{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Tror Bianca snart føder {{forumTopicSubject}}

Uha, for 1½ siden tror jeg opblokningen startede. Temperaturen siden i morges er faldet ,5 grader, hun tøffer og sitrer rigtig meget. Kan ikke rigtig finde ro. Nu reder jeg seng i stuen, så hun kan ligge der. Det er en gammel madras, jeg har fået foræret, så hvis hun vil føde der, så er det OK. Hvalpefødekassen står lige ved siden af.

Det bliver sikkert en lang nat, og jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs. Det er jo første gang jeg selv skal have et kuld hvalpe.

Men jeg har en nær bekendt, som også har gårdhunde jeg kan ringe til. Min egen dyrlæge har vagten, det havde jeg checket, så det er helt perfekt.

Håber der kommer godt nyt i løbet af natten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror Bianca snart føder
  • #2   6. jul 2008 Gitte - det lyder fame godt

    Jeg vil krydse fingre for at det bare går igang snart :0)

    Og nu er det da lige før jeg ikke skal i seng :0))


  • #3   6. jul 2008 Venter med spænding på nyt :o)))

  • #4   6. jul 2008 lad hende endelig føde på madressen hvis det er det hun vil

    pøj pøj. håber på hvalpe, når vi logger på igen i morgen


  • #6   6. jul 2008 hi hi, har lige sendt dig en PB, har ikke set dit indlæg før nu :o)

  • #7   6. jul 2008 held og lykke !
    er dejligt med små bebser..

    der er os en a damerne hjemme ved den gamle,
    der fik kejsersnit med 10 store bebser :')


  • #9   6. jul 2008 Held og Lykke

  • #10   6. jul 2008 Held og Lykke smiley

    Simpelthen så deeeeeejligt når hunde indpasser sådan noget med egen dyrelæges vagtplaner!!!!!! Håber ikke det bliver nødvendigt, men det giver en god tryghed!


  • #11   6. jul 2008 Pøj Pøj, Gitte.
    Det er bare spændende!
    Vi X'er poter for at det går som det skal.


  • #12   6. jul 2008 HELD OG LYKKE smiley
    Jeg sender dig masser af energi, så du kan holde dig vågen smiley
    Masser af tanker fra mig smiley


  • #14   6. jul 2008 Marika, som har Canon, far til Biancas kommende hvalpe, har rådet mig til at gå i seng, sammen med Bianca. Lige nu er hun gået i seng med min mand, men så snart jeg lægger mig, så kommer hun og putter hos mig. Når der så sker noget, så står vi op, og lægger os i stuen på madrassen, som står ved siden af hendes fødekasse.

    Det kan jo blive en lang nat.


  • #15   6. jul 2008 Det lyder dejligt Gitte, og trygt for både Bianca og dig smiley
    Sov godt smiley


  • #16   6. jul 2008 Gitte

    Natnat - så længe det varer :0))


  • #17   6. jul 2008 Hun sover meget normalt lige nu, så derfor blev jeg nervøs for om det var gået i sig selv igen. Men det er normal at de tøffer og sitrer og så holder pause. I bogen Hvalpe på Vej af Birgitte Schjøth står der at opblokningen kan vare alt fra 6 til 20 timer, og at det kun er i perioder de tøffer og sitrer. Det var rart lige at få repeteret det, for ellers ville jeg da gå helt i spåner og ringe efter dr. Dyr.

    Jeg må altså prøve at få sovet. Jeg får brug for det, så jeg må prøve at lægge mig igen.


  • #18   7. jul 2008 Jeg har lige sendt du en mail Gitte

  • #19   7. jul 2008 Har lige svaret Viv.

  • #20   7. jul 2008 godt for jeg har lige sendt en mere.
    Du ringer bare. jeg har tlf,tæt på.
    Og jeg ligger og ser film,et par timer endnu.


  • #21   7. jul 2008 Sikke en nat - kun jeg har ikke sovet. Halv elleve gik Bianca i seng og har sovet i nat. Har dog hende mistænkt for at have været oppe i nat og grave i Belvedere kurv i stuen, for hynden er helt kørt op, og det var den ikke i går aftes. Hun starter morgenen med at grave videre i haven. Hendes temperatur er stedet 0,7 grader til 37,9. Jeg bliver snart skør i hovedet af at vente.

    Kl. syv ringer jeg til dr. Dyr, men han siger sikkert vi skal se tiden an. Hun er "kun" på 64. dagen efter sidste parring.

    Øv jeg dur ikke til det her.


