{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Lille tanke (ikke virkelig sket, men tanke) - ups parring {{forumTopicSubject}}

Ja, kom til at sidde og tænkte, at hvis nu en ups parring finder sted, hvor det er "hanhundens" skyld (læs: hanhundeejers skyld), så ville jeg mene, at denne skulle betale abortsprøjten smiley

Men hvis det nu ser sådan her ud:

En hanhund og en hunhund slippes løse sammen for at lege. Hanhundeejer er slet ikke informeret om, at hunhunden er i løbetid, og hunhundeejer har glemt alt om det, da personen var så godt som sikker på, at det var ovre.

Pludseligt kommer hunhundeejer i tanke om, at løbetiden vidst ikke var helt ovre, og begge ser hundene, der nu hænger sammen.

Hvem ville i HG mene, der skulle betale abortsprøjten?

Spørger såmænd af nysgerrighed, og kan ikke i forum finde et lignende indlæg, så håber I vil skrive hvad I ville mene smiley Interessant vil det jo være at finde ud af smiley

Selv ville jeg mene, at prisen skulle deles ligeligt mellem de to ejere, da hanhundeejer ikke er informeret, og hunhundeejer har glemt det, og givet lov til leg. Selvom hanhundeejer ikke er informeret, vil jeg stadig mene, at denne skulle betale halvdelen. Ved, at hvis min nogensinde kommer til at lave en ups parring (hvilket ikke kommer til at ske ;)), ville jeg da betale halvdelen, hvis det var som ovennævnte, og det hele, hvis det kun var min skyld. smiley

Håber som sagt, at I vil svare, da jeg selv finder det et ret interessant synspunkt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille tanke (ikke virkelig sket, men tanke) - ups parring
  • #1   13. dec 2012 Den må tæveejeren selv hænge på. Når man slipper sin tæve løs sammen med en hanhund omkring løbetiden, så må man selv betale.

• #2   13. dec 2012 Kan ikke lige se hvorfor hanhundeejeren skal betale?? Han er jo ikke informeret om at tæve ikke er helt færdig med løb?? Hvis det havde været min han, så var nok blevet sur over at skulle betale, nu hvor det er tæves ejers skyld at hun ikke informeret hanhundeejeren?

• #3   13. dec 2012 katrine hvorfor skal han ha styr på sin hund når de er sluppet løs sammen for at lege O_O?

• #4   13. dec 2012 Det er tæve ejeren... Da det er denne der vælger at sippe sin hund løs med en hanhund. Det kan ALDRIG blive hanhundeejerens skyld, når tæve ejeren selv har indvilliget til leg mellem de 2 hunde.

• #5   13. dec 2012 jeg kan godt forstå de der mener den hænger på tævens ejer, men løbetid eller ej, så forventer jeg at hanhunde ejere stopper deres hanhunde hvis de forsøger at humpe en tæve, uanset hvornår, så tæveejerens manglende info, men hanhunde ejeren som åbenbart ikke holde øje med sin hund og stopper den, er i mine øjne lige gode om at dumme sig, så halv skade....

• #6   13. dec 2012 Tæveejers fejl. Tæveejer betaler.
    Vil hanhundens ejer betale halvdelen, er denne bare et godt menneske.

• #7   13. dec 2012 Ingen tvivl. Tæveejeren bærer ansvaret.

• #8   13. dec 2012 Vi har som hundeejere objektivt ansvar for de skader vores hunde laver. Men det er optil forsikring og evt. domstol at afgøre om tæveejeren selv har været helt eller delvis skyld i "skaden"

• #9   13. dec 2012 Kan se, at I ikke just er enige herinde smiley Jeg vil nu, som Hanne og Kathrine skriver, vælge at betale halvdelen, hvis det der skulle ske for mig. Ville nok have dårlig samvittighed, hvis jeg ikke betalte, da jeg sikkert bare ville tænke, at alt var min skyld smiley

Men spændende at høre jeres holdninger til det smiley Kan også se, hvorfor jer der mener, at det er tæveejer egen regning, mener sådan, da det jo er uinformeret, men ja, personligt holder jeg mig til halv skade smiley

• #10   13. dec 2012 Halv skade - tæveejeren er uheldig at tæven ikke er helt ude af løbetiden som hun troede, og hanhunde ejeren kunne ikke vide det. Begge er uheldige i situationen. Jeg ville vurdere det til halv skade.

