{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.917 visninger | Oprettet:

Drægtig tæve vil ikke spise :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG´ere.

Har en drægtig chihuahua tæve på dag 27 som ikke vil spise sin tørkost.
Har kontakt med 2 dyrlæger som siger 2 forskellige ting med hensyn til hendes problem, mandag den 2/3 er der bestilt scanning for at se hvad der foregår inde i maven smiley

Har i haft samme problem ? - har forsøgt flere forskellige slags foder, torskerogn,tun, makrel, dåsemad fra Rc, leverpostej, stegt kylling, skinke i strimler, opblødt mad, opblødt mad med dåsemad, lige nu vil hun spise kylling og ris men det kan hun ikke leve på til babyerne kommer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig tæve vil ikke spise :(
  • #1   27. feb 2015

    profilbillede
  • #2   27. feb 2015

    profilbillede
  • #3   27. feb 2015

    profilbillede
  • #5   27. feb 2015 Jeannette <: hun gider ikke smiley

  • #6   27. feb 2015 Spiser hun slet ikke eller kun små bider?

  • #9   27. feb 2015 Ghini havde en lille uge med spisevægring som startede i slutningen af 4. drægtighedsuge.
    Det var meget begrænset hvad vi kunne lokke i hende i den periode, men pludselig havde hun normal appetit igen og efter fødslen åd hun som besat.

    Nu her 4 måneder efter fødsel er hun fortsat mere madglad end hun nogensinde tidligere har været og jeg skal for første gang i hendes 4½ årige levetid passe på, at hun ikke bliver for fed.

    Det er helt normalt med spisevægring i en periode, kræs for hende og tilbyd hende små måltider med forskellige lækkerier, hun skal nok blive sulten igen smiley


  • #11   27. feb 2015 tusind tak for de gode svar smiley
    vil prøve hvad madammen vil have og måske købe forskelligt lækkert kød og koge ris smiley


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #12   27. feb 2015 Den ældste af vores begyndte gerne halvvejs i drægtigheden at synes alm. tørfoder var bleh - hun er generelt ikke meget til tørkost, andet end sådan, "vedligehold". Så hun levede i sine drægtigheder, fra ca halvvejs og til hvalpene var 5-6 uger, af dåsefoder og hun var dyr i smag smiley

    Nogle gange duede hjemmelavet omgang kogt kylling, ris, grøntsager blandet med lakseolie og a38 også - men ellers var hun meget til især Applaws men også NatureDiet, Lukullus m.fl. - købte gerne Zooplus' mixede prøvepakker og forskellige mærker så der virkelig var til at variere.

    Den her gang er det hendes datter som har været drægtig og det har mest været i slutningen af drægtigheden at hun begyndte at have madlede, hvor hun kom over på dåsemad - hvalpene er 6 uger nu og hun er ved at ha' fået dem helt fra mælkebaren og udover at spise resterne fra hvalpene får hun alm. tørkost igen.

    Jeg ved ikke hvor mange dage din ikke har spist? Men nogle gange kan lidt lakseolie, a38 eller lidt vand med boullion henover (Koger noget vand i en gryde og opløser fx en okseboullion i og så henover tørfoderet og lader det suge og køle af, dét er guf iflg alle mine smiley ) - afhængig af hvordan du ellers fodrer, hvor længe hun ikke har spist osv. ved jeg ikke om jeg ville gå helt i panik endnu når hun ikke er længere henne - men prøve med lidt ekstra lokkerier smiley


  • #13   27. feb 2015 Min tæve gik også fra foderet kort - jeg havde en ide om hun skulle spise tørfoder. Men nej. Så hun kom på råt.
    Min dyrlæge rådede - det er vigtigere hun spiser, end hvad hun spiser..
    En kollegas tæve gik fra foderet og tabte sig næsten et kilo (5 kg normal vægt). Hun fødte 5 fine hvalpe alligevel. Ikke optimalt, men nogen gange er det ikke lig efter bogen.


  • #14   27. feb 2015 Det seneste kuld vi havde her i huset, der gad tæven overhovedet ikke at spise noget, jeg var dybt bekymret, for det var nærmest nul mad der røg ned, så hvordan at hun kunne bære, og få 10 flotte hvalpe, er mig stadig en gåde. På et tidspunkt var jeg sikker på, at hun ville smide dem, eller resorbere dem, pga. manglende indtag af føde. men 10 flotte hvalpe, ingen direkte fødselshjælp og hun havde mælk nok til hele banden. Men hold da op jeg jublede da hun ville indtage føde igen, så der blev kræset for hende.

  • #15   28. feb 2015 så det er slet ikke unormalt det hun stiller op overfor mig ? smiley

    er dybt bekymret.

    jo hun spiser lidt når det passer hende og ikke et sekund før smiley når man er vantil at ha en hund som tog i mod alt man gav den til at have en hund nu som nærmest ikke gider spise kogt kylling men godbidder med 100 % kylling i til 49 kr pr pose så bliver jeg bekymret smiley


  • #17   5. mar 2015 Vores tæver går fra foderet i uge 3 og begynder så småt at spise igen i uge 5. Og så bliver der ÆDT!!! Hvalpene tager først hvad de skal bruge Der går intet fra hvalpene.

  • Susanne P
    Susanne P Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   24. mar 2020 Jeg sidder med samme problem lige nu, dybt bekymret. Men kan se at det nok skal gå alt sammen ??

  • tanja J
    tanja J Tilmeldt:
    jul 2020

    Svar: 1
    #19   28. sep 2020 Ved godt opslaget er gammelt, men hvor mange hvalpe fik din tæve ? Min chihuahua ligner nemlig meget din på billederne og er sgu i tvivl om hun er med hvalpe ??

Kommentér på:
Drægtig tæve vil ikke spise :(

Annonce