{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig Chihuahua tæve.
  • #1   22. jul 2008 Hmm.. du skulle nok ha sat dig lidt mere ind i hvordan det forgår inden du begynder at avle.

  • #2   22. jul 2008 Det er skam ikk noget der er sket bevist, dem jeg købte hende a, vidste ikk a hun var blevet parret... Men nu er det mig, der står med det...
    Og derfor spørger jeg, får a være på den sikre side...


  • #3   22. jul 2008 jeg synes du skulle tage til dyrelægen du ved ikke hvad der er derinde. og få hende seriliseret og af livet hvalpene i samme om gang ingen grund til at lave flere af dem. der er simpelhen så mange at folk ikke kan komme af med dem

  • #4   22. jul 2008 Iben K

    Det gav mig ikk rigtig noget svar... Kender allerede mange, som gerne vil købe...


  • #5   22. jul 2008 Ryster lige lidt på hovedet....sikke da nogle svar!!!!

  • #7   22. jul 2008 Elena H

    Ja... Giver dig ret.... Jeg havde lidt håbet, a folk herinde kunne hjælpe mig... Men man får jo nærmest smidt lort i hoved, når man søger hjælp..


  • #8   22. jul 2008 Ta en god snak med din dyrlæge, og få hende undersøgt godt inden hun skal føde, de vil helt sikket kunne vejlede dig godt.
    Der er en bod der hedder "hvalpe på vej" den skulle være god læsning når man "venter sig", du kan sikkert finde den på bibloteket..


  • #9   22. jul 2008 Forstår simpelthen bare ikke generalt hvorfor folk skal kommentere så nedladende herinde! Det blir' da aldrig nogensinde jeres hovedpine, om vi hjælper at avle eller ikke .. Og gudskelov kommer i aldrig nogensinde til at bestemme det smiley
    Vil man avle blandingshunde skal man da ha' lov til det..
    Størstedelen af hundene herinde har da ikke set skyggen af en stamtavle, men alligevel får de ros for hvor dejlige de er! Og gu er de da det.. smiley
    Utroligt så travlt folk har, har i ikke andet end negative kommentarer så hold jer dog væk fra indlæg for pokker smiley


  • #10   22. jul 2008 Geser J

    Okay... Mange tak for dit svar...


  • #11   22. jul 2008 Eva C

    Okay... Tak, Det vil jeg prøve, a finde ud a...


  • #12   22. jul 2008 Til alle...
    Hanhunden er ikk større, vil gætte på, a han faktisk er lidt mindre...


  • #13   22. jul 2008 Hej.

    Sikke nogle seriøse svar nogen kommer med ???

    Jeg har sendt en besked til dig :o)


  • #14   22. jul 2008 Karen J : Nu starter jeg lidt mere optimistisk : til lykke med drægtigheden ;-P

    Nu er situationen som den er, så må man tage det med opløftet hoved. Glæd dig!

    Når det er sagt, så vil jeg anbefale dig at tage til dyrlægen. Få hende evt scannet, og dyrlægen til at gå efter hvornår hun muligvis skal nedkomme, hvor mange hvalpe, der er osv.

    Jeg kender en med opdræt (chihuagua DKK). ´Hendes føder generelt selv, men det er også sket at den ene skulle have kejsersnit. Små hunde har generelt sværere ved at nedkomme.

    Held og lykke!

    NB : Iben K - øh, har du hørt udtrykket "Har du intet godt (brugbart) at sige, så hold det for dig selv?"


  • #15   22. jul 2008 Hej karen.
    Først vil jeg høre, hvad der er galt med jer folk....det er da pokers til indlæg at skrive til andre der beder om råd. Man skal passe så forfærdeligt på hvad man skriver her og dælme også hvordan man formulere sig, det er bare for meget....
    Tag dog og vær hjælpsom i stedet.

    Karen...min chihuahua skal have hvalpe for første gang, så vi er lidt i samme båd, så vi kan jo følges lidt ad hvis du har lyst til det.

    Jeg har hørt at hvis der kun er 1 eller2 hvalpe, har tæven måske sværere ved at føde selv, da hvalpene har mulighed for at blive større.
    Men det afhænger også af størrelsen på tæven.
    Jeg skriver lige videre på din side, da jeg har lidt mere information,
    som du måske kan bruge


  • #17   9. sep 2008 hej karen k.. smiley
    nu har alle sagt lidt til frk Iben.. MEN FØJ for en indstilling!!! smiley
    jeg har selv en chihuahua som jeg skal have parret til november, og jeg har læst rigtig meget på det.. du skal være MEGET opmærksom på, hvilken hund din tæve er parret med :S da det desværre sker ofte at en chihuahua skal have kejsersnit.. hvis hannen er meget større end tæven, kan både moderen og hvalpene dø under fødslen.. af kalkchok osv.. der er rigtig mange ting du skal være opmærksom på.. også om din tæve får født alle hvalpene.. og ja, hvis din tæve kun føder 1 hvalp, er der stor sandsynlighed for at hun ikke selv kan føde.. normalt vejer en hvalp 70 g ved fødslen.. men en så lille hund, som en chihuahua føder normalt ikke ret meget mere end to hvalpe.. og i sær ikke når/hvis det er tævens første gang.. du skal være opmærksom på en helt masse ting, så kom i gang med læsningen, og få din hund til dyrlægen for et sikkerhedstjek.. men da din tæve ikke er en mini chihuahua, skulle der være mulighed for lidt større chance for at hun såvidt klare fødslen uden problemer.. men det er meget forskelligt fra hund til hund.. men til sidst?? er du klar over hvad et kejsersnit koster?? her i esbjerg er det 5000 kr hvis det er en hverdag INDEN kl 17.. og hvis det er en lørdag eller søndag det dobbelte... hvis du skal være HELT sikker.. skal du ahve 10.000 kr parat til det.. men det hele skal nok gå hvis du alliere dig med et klogt hovede eller en dyrlæge!!! smiley en STORT held og lykke her fra.. og tillykke smiley


Kommentér på:
Drægtig Chihuahua tæve.

Annonce