{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

"Ups" parringer!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg synes man kan læse rigtig mange steder at ens hund er blevet drægtig og det var en upser osv. Ved folk virkelig ikke bedre? Der er et helt land fuld af dyrlæger der kan gi disse hunde abortsprøjter og nej det er ikke synd. Det er mere synd at lade unge hunde blive mor alt for tidligt og man kender intet til arvelige sygdomme mm. Jeg har selv oplevet en "ups" parring. Vi kørte afsted til dyrlæge ca 6 dage efter og hun fik en abortsprøjte som hun så skulle ha dagen efter igen. Det kostede 1100 kr. Tæven var kun 1 år og var alt for ung og ikke tjekket for arvelige sygdomme og det var det helt rigtige valg. Jeg synes da lige folk skal tænke sig om en ekstra gang inden de vælger at få hvalpene!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Ups" parringer!!!!!
  • #1   21. feb 2010 ja en parring kan hurtig ske....hvis man har både han og tæve.

    men jeg har det som dig...der er ingen undskyldning for ikke at stoppe en uønsket drægtighed.

    mon ikke ups bare er nem at skrive....så får man knap så meget ballade :o/


  • #2   21. feb 2010 Jeg skal ikke forsvare nogen her, jeg mener også det er dybt uansvarligt at få hvalpe på en for ung tæve... Når det så er sagt så findes der stadig dyrlæger derude der ikke kender den nyeste abortsprøjte Alizin - den gamle havde nogle rigtig kedelige bivirkninger og hvis ikke man kender den nye, så ville jeg også fraråde brugen af den gamle...

  • #3   21. feb 2010 Jeg var af den opfattelse at alle dyrlæge brugte den nye sprøjte. Det er rigtig at der var mange bivirkninger ved den gamle og man kunne risikere at tæven fik livmoderbetændelse, blev steril osv. Så er det jo godt at få lidt gang i debatten så folk bliver mere oplyst omkring det :0)

  • #4   21. feb 2010 Jeg valgte ikke at få abortsprøje til min tæve, da der skete en ups-parring. Af den grund, at jeg havde fået at vide at det kunne give både den ene og den anden sygdom. Kræft var en af dem. Og dette fik jeg bla. at vide af min dyrlæge.

    Ups-parring var i mit tilfælde ikke ord jeg valgte, for at få mindre ballade, men fordi det faktisk var en ups-parring. Og ballade fik jeg sku nok af. Der er mange der stadig virkelig ikke kan lide mig nu, pga det kuld - men overlever nok.

    Min tæve var 5 år da hun fik sit ups-kuld. Men jeg havde ikke planer om at hun skulle til at lide af kræft og livmoderbetændelse og andet der kunne slå hende ihjel. Det elsker jeg hende sku for meget til.
    Havde hun været under 2 år, var det en helt anden snak. For så havde drægtigheden nok været mere farlig for hende, end abortsprøjten.

    Hun er heldigvis steriliseret nu smiley


  • #5   21. feb 2010 Tinna - det er præcis det jeg mener, det er udelukkende fordi din dyrlæge ikke har været opdateret omkring brugen af Alizin, som er samme man bruger i forbindelse med en åben livmoderbetændelse.. Hvis din dyrlæge havde holdt sig opdateret ville han/hun aldrig have frarådet at bruge det...

  • #6   21. feb 2010 Jeg talte med min opdrætter dengang og hun var både for og imod. Vi vidste heller ikke om den nye abortsprøjte. Men hun råede mig til at sige at tæven skulle ha pencilin efterfølgende som forbyggende. Heldigvis fortalte dyrlægen mig at det ikke var nødvendigt med den nye.

  • #7   21. feb 2010 Charlotte: Ja der var ret meget røre. Overreaktion fra HGs side og dumhed fra min.

  • #8   21. feb 2010 ja jeg fik min hund imens hun var drægtig.( ejeren vidste det ikke)
    men hun var så langt henne at dyrlægen ikke ville gøre det. hun var 7 uger henne.


  • #9   21. feb 2010 Jeg forstår slet ikke, hvordan der sker en ''ups''-parring.
    Har man en tæve i løbetid, så sørger man for at hun ikke kommer i nærheden af hanhunde. Det er altså ikke helt umuligt med lidt god vilje smiley


  • #10   21. feb 2010 Min ups parring skete da vi lige havde fået vores nye tæve hjem. Ejeren havde lige glemt at fortælle at hun var i løb og da hun heller ikke blødte så regnede vi ikke med noget. Hun skulle gå i baggangen mens hanhunden gik i et værelse ved siden af adskilt af en børnelåge. Lige pludselig om natten hørte vi et højt hyl og skyndte os hurtigt ned men der hang de allerede sammen. Hun var sprunget ind til ham og skulle lige hygge lidt. Vi er ellers meget påpasselige med det og hannen går ikke sammen med tæverne mens de er i løbetid.

  • #11   21. feb 2010 A;h: Mine var som sådan heller ikke sammen uden opsyn, da jeg var der - og min tæve havde bukser på. Men så skulle min lillebror se efter dem i 20 min. Havde instrueret ham i hvordan han håndterede det. Fortalt at de skulle skilles af og den slags. Da jeg kom tilbage, hang mine hunde sammen - fordi min lillebror var gået på toilettet.

    Victoria: Hanhunden var for ung og havde bog i DKK. Det var problemet. Resten høre fortiden til smiley


  • #12   21. feb 2010 min gamle tæve. var ude for en ups parring da min mors jack Russel.
    hun fik ikke en sprøjte selv om hun ALDRIG havde haft hvalpe og var knap 8 år. For vi viste det ikke før der den 2 november 2007 kom 3 hvalpe 1 død tæve og 1 levedygtigt tæve og 1 han.

