   5. jan 2008 min vendinde købte en hvalp fra rusland hvor etik og moral ikke findes men det gør det vel i england det er jo ikke så langt væk. og min opdrætter går meget oop i fodringen måsske har været forkert men jeg har fodret præsis efert hendes bog netop af samme årsager da jeg ved at de prøver at tørre den af på fodringen så han har fået anden kost end de andre

• #11   5. jan 2008 Ja, Fæhunden, det tvivler jeg også på ;o)

• #12   5. jan 2008 min opdrættter taler med min dyrlæge da hun er fra england så det er bedre sprogmæssigt hun svare ikke på mine henvendelser.
    vi overvejer at sende ham på lanbohøjskole men hvem skal betale for det

• #13   5. jan 2008 Under alle omstændigheder ville jeg kontakte den engelske kennel klub. Det er dem, der skal hjælpe dig, hvis du skal have et krav igennem. Nu går jeg ud fra, at du har snakket med opdrætter og fået et nej til om de vil erstatte den?
    Men som sagt, når du også er medlem af den engelske klub, skulle der være gode chancer for at de kan hjælpe dig til en sag, hvis de har regler på linie med købeloven. Det nytter ikke noget at kontakte DKK, de kan/vil ikke hjælpe dig, da hunden ikke er fra DK.

• #14   5. jan 2008 tak for det jeg prøver den engelske helt sikkert

• #15   5. jan 2008 Jane, du kommer til at betale for undersøgelserne af hunden, kun hvis opdrætter forlanger nogle specielle undersøgelser kan han/hun stilles ansvarlig for regningen.

• #16   5. jan 2008 ja men det er jo hende der vil have en præcis diagnose
    og hvis hun ikke vil have jeg afliver ham som alle eksperter foreslår inden han får smerter må hun da betale noget jeg betaler nu ca 3000 kr om måneden på behandling og det kan jeg jo ikke blive ved med desværre

• #17   5. jan 2008 tak til alle der har reageret på indlægget

• #18   5. jan 2008 Har prøvet en tilsvarende sag på en DKK hvalp. Opdrætteren nægtede at betale, og jeg fik at vide, at når hun ikke havde en kennel bare havde lavet et enkelt kukld, så måtte jeg tage sagen i retten med hende, og det kunne blive dyrt. Så jeg fravcalgte det tog det som en oplevelse, Der gælder de samme regler hvad enten det er en tavleløs hund eller en Dkk tavlehund.
    Men den engelske lovgivni ng er jo ikke den danske.
    Synes i øvrigt, at englændere har bedre styr på deres dyrehold, med ders specielt trænede folk som køre ud til folk hvis der kommer anmeldelser.

• #20   5. jan 2008 hvis hunden kan overføres til dkk, så vil jeg ringe og snakke med dem, om hvad du skal gøre:-) det må også være rart at have dem i ryggen, når du kontakter opdrætter...
    Men det væreste er vel at hunden ikke har det godt

• #21   5. jan 2008 Har hun ikke fået den præcise diagnose fra din dyrlæge? Hun kan evt få billederne tilsendt fra din dyrlæge til hendes dyrlæge. Men du skal gøre hende opmærksom på, at hvis hun skal have yderligere undersøgelse på hunden, når din dyrlæge allerede har sagt diagnosen, så kommer det til at koste HENDE penge.
    Og hun kan ikke kræve, at hunden skal holdes i live, hvis den har så stærke smerter, at dyrlægen vurderer at det er bedst for den at blive aflivet, der er jo ogs noget, der hedder dyreværnsloven. Hvis det skal være helt rigtigt skal handlen gå tilbage(ikke at du skal aflevere hunden tilbage, når den er så dårlig), men du skal have dine penge retur eller en ny hvalp, hvis du ønsker det. Hvis du vælger at beholde hunden og "bare" smertebehandler den, så skal hun blot erstatte en del af hunden.

Hvis hunden bliver aflivet, skal du kunne dokumentere dette, altså med en attest fra dyrlægen. Men ja, gå til den engelske kennel klub, og hør dem, om de kan hjælpe. Hvis der ikke er andet at gøre end at tage hende i cevil ret, så ville jeg nok glemme det, men så kan nettet bruges til effektivt at advare om denne opdrætter.

• #22   5. jan 2008 Gitte, ja, det er rigtigt at det værste er at hunden ikke har det godt, og at Jane har udsigt til at miste en god ven. Men desværre når hunden ikke er opdrættet i DK, vil/kan DKK ikke hjælpe. Kender en, der har været det igennem. Man skal kontakte hjemlandet hvor hunden kommer fra, og så håbe på, at de vil hjælpe.

• #23   5. jan 2008 tak igen og han får selvfølgelig under ingen omstændigheder lov til at lide

• #24   5. jan 2008 Held og lykke med det hele. Håber at du får hold i opdrætteren, det er en skam for dig og hunden, at det er gået sådan, men det kan man desværre ikke holde for.

• #25   5. jan 2008 nu er der jo så noget om at England ikke er under FCI, mener jeg at kunne huske

Kommentér på:
hvad gør man

Annonce