{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig tæve vil ikke spise...!
  • #1   9. jun 2008 Har du prøvet Hill's a/d? Det er til anorektiske, syge og svage hunde, der ikke vil spise så meget, men som skal bruge energi. Det skulle smage virkelig godt!

  • #2   9. jun 2008 hvor langt er hun henne.
    Galia gjorde det samme over flere uger, f'ørste gang hun var drægtig.

    Du kan evt prøve et andet foder


  • #3   9. jun 2008 Hun har altid været meget kræsen.....
    Dyrlægen sagde også , at det var ok at blande ganske lidt leverpostej i fodret, men det gider hun heller ikke mere...
    Hun har godt 14 dage tilbage og det eneste hun gider er vores goebidder som er frolic, men ved ikke om hun får nok næring derfra selv om det er fuldfoder, ved også at der er sukker deri.
    Ville jo helst have starter fodret i hende....


  • #4   9. jun 2008 Jeg har samme problem med Pipi - hun er drægtig for første gang og skulle ifølge dyrlægen føde indenfor 1 uge...
    Problemet har så praktisk taget varet hele sommeren - men syntes da hun måtte skulle spise noget mere nu?

    Prøver også alt muligt... godbidder som frolic er hun vild med! Men det kan hun vel ikke leve af?


  • #5   9. jun 2008 Canis gider generelt ikke tørfoder. Jeg bløder pillerne en smule op i varmt vand og kommer kogt kylling i (evt. også lidt af kogevandet). Det kunne du jo prøve...

  • #6   9. jun 2008 Eller prøv med lidt fløde og/eller rå hakket oksekød på pillerne.

  • #7   9. jun 2008 Ja men jeg har prøvet noget andet foder , det vil hun heller ikke mere, men er heller ikke så vild med, at prøve alt muligt forskelligt lige nu, hvis hun så skulle få diarre......


  • #8   9. jun 2008 Vil næsten sige, at ALT er bedre, end Frolic... Prøv om de evt. vil spise lidt råt.

    Men det er meget normalt, at de ikke vil spise til sidst i drægtigheden. Nogle tæver går oven i købet med kvalme hele drægtigheden, men klarer sig alligevel fint.
    Man kan få et check hos dyrlægen, for at være mere rolig, men ellers går det nok, at de ikke spiser så meget. Det kommer nok igen, når babyerne er ude :o)


  • #9   9. jun 2008 Ja dyrlægen har sagt ok for, at man prøver, at komme lidt forskelligt i for at få hende til at spise, sålænge hovedeparten er fuldfoder, så hun får det næring og vitaminer hun skal.


  • #10   9. jun 2008 Galia havde kvalme hele hendes første drægtighed, det var tydeligt at se på hende.

    når hun er så langt henne, kan der måske ikke være så meget i maven af gangen. prøv at dele det op i mange små måltider.

    hun får ikke noget næring af Frolicm men det kan jo mætte hende så hun ikke er så sulten efter det andet. er der ikke et eller andet hun er helt vild med. kog evt noget kød og bland væsken med tørfodret


  • #11   9. jun 2008 Tak for hjælpen , jeg må jo bare prøve mig lidt frem..det er også som om hun også spiser bedst (mest) hvis jeg sætter mig hos hende imens...

  • #12   9. jun 2008 alle kneb er tilladt

  • #13   9. jun 2008 Ja men ok , men frolic er altså værre end hun ikke spiser ?

  • #14   9. jun 2008 jeg er bange for at hun spiser sig for mæt i frolic, hvis hun kun er småtspisende

  • #15   9. jun 2008 Ja ok tak, vil prøve alle kneb, men noget guf i hendes fuldfodet, tak for de gode råd....

    ;o)


  • #16   9. jun 2008 hejsa.. Min hunder også drægtig nu, og har kun ca 7 dage tilbage men for en lille uges tid siden ville hun heller ikke spise noget andet godbider og menneskemad, hun får det samme foder som din hund. Jeg blev også bekymret og kontaktede dyrelægen, han sagde jeg skulle give det et par dage, hvis det ikke blev bedre skulle jeg komme igen. i fire dage spiste hun kun det jeg " tvang " hende til altså stod ved hende ved mad skålen til hun havde taget lidt ind. Men en morgen meget tidlig stod hun op og tømte hendes skål, og nu spiser hunhelt normalt + lidt mere.så giv det lidt tid.. held og lykke

  • #17   10. jun 2008 Tak Stine for dit råd.... Idag har jeg blandet meget små stykker pølser i hendes foder og så spiste næsten det hele...

    ;o)


  • #18   10. jun 2008 det lyder godt

    held og lykke til jer alle der snart skal have hvalpe


  • #19   10. jun 2008 Ej det var dejligt at hører.. det bliver dejlig når de små kommer held og lykke :O)

  • #20   11. jun 2008 Tak skal du have Connie..... ;o)

    Vil sige, det svinger med hendes spisning, den ene dag bliver det ikke til så meget, men den næste dag spiser hun helt vild, så er nu slet ikke så bekrymret mere...

    Men tak for de gode råd...


  • #21   11. jun 2008 Stine V; Glemte da også at sige held og lykke til dig...... ;o)

    Og til alle andre som venter hvalpe.



  • #22   11. jun 2008 Hmmm har fundet en god løsning...
    Hvis man varmer en lille pølse i micro- ovnen og den er lidt varn, og skrærer den i helt små stymmer og blander den i tør foderet, så kommer der fedtstof på tørfoderet, og så smager det af pølse og så spiser hun....


  • #23   11. jun 2008 hovsa i helt små strimler/stykker

  • #24   11. jun 2008 Min har også altid været meget småtspisende i hends drægtighed. Men sidste gang havde vi startet med at BARFe hende ca. 4 måneder inden - og hvilken glæde: Hun spiste med stor glæde i hele drægtigheden, hvalpene smuttede ud som mandler, hun havde rigeligt mælk( det havde hun dog også inden) hun tabte ikke pels og lignede noget der var løgn ( sm de tit kan gøre mens de ammer)og 3 uger efter hvalpene var flyttet hjemmefra havde hun trukket patterne op og var så flot så flot!

    Held og lykke med hvalpene;)


  • #25   12. jun 2008 så melder jeg mig under faneren

    min Bianca har parret sig med Guchi her til morgen, så nu håber jeg også vi er med hvalpe


  • #26   12. jun 2008 Hmmm Didde R : Ville nu gerne vide noget mere om det der barf?????
    Hvor kan man se og prøve det????
    Gidder ikke hvis det er noget man bare skal bestille uden man kan se og rører ved det først.?????



  • #27   12. jun 2008 Connie : Held og lykke til, ja det er jo altid en spændende oplevelse ;o)

Kommentér på:
Drægtig tæve vil ikke spise...!

Annonce