{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

med de franske {{forumTopicSubject}}

engang når vi flytter ovs så vil vi gerne ha en fransk , og kan godt se i alle mener man skal købe en med tavle , og hvis vi så gør det, er man så ikke 100 % fri men mere end hvis det er en uden tavle på at de ikke kommer til at døje med øjne ovs, altså jeg mener hvor langt skal avlernes hunde gå tilbage i tavlen , kan det godt ske at i andre lande at der er morfaren måske syg og kun har fået et kuld og så kan give et videre til sine tip ?

det ikke sikkert mit spørgsmål er så forståligt, men i brund og gurnd undgår man alle skarvankerne ved de franske ved at få en med tavle ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  med de franske
  • #1   1. sep 2008 Du er ihvertfald bedre stillet med stamtavle, købskontrakt osv... du får 2 års garanti på arvelige sygdomme.... jeg ville klart vælge en fransk bulldog med stamtavle...

  • #2   1. sep 2008 okay troede ikke der var gananti smiley så kan jeg godt se de penge er godt givet ud smiley

  • #3   1. sep 2008 ja de er godt givet ud... plus at der er garanti for at der ikke er stor indavls kvotient da hele stamtavlen figurere så man kan se om der skulle være fobindelser på hannen og tæven...

  • #4   1. sep 2008 Hvis i køber via DKK står i langt bedre rent juridisk hvis der skulle gå noget galt. De har bla. jurister tilknyttet.
    Jeg vil mene at det bedste er at gå 3-4 gererationer tilbage + søskende til forældrene og tidligere kuld.


  • #5   1. sep 2008 Der er bare så mange eksempler på små, ikke-registrede køkkenopdræt der egentlig har fine hunde, de så avler på. Men ved ikke at foretage noget avlsarbejde, kan man bare aldrig vide sig helt så sikker på om der nu ikke ligger noget arveligt bag de hunde... Nogle sygdomme kan jo også springe generationer over...

    Vi har netop fået vores første franske, med tavle, og vi fortryder ikke et sekund at han kostede de par tusinde mere. Vi føler vi kender ham og hans baggrund, forfædre osv rigtig godt, og vi stoler på opdrætters avlsarbejde.

    Mit råd er bare at finde den opdrætter I har god kemi med, og som også har et fornuftigt avlsarbejde... De få tusinde kroner man giver ekstra for hunden, er også i mange tilfælde sparet på dyrlægeregninger...


  • #6   1. sep 2008 Tina siger det så kort og præcist at min ord-rumle ovenfor ikke er nødvendig :o)

Kommentér på:
med de franske

Annonce