Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en Formel 1 Labrador ???
  • #3   14. feb 2010 Det er korrekt der de er avlet på engelske/irske markprøve linier og er tit meget hurtige ( Derfor Formel 1 ).
    Mange tror at det enten er de store høje typer,
    eller de små brede typer,
    men det kan være begge dele :o)

• #4   14. feb 2010 Ordet formel 1 kommer nu ikke af at de er hurtige, men af at de er "jagthundenes formel 1" (altså det ypperste indenfor jagthunde), og er blot det ord en journalist valgte at beskrive dem med, efter at have set dem arbejde...

Jeg kan ikke finde det du siger du har skrevet om dem. Er jeg blind eller....?

• #5   14. feb 2010 Somregel er en formel 1 mere smal, og jagttypen.

• #6   14. feb 2010 Steffen -smallere end hvad?

Udstillingshundene er tungere end jagtlinierne. Så langt er vi sikkert enige. Men F1 er jo bare en lille gruppe indenfor jagtlinierne (der findes osse danske, tyske osv jagtlinier). Og sammenlignet med andre jagtlinier, har jeg svært ved at se hvordan de udseendesmæssigt skiller sig ud

• #7   14. feb 2010 End den gammel dags type. Det er i hvert fald alle dem jeg har set til udstilling og til træning.

• #9   14. feb 2010 Steffen -det du kalder den gammeldags type, er jo netop udstillingslinier.

F1 er jagtlinier (engelske/irske). En dansk jagtlinie-labbe er osse lettere ens en udstillingslabbe.

Så det har ikek noget med F1 at gøre, men derimod med jagtlinie (af en hvilken som helst nationalitet) vs udstillingslabbe

• #12   14. feb 2010 Jones -det gør enhver anden "rigtig" jagtlinie-labbe da osse;o)

• #14   14. feb 2010 Ja den gammeldags tybe er den der kan vinde noget på udstilling. og den anden er i hvert fald hvad jeg har hørt en formel 1 og de er som mindre i det...

• #17   14. feb 2010 Steffen -en F1 er en hund af engelske/irske jagtlinier. Vi har osse danske jagtlinier (og alle mulige andre jagtlinier, som ikke er engelske/irske)
    Disse hunde er osse typisk lettere af bygning.

Jones -det gør de da. På udstillingerne vil de gerne have de tunge labber. Jagtlinierne er typisk lettere, og klarer sig derfor ikke godt på udstillinger. Og det uanset om de er F1'er eller andre jagtlinier.

Krumme -efter min mening er brugshundeklassen lidt til grin, i hvert fald for labbernes vedkommende.

For de hunde der stiller i brugshundeklassen, er stort set de samme som i de øvrige klasser.
    Hvis adgangskravet var præmiering i f.eks. åben klasse eller vinderklasse, kunne man måske begynde at snakke brugshundeklasse. Men det er det jo ikke.

• #20   14. feb 2010 Krumme -den skilte sig sikkert ud ja... for den var jo netop en brugshund;o)

• #21   14. feb 2010 Må da for god ordens skyld osse hellere sige at jeg da faktisk har set en F1 få 2.præmie på et skue (ikke brugshundeklasse).

Der ER dommere der kan se at en labbe ikke skal være fed, lavbenet og tung.

• #23   14. feb 2010 Connie, gå på min profil og se teksten under billeder/albums, jeg har kun en endnu, jeg mener det er tredie billede.

• #24   14. feb 2010 Ellen -takker, så fandt jeg det osse:o)

• #26   14. feb 2010 Hvis du skal have en hund som reelt kan kaldes en formel 1, så skal alle anerne være engelske/irske jagtlinier, men det kan jo sagtens være sådan at begge forældre er avlet i Danmark, men at deres forældre eller bedsteforældre er engelske linier.

Men hvis du begynder at parre udstillingslinier ind, så kan man jo ikke længere snakke om formel 1.

Men generelt synes jeg begrebet formel 1 er dumt at bruge, netop fordi det bliver brugt om alle mulige slags hunde, ofte om spinkle, langbenede labradorlignende hunde uden stamtavle.

Hvorfor ikke blot betegne hundene som det de er: Labrador, og så evt. uddybe: af udstillingslinier eller af jagtlinier?

Hovedparten af dem som bruger begrebet formel 1 har ikke selv den fjerneste ide om hvad begrebet egentlig dækker.

• #27   14. feb 2010 Juelsgaard -helt enig... Det ville være væsentligt nemmere bare at snakke om jagtlinier eller udstillingslinier.

Kender ikke nogen der fremhæver at deres hund er DANSKE jagtlinier leller TYSKE jagtlinier... Hvorfor er det så så vigtigt at fremhæve at en given hund er ENGELSKE jagtlinier (F1)... Medmindre da det er i avlsøjemed...

• #28   14. feb 2010 *Hovedparten af dem som bruger begrebet formel 1 har ikke selv den fjerneste ide om hvad begrebet egentlig dækker.*

Bingo!!!!

Og så kommer den med "min hund er ½ formel1 og ½ "et eller andet""

Naaaaaa, man har næppe ret mange F1`ere, som laver tavleløs avl.

• #29   14. feb 2010 Mette -og så er der dem som er ½ F1 og ½ labrador ;o)

• #30   14. feb 2010 Connie:

Uha, ja......... DEM elsker vi.......*GG*

Eller ½ retriever og ½ labrador.

• #31   14. feb 2010 Åååh ja Mette, dem er der osse en del af... imponerende som folk har tjek på hvad det egentlig er de har;o)

-og ganske imponerende som vi er enige i næsten alle trådene *G*

• #32   14. feb 2010 Ja der kan i bare se, der kan let blive forvirring om dette Formel 1, derfor har mange nok prøvet selv at definerer hvad det er for en type :o)

• #33   14. feb 2010 *-og ganske imponerende som vi er enige i næsten alle trådene *G**

Jeps......*GG*

• #35   15. feb 2010 Nemlig, Tine!!!!!

Så ka` de lære det, ka`de!!!!!!!

• #37   16. feb 2010 har fundet denne link på Formel 1 Labrador .
    (link fjernet)

Kommentér på:
Hvad er en Formel 1 Labrador ???

Annonce