  • #22   7. jul 2008 hvad sagde dyrlægen.

    min havde sagt kalkinsprøjting, tror jeg


  • #23   7. jul 2008 Bianca blev selv født på 66. dagen, så min opdrætter siger Ingen panik. Lige nu er hun helt almindelig og har spist morgenmad. Så hun hverken halser eller sitrer. Det kan være varmen der har spillet mig et puds, jeg er jo uerfaren ud i det.

    Dr. Dyr sagde at vi lige ser tiden an. Jeg kan ringe til enhver tid.


  • #24   7. jul 2008 Da Oscars døtre blev født for snart 8 uger siden, gik der næsten 50 timer fra temp faldt og til den første hvalp blev født.
    Jeg var ved at gå til af spænding og FLØJ op, hver gang der tikkede en sms ind!!! ;o)

    Hvis hun spiser morgenmad er der nok "skruet ned for blusset igen" ;o)

    Held og lykke med baby-projektet, når det går igang!!! ;o)


  • #25   7. jul 2008 det er ikke alle tæver der sulter inden fødslen.

    desværre er det sådan, at alle de symptomer der kan signalere snarlig fødsel kan være forskellig fra tæve til tæve.
    det med temperaturen behøver heller ikke være efter bogen


  • #26   7. jul 2008 Connie J. Og de der førstegangsfødende tæver har de vel også med SELV at lave deres "regler" for hvordan man skal føde.
    De har nok IKKE læst de mange bøger, som deres ejere sidder med næsen begravet i ;o)

    Jeg syns ihvertfald OFTE man hører, at de ofte "falder udenfor" og trækker den læææænge , måske pludselig føder 2-3 hvalpe indenfor KORT tid, spiser imellem veerne osv.

    Men ak, Opskriften på livet KAN jo ikke gives i en bog!! ;o)

    Men jeg tror nu på, at man kender sin egen hund godt nok til at vide, hvis der er noget galt... Så det behøver absolut ikke betyde, at der er "noget galt"... ;o), det skal måske bare ikke lige gøres efter bogen ;o)


  • #27   7. jul 2008 nej det er egentlig også der jeg vil hen.

    jeg har haft 2 tæver der hver har født 3 gange. her den sidste gang med dem, har vi kunnet danne os et indtryk af hvordan de hver især er op til fødslen og under.

    de skal ikke have flere kuld.

    nu er det Biancas tur og vi skal til scanning d. 14


  • #28   7. jul 2008 Held og lykke... Tja Addi gjorde intet "normalt" hun faldt ikke i temperatur, hun halsede ikke eller noget af alt det man læser i bøgerne, hun startede bare... og klarede de 10 små fint uden problemer (fik de 2 første ude opsyn da ingen af os regnede med hun var igang med at føde...)

  • #29   7. jul 2008 vi overså jowinas opblokning første gang.
    en times tid inden fødslen, syntes vi hun blev anderledes.
    5 min inden den første hvalp ringede vi til vores opdrætter, at nu måtte hun godt snart tænke på at komme. imens min mand havde hende i røret kom fostervandet og 5 min var den første hvalp født.

    Jowina går stille med det. efterhånden som vi har fået mere erfaring kan vi godt se det på hende noget før.

    Galia starter flere dage før. hvor jeg hele tiden tror at nu er det nu.
    men passer omgivelserne ikke damen, vil hun hellere vente en dag mere end føde nu. hun kræver at hende og jeg er alene, før hun vil føde, tilgengæld forlanger hun aktiv hjælp fra min side.
    jowina vil helst klare alt selv.


  • #30   7. jul 2008 Held og Lykk. Ja de tæver har deres egen mening om tingene. Men det skal nok gå: Nu er temp. jo steget igen og det er godt for så er hun i sidste fase førend fødslen:)

  • #31   7. jul 2008 Venter da spændt på en opfølgning....... ;o)

    Da Vores tæve Freja begyndte at opblokke /puste og skrabe kl. 23 , sov jeg selvfølgeligt nærmest ikke denne nat, da jeg troede at nu fødte hun snart. Hendes temperatur var under de 37 grader allerede kl, 18 samme dag. Men hun fødte først næste dag kl 17. Hun fik 4 hvalpe inden for2½ time og så var det slut.

    Men man har aldrig tålmodighed når man venter og venter, og samtidig er man også nervøs for om noget er galt.... Kender det godt.
    Var bestemt også glad for jeg var hjemme, da hvalpene kom og ikke kun min mand , da aldrig har prøvet en hundefødsel, da den første hvalp vendte forkert med benene først og var stor, så vi måtte hjælpe med at trække den ud. Bagefter gik alt som det skulle, heldigvis.

    Held og lykke , håber vi får en god nyhed at vide.
    Knus her fra.


  • #32   7. jul 2008 (link fjernet)

Kommentér på:
Tror Bianca snart føder

Annonce