parring mellem to tæver parring mellem to tæver
hej HG.
er der nogen der kan fortælle mig lidt nærmere om hvorfor to tæver gerne hopper op og "parre" sig med den anden.
jeg' står i den situation at have fået en hund på 3 år ind i familien, samtidig med jeg har en på 1 år, som jeg har haft fra lille.
de har kun kendt hinanden i en uge nu, og de leger selvfølgelig konstant, og med små magtkampe indimellem.
så det er stadig svært at sige om det vil fungere.
any way, de er begyndt med at hoppe og på den anden og vil parre, det ser ud til det er en form for magt de vil demonstrede, men er der nogen der ved helt hvad det går ud på?
mvh camilla og sepp
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Ellers så er der mange tæver der bruger det til at lægge op til leg.
Bliver det meget udtalt - ville jeg bede dem stoppe og skille dem ad..
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 17
det forgår tit når de er midt i leg, eller lige har leget.
charlotte og christian: ja det passer meget godt, for de har vist stadig ikke helt fundet ud af hvem der skal bestemme.
men hvordan skal jeg så tage det, nu stopper vi dem når de gør det, selvom de ser ud til at det egentlig er meget sjovt.
den der blir "parret" vender sig som regel om efter nogle sekunder og leger.
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.176
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Jeg plejer at bede hende holde op - simpelthen fordi man kan møde hunde, der ikke finder sig i den slags leg. Og fordi jeg ikke gider se på det..
apr 2009
men alt i alt kan jeg forstå jeg gør rigtigt i at få dem til at stoppe, og ellers lyder det ikke til at være noget jeg skal/ kan reagere på.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
,,det er næsten lissom at sige "min hund skynder sig at løbe ud af døren før mig, når vi skal ud at gå,, han er dominerende ",,nej, han glæder sig nok bare til at komme ud at gå skal du se ;o)
Nå men, den første indikator på at der er løbetid i farvandet herhjemme er at Uba begynder at parre Ayla,,hun bliver så skubbet af iigen af Ayla indtil hun er højløbsk,,og så stopper de igen når løb er slut :o)
Og ja,,det er Ayla der er næstkommanderende efter mig ;o)
og det lyder jo meget logisk at de kan fornemme kommende løb allerede nu, når der kun er 2 mdr. til, og derfor begynder at humpe.
Herhjemme kan Uba også godt begynde på det hvis hun bliver helt overgearet i vild leg,,men bliver øjeblikkeligt kastet ned igen af Ayla :o)
jan 2008
apr 2009
okay jeg takker for de mange kommentar, og er glad for det ikke er værre end som så
jan 2008
Hi hi,,det kan der jo selvfølgelig være noget om :o)
Håber ellers det går godt med dem :o)
parring mellem to tæver