Lille tanke (ikke virkelig sket, men tanke) - ups parring {{forumTopicSubject}}
Ja, kom til at sidde og tænkte, at hvis nu en ups parring finder sted, hvor det er "hanhundens" skyld (læs: hanhundeejers skyld), så ville jeg mene, at denne skulle betale abortsprøjten
Men hvis det nu ser sådan her ud:
En hanhund og en hunhund slippes løse sammen for at lege. Hanhundeejer er slet ikke informeret om, at hunhunden er i løbetid, og hunhundeejer har glemt alt om det, da personen var så godt som sikker på, at det var ovre.
Pludseligt kommer hunhundeejer i tanke om, at løbetiden vidst ikke var helt ovre, og begge ser hundene, der nu hænger sammen.
Hvem ville i HG mene, der skulle betale abortsprøjten?
Spørger såmænd af nysgerrighed, og kan ikke i forum finde et lignende indlæg, så håber I vil skrive hvad I ville mene
Interessant vil det jo være at finde ud af
Selv ville jeg mene, at prisen skulle deles ligeligt mellem de to ejere, da hanhundeejer ikke er informeret, og hunhundeejer har glemt det, og givet lov til leg. Selvom hanhundeejer ikke er informeret, vil jeg stadig mene, at denne skulle betale halvdelen. Ved, at hvis min nogensinde kommer til at lave en ups parring (hvilket ikke kommer til at ske ;)), ville jeg da betale halvdelen, hvis det var som ovennævnte, og det hele, hvis det kun var min skyld.
Håber som sagt, at I vil svare, da jeg selv finder det et ret interessant synspunkt
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.505
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 31 Svar: 356
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.256
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Vil hanhundens ejer betale halvdelen, er denne bare et godt menneske.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.167
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.702
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 518
Men spændende at høre jeres holdninger til det
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 107
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.702
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Jeg kan ikke se hvorfor hanhundeejer skulle hænge på nogen del af den regning -det må dælme være tæveejeren selv der punger ud, når denne ikke lige har gidet/evnet at huske på at tæven var i løb.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
jan 2007
Det kan gå SÅ stærkt fra hunden opdager at "hey hun er sgu lækker" til de hænger sammen, at det i min verden ikke handler om manglende kontrol overhovedet.
Og som tæveejer havde jeg osse selv ædt regningen hvis det var mig der havde været så ualmindeligt glemsom.
Igen -jeg kan ikke se hvordan det på nogen måde kan blive hanhundeejer der skal hænge på den regning.
Og jeg tvivler nu osse på at en domstol ville tildele hanhundeejeren ansvaret hvis det skulle komme så vidt
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.167
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.256
Jeg ville nok ikke gide tage diskussionen med en evt hanhunde ejer hvis vedkommende ikke mente sig del-ansvarlig, men jeg mener nu stadig at i det tænkte eksempel har begge været uvidende og har fejlet... tævens ejer om sin tæves løbetidslængde, og hanundens ejer med ikke at holde øje.... de var på hver sin måde uvidende, og på hver sin måde uansvarlige.... så ja at dele synes jeg
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Svar: 294
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.019
Eneste måde jeg kan være det på er ved at love at betale halvdelen når jeg ser regningen eller tage med til Dyrlægen. Det sidste ville afgjort være at foretrække.
Men ingen tvivl jeg ville være rasende på tæve ejer
H*n ville ikke stå øverst på min julegave liste derefter, det er sikkert og vidst.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
1. hunden har lige været i løbetid, og det vil være min pligt som tæveejer at sikre mig at den er helt slut, inden jeg lader hende lege med en hanhund.
2. Jeg har på ingen måde informeret hanhundeejeren om at hun lige har været i løbetid, og derfor kan dufte godt, og være interessant, og derfor bliver der ikke lige holdt det lidt ekstra øje på hundene, som jeg mener man skal i sådan en situation. (de burde egentligt slet ikke have lov til at lege sammen).
3. Det er umuligt at have så mget styr på sin hund, at man kan undgå det, når hundene er løse sammen, så hanhundeejeren har ingen chance for at gribe ind. Det kan gå så hurtigt, at man ikke kan nå at reagere. Og af en eller anden grund er det også noget der oftest sker når man lige kigger den anden ved.
Hunde har nogle instinkter, som i visse situationer bare er så meget stærkere at de følger dem, af den ene grund at det er et instinkt.
Var det min tæve, vill jeg selv betale, og også gerne vise regningen til hanhundeejeren, så denne ved at hun havde fået den abortsprøjte.
Jeg ville da være glad for hvis ejeren af hanhunden vil betale halvdelen, men bestemt ikke forvente det på nogen måde. Det er min hund og mit ansvar.
jan 2007
Men skulle min hanhund nu finde på at begynde at humpe en hund (ikke i løbetid) så kan jeg jo gå hen og stoppe ham.
Er han kravlet på en tæve i løb, hænger de jo sandsynligvis sammen -så kan jeg altså ikke bare lige skille dem ad.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Heldigvis var Walde "lige" blevet kasteret, så selvom lysterne var der, forsikrede dyrlægen os om at der ikke ville komme noget ud af det.
Men svigermor fik altså at vide at hun godt kunne have nævnt det for os, også selvom Walde er fikset.
Mener i øvrigt at det må være tæve-ejer der hænger på regningen, da denne ikke har oplyst om det
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.228
Det er MIT ansvar at være edderdylme sikker på at min tæve ikke er i løb længere, hvis jeg vil have hende løs.... er jeg ikke det, så er det da mit ansvar at holde hende i en snor/kalde hende til mig og informere at jeg ikke er sikker på om hun er færdig.
Hvis jeg er så dum at bare være godtroende, nej så kan jeg ikke se at det er hanhunde-ejerens problem at jeg har været en f*cktard.
Lille tanke (ikke virkelig sket, men tanke) - ups parring