    MAN kunne nemlig intet se på hende at hunvar med hvalpe.hvalpene var sunde og raske og har stadig kontakt til Hanhvalpen

    nogen gange fraråder dyrlægen altså også abortsprøjten


  • #13   21. feb 2010 Det kan også ske ved at naboens bastard springer over ens 160 cm høje hegn og parrer tæven i haven...... !!!!!!!!!

    Heldigvis var han så lille så han ikke kunne nå op, men hold da op hvor fik jeg travlt med at komme ud og give naboen en skideballe.....


  • #14   21. feb 2010 Det er nok de dyrlæger der stadig bruger den gamle abortsprøjte. Ellers skal jeg ikke ku sige det. Alle de dyrlæger jeg har snakket med ville råde mig til en abortsprøjte. Jeg slår heller ikke folk i hovedet hvis det uheldigt sker men man har set det ske og det er ikke været planen så burde man også være ansvarlig nok til at stoppe det. Man ved jo ikke om der kommer 1 eller 14 hvalpe. Men nu er jeg også et "avl/stamtavle" menneske så jeg går utrolig meget op i hvad der bliver lavet.

  • #15   21. feb 2010 det kan ske såå hurtigt selv for den der passer meget på

    min ene tæve har fået kejsersnit så jeg skal have hende steriliseret for hun skal nemlig aldrig herfra:-)) og med 4 hanhunde bliver jeg nødt til at sterelisere hende,,,hun er i løb nu,,i desværre smuttede min hanhund ud af det mindste hul jeg slet ikke kan forstå han kunne komme igennem og de tilbragte natten sammen jeg ved så ikke om de har parret da hun ikke virker klar..

    Jeg skal til dyrlæge i næste uge og så skal hun have en abort sprøjte,jeg troede godt nok den blev givet senre i graviditeten??,,hvor lange henne kan de være?
    min da værende dyrlæge den gang ville ikke tag elivmoder da han tog hvalpe da dte skadede hvad jeg så nu ved ikke passer,,,,men hvordan gør jeg det bedts for hende?
    min dyrlæge anbefalede mellem 2 løbetider,,men hvis hun nu er med hvalpe var det så bedst at gøre dte nu??eller skal jeg give hende abort sprøjte og så vente med sterilisering?


  • #16   21. feb 2010 Abortspøjten kan gives helt til 40. eller 45. dagen, mener jeg.

  • #17   21. feb 2010 ok

    nøj hvor har jeg skrevet hurtig håber i kan læse det:-))

    hvis den bliver givet langt henne,,ryger de små vapser ud??kan næsten ikke tage tanken


  • #18   21. feb 2010 charlotte det var også min tanke,,men hvornår er det så bedst?
    er det ok at sterilisere nu hvor hun er i løb??


  • #19   21. feb 2010 ok,,,jeg ringer derp imorgen.tak

  • #20   21. feb 2010 nej det har du ret i og det håber jeg ikke hun er....syntes jeg passer sådan på og så skal den lille poms alligevel finde vej,,æv...

  • #21   21. feb 2010 Charlotte: Er blandingshunde virkelig så forfærdelige? *suk*


  • #22   21. feb 2010 Charlotte: Det forstår jeg godt. Nu tænker jeg mere på at acceptere at andre laver det. Jeg ville sku være ked af hvis jeg om 10 år ikke kunne få mig en charmerende og anderledes blandingshund, fordi alle kun avler med tavle.
    Ja racehunde er smukke og dejlige og man ved hvad man får - men der er bare et eller andet over en hund med overraskelser i.

    Er mere ked af at se raceægte hunde uden bog - end jeg er over at de blandingshunde.


  • #23   21. feb 2010 Det var også bare et syn på hvis alt gik som du og mange her på HG ville have det ;D

  • #24   21. feb 2010 Bare en lille indskudt bemærkning!
    Hvis man med sikkerhed ved, at ens tæve er blevet uønsket parret, synes jeg man bør lade dyrlægen give hende abortsprøjten så hurtigt som muligt.
    Jeg ved, at det kan lade sig gøre indtil 40-45. dagen, men hvorfor dog vente så længe?
    En abortsprøjte samme dag eller dagen efter den uønskede parring og der er overhovedet hverken ubehag eller bivirkninger for tæven.


  • #25   21. feb 2010 giver Marietta helt ret...hvorfor vente så længe, når en abortsprøjte er uden bivirkninger.
    altså hvis man ved der er sket en parring.

    noget andet er jo hvis man først finder ud af det senere.

    jeg er heller ikke imod blandingshunde som sådan, men er træt af at folk kalder mere eller mindre planlagte kuld for ups kuld.

    Tinna - jeg har det som dig. jeg er også mere ked af at se racehunde uden tavle end rene blandingshunde.
    eller som der sommetider står 100% rene men uden tavle.......ofte er det jo på hunde der ikke er racetypiske nok til at få tavle

    der kan avles på meget, der er dårligere end på blandinger.


  • #26   24. feb 2010 Altså det skete for mig for lidt over et år siden... dumt, men dyrlægen sagde at hvis jeg kunne have hvalpene så synes hun bestemt jeg skulle lade dem komme til, for der var ikke noget farligt i det, og at det sikkeret ville blive gode hunde. Vi snakkede meget om det og valgte at de måtte komme til, det har jeg ikke fortrudt når nu det skulle være.

Kommentér på:
"Ups" parringer!!!!!

Annonce