• #11   13. dec 2012 Synes ikke hanhunds ejeren skal betale det hele da han jo ikke var informeret om det på nogen måde. Så det ville være mest fair hvis tævens ejer betalte det hele, eller at de betalte halvdelen hver.

• #12   13. dec 2012 Kathrine så du mener altså at hvis der kommer en løbsk tæve (hvor ejer bare lige har glemt det) og , efter aftale, leger med Charlie i min egen indhegnede have så skal jeg betale halvdelen??? Du kan da lige tro nej!! Og eftersom der ikke nævnes noget om hvorvidt det foregår i en offentlig hundeskov eller i en privat have så holder den der med at "man skal have styr på sin hund når man slipper den" altså ikke.

• #13   13. dec 2012 Det vil aldrig være hanhundeejeren der skal betale, men dennes forsikring

• #14   13. dec 2012 Hvem sioger hanhundeejeren ikke havde styr på sin hanhund? Når ejer ikke ved tæven er i løbetid, har han jo næppe forsøgt at kalde den ind, eller holde den væk fra tæven (de er jo netop sluppet løs for at lege sammen), og altså er der ikke tale om en hanhund der lige smuttede fra ejer e.l.

Jeg kan ikke se hvorfor hanhundeejer skulle hænge på nogen del af den regning -det må dælme være tæveejeren selv der punger ud, når denne ikke lige har gidet/evnet at huske på at tæven var i løb.

• #15   13. dec 2012 Det er tæve ejerens ansvar. Hanhunde ejeren vidste jo ikke noget. Og man kan godt glemme alt om at nå at gøre noget hvis "der er optræk til ballade". Det kan gå lynhurtigt.

• #16   13. dec 2012 Jeg ville dælme ikke kunne have nået at gøre noget, hvis Reiki var blevet sluppet med en højløbsk tæve.
    Det kan gå SÅ stærkt fra hunden opdager at "hey hun er sgu lækker" til de hænger sammen, at det i min verden ikke handler om manglende kontrol overhovedet.

Og som tæveejer havde jeg osse selv ædt regningen hvis det var mig der havde været så ualmindeligt glemsom.

Igen -jeg kan ikke se hvordan det på nogen måde kan blive hanhundeejer der skal hænge på den regning.

Og jeg tvivler nu osse på at en domstol ville tildele hanhundeejeren ansvaret hvis det skulle komme så vidt

• #17   13. dec 2012 Man lader ikke bare sin tæve løbe løs og lege med hanhunde, med mindre man er 100 % sikker på at der ikke er chancer for parring. Er overbevist om at hanhundens ejer ikke kan dømmes til at betale noget som helst.

• #18   13. dec 2012 man lader heller ikke sin han hund løbe løs uden opsyn så den kan humpe på alt uanset om det er tæver i løb eller bare tæver der dufter godt...
    Jeg ville nok ikke gide tage diskussionen med en evt hanhunde ejer hvis vedkommende ikke mente sig del-ansvarlig, men jeg mener nu stadig at i det tænkte eksempel har begge været uvidende og har fejlet... tævens ejer om sin tæves løbetidslængde, og hanundens ejer med ikke at holde øje.... de var på hver sin måde uvidende, og på hver sin måde uansvarlige.... så ja at dele synes jeg

• #19   13. dec 2012 Som hanhunde ejer vil jeg betale hvis det skulle ske. Og grunden til dette er, at jeg ikke ønsker at ups' er.

