{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

Valg af hvalpekøbere {{forumTopicSubject}}

Jeg har yorkiehvalpe til salg og sælger ikke mine hvalpe til småbørnsfam.
Det er mit valg og der er selvfølgelig en grund til dette.
Kan ikke helt lade være med at trække på smilebåndet, når jeg så modtager en pb, at det er latterlig og nu gik jeg glip af en kunde.
Forstår man da slet ikke, at jeg netop ikke gik glip af noget som helst og at jeg er i min gode ret til at stille de krav til mine hvalpekøbere som jeg ønsker, for netop at finde de bedste hjem til mine hvalpe.
Stiller du/I ikke krav/betingelser når du/I har hvalpe til salg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hvalpekøbere
  • #1   10. apr 2010 haha det var dog en latterlig kommentar for den hvalpekøber..
    Og ja man skal (synes jeg) have krav til hvalpekøbere. Ellers kunne man jo bare i princippet sætte dem til salg i en dyrehandel... Og ja jeg stiller også krav til komende hvalpekøbere..


  • #2   10. apr 2010 Jeg lader mavefornemmelsen bestemme hvem jeg vil sælge til.

    Af de 5 hvalpe jeg solgte for snart et år siden var der en småbørnsfamilie imellem. Men allerede da de kom på besøg første gang viste børnene at de ikke var bange for min store lab, og de omgik mine hunde med megen naturlighed og interesse. Familien var "velafbalanceret" og havde en forståelse for hvad det indebærer at få en lille hvalp sammen med 2 børn på 4 og 7.

    Da kuldet fyldte et år her i marts sendte jeg fødselsdagshilsner til dem alle. Familien med børnene skrev en lang hilsen og fortalte hvad de havde "bedrevet" i året der var gået. Det var det bedste de nogensinde har gjort, og hunden var så integreret del af familien. De gik til træning med den, og den var alletiders hund og nem at opdrage. Var jeg så ikke bare stolt.

    Alle de øvrige familier har jeg også hørt fra, og alle er så glade for deres hund. Flere af dem har jeg løbende kontakt med, så jeg ved hvor godt de har det.

    Min morale er at jeg ser på hvem der har interesse i at købe en hvalp hos mig, og jeg bortdømmer ikke nogen bestemte "typer". Selvfølgelig gør jeg det, hvis min mavefornemmelse siger mig at det er helt galt. Dem var der nogle af imellem, og der var ingen hvalp til dem.


  • #3   10. apr 2010 Hvis jeg en dag skulle sælge hvalpe, ville jeg være meget selektiv.. Måske er jeg dum, men jeg ville kun sælge til folk der har have.. Syntes bare det giver hunden mere livs kvalitet at kunne være i en have og slippe for at traske op på tredje sal.. Som sagt, jeg er nok dum...

  • #4   10. apr 2010 Britta

    Det skal du ikke være ked af. Jeg er blevet truet med retsag et par gange ;o)


  • #6   10. apr 2010 kan kun sige at jeg er enig med Gitte - det er også den måde jeg gør det på. Der er småbørnsfamilier der er super hundeejer og der er par uden børn der slet ikke dur. Så nej, på den måde udelukker jeg ikke nogen på forhånd.
    Jeg har også solgt en ddb til en mand der er dækket af tatoo og den hund, fik verdens bedste hjem. Senere fortalte han at han havde været meget bekymret for om jeg over hovedet ville sælge til ham, eller om jeg var forud indtaget.

    Måske denne familie der har skrevet til dig, bare er vældig skuffet over at have fundet en god opdrætter og så allerede være udelukket, inden denne har mødt dem.... måske det er en hvalpekøber der har gjort sig store overvejelser og derfor er skuffet. Dermed ikke sagt at du skal sælge til dem, men måske bruge lidt tid på at svare dem pænt og forklare hvorfor du vælger som ud gør ?? bare en tanke


  • #7   10. apr 2010 Jeg ville klart også stille krav til en hