944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

parring mellem to tæver parring mellem to tæver

hej HG.
er der nogen der kan fortælle mig lidt nærmere om hvorfor to tæver gerne hopper op og "parre" sig med den anden.
jeg' står i den situation at have fået en hund på 3 år ind i familien, samtidig med jeg har en på 1 år, som jeg har haft fra lille.
de har kun kendt hinanden i en uge nu, og de leger selvfølgelig konstant, og med små magtkampe indimellem.
så det er stadig svært at sige om det vil fungere.
any way, de er begyndt med at hoppe og på den anden og vil parre, det ser ud til det er en form for magt de vil demonstrede, men er der nogen der ved helt hvad det går ud på?
mvh camilla og sepp

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring mellem to tæver
  • #1   21. feb 2010 Det kan vist nogle gange godt være tegn på dominans.... Men andre gange er det vist bare leg....

• #2   21. feb 2010 Er en af dem i/på vej i løbetid?
    Ellers så er der mange tæver der bruger det til at lægge op til leg.
    Bliver det meget udtalt - ville jeg bede dem stoppe og skille dem ad..

• #3   21. feb 2010 Det ER dominans og det lyder til de ikke har fundet en rangorden endnu.

• #4   21. feb 2010 Det har ikke en dyr med dominans at gøre... forældet indstilling.. det er højst sandsynligt stress over de nye omgivelser!!

• #5   21. feb 2010 Ginne. vi ved ikke hvornår den "nye" hund skal i løbetid, den anden skal om 2 mdr.
    det forgår tit når de er midt i leg, eller lige har leget.

charlotte og christian: ja det passer meget godt, for de har vist stadig ikke helt fundet ud af hvem der skal bestemme.

men hvordan skal jeg så tage det, nu stopper vi dem når de gør det, selvom de ser ud til at det egentlig er meget sjovt.
    den der blir "parret" vender sig som regel om efter nogle sekunder og leger.

• #6   21. feb 2010 Vores tæver gør det - men kun når en af dem er i løbetid - så bliver der hoppet ;0)

• #7   21. feb 2010 Jeg har en tæve der når hun er på vej i løb også pinker andre hunde - både hanner og hunner (og hunner som er klart over hende i dominans)..
    Jeg plejer at bede hende holde op - simpelthen fordi man kan møde hunde, der ikke finder sig i den slags leg. Og fordi jeg ikke gider se på det..

• #8   21. feb 2010 Ginne: okay, men det der undre mig er de begge gør det, for i starten var det kun den ældste "nye" hund, men nu er det også den yngste, og hun kommer først i løb om et par mdr ved jeg.

men alt i alt kan jeg forstå jeg gør rigtigt i at få dem til at stoppe, og ellers lyder det ikke til at være noget jeg skal/ kan reagere på.

• #9   21. feb 2010 Sikke noget pjat at sige at det straks er dominans og at de ikke har fundet en rangorden endnu,,
    ,,det er næsten lissom at sige "min hund skynder sig at løbe ud af døren før mig, når vi skal ud at gå,, han er dominerende ",,nej, han glæder sig nok bare til at komme ud at gå skal du se ;o)

Nå men, den første indikator på at der er løbetid i farvandet herhjemme er at Uba begynder at parre Ayla,,hun bliver så skubbet af iigen af Ayla indtil hun er højløbsk,,og så stopper de igen når løb er slut :o)
    Og ja,,det er Ayla der er næstkommanderende efter mig ;o)

og det lyder jo meget logisk at de kan fornemme kommende løb allerede nu, når der kun er 2 mdr. til, og derfor begynder at humpe.
    Herhjemme kan Uba også godt begynde på det hvis hun bliver helt overgearet i vild leg,,men bliver øjeblikkeligt kastet ned igen af Ayla :o)

• #10   21. feb 2010 og ups,,kan godt se at mit indlæg måske lyder negativt, men det er det ikke ment som. Jeg kan bare ikke lade være med at trække opgivende på smilebåndet når en hund er dominerende uanset hvad den næsten gør ;O)

• #11   22. feb 2010 hulebjørnen : kan godt fortælle dig hvorfor vi alle har så travl med at det hele må være dominans næsten uanset hvad, det er så dejlig nemt, for så har vi et svar og noget at forholde os til ;o), når vi ellers er på herrens mark .g.

okay jeg takker for de mange kommentar, og er glad for det ikke er værre end som så smiley

• #12   22. feb 2010 sepp N
    Hi hi,,det kan der jo selvfølgelig være noget om :o)

Håber ellers det går godt med dem :o)

Kommentér på:
parring mellem to tæver

Annonce