• #20   13. dec 2012 Jeg ville nok betale halvdelen. Ikke fordi jeg på nogen måde ville føle mig ansvarlig for det skete, men fordi jeg vil være sikker på de hvalpe ikke blev født.
    Eneste måde jeg kan være det på er ved at love at betale halvdelen når jeg ser regningen eller tage med til Dyrlægen. Det sidste ville afgjort være at foretrække.

Men ingen tvivl jeg ville være rasende på tæve ejer
    H*n ville ikke stå øverst på min julegave liste derefter, det er sikkert og vidst.

• #21   13. dec 2012 Jeg mene at det er tæveejeren der hænger på den.

1. hunden har lige været i løbetid, og det vil være min pligt som tæveejer at sikre mig at den er helt slut, inden jeg lader hende lege med en hanhund.

2. Jeg har på ingen måde informeret hanhundeejeren om at hun lige har været i løbetid, og derfor kan dufte godt, og være interessant, og derfor bliver der ikke lige holdt det lidt ekstra øje på hundene, som jeg mener man skal i sådan en situation. (de burde egentligt slet ikke have lov til at lege sammen).

3. Det er umuligt at have så mget styr på sin hund, at man kan undgå det, når hundene er løse sammen, så hanhundeejeren har ingen chance for at gribe ind. Det kan gå så hurtigt, at man ikke kan nå at reagere. Og af en eller anden grund er det også noget der oftest sker når man lige kigger den anden ved.
    Hunde har nogle instinkter, som i visse situationer bare er så meget stærkere at de følger dem, af den ene grund at det er et instinkt.

Var det min tæve, vill jeg selv betale, og også gerne vise regningen til hanhundeejeren, så denne ved at hun havde fået den abortsprøjte.
    Jeg ville da være glad for hvis ejeren af hanhunden vil betale halvdelen, men bestemt ikke forvente det på nogen måde. Det er min hund og mit ansvar.

• #22   14. dec 2012 Hanne -men at en hanhund parrer en tæve som han er sluppet løs sammen med (hvem har dog sagt det er uden opsyn -hvis man skal nå at stoppe en parring, skal man jo nærmest stå ved siden af hunden når den opdager tæven er i løb, i hvert fald hvis hanhunden har en ide om hvad det går ud på), er da ikke det samme som at man lader den rende rundt og humpe alt med en puls.

Men skulle min hanhund nu finde på at begynde at humpe en hund (ikke i løbetid) så kan jeg jo gå hen og stoppe ham.
    Er han kravlet på en tæve i løb, hænger de jo sandsynligvis sammen -så kan jeg altså ikke bare lige skille dem ad.

• #23   14. dec 2012 Jeg var ude for dette her for et par måneder siden, svigermor kom med Waldes veninde, der gik ikke mere end 5 min fra de kom ind af døren til Walde hang sammen med Chilli. Det skete ved at hundene løb ind i stuen, mens vi hilste på hinanden i gangen og fik overtøj af, da vi kom ind i stuen, ja så var det sket og hun udbrøder: Når ja XX (hendes anden søn) sagde forresten Chilli er i løbetid.
    Heldigvis var Walde "lige" blevet kasteret, så selvom lysterne var der, forsikrede dyrlægen os om at der ikke ville komme noget ud af det.

Men svigermor fik altså at vide at hun godt kunne have nævnt det for os, også selvom Walde er fikset.

Mener i øvrigt at det må være tæve-ejer der hænger på regningen, da denne ikke har oplyst om det

• #24   14. dec 2012 Jeg er tæve-ejer, og jeg holder på at det er tæve-ejerens problem 110%.

Det er MIT ansvar at være edderdylme sikker på at min tæve ikke er i løb længere, hvis jeg vil have hende løs.... er jeg ikke det, så er det da mit ansvar at holde hende i en snor/kalde hende til mig og informere at jeg ikke er sikker på om hun er færdig.

Hvis jeg er så dum at bare være godtroende, nej så kan jeg ikke se at det er hanhunde-ejerens problem at jeg har været en f*cktard.

Kommentér på:
Lille tanke (ikke virkelig sket, men tanke) - ups parring

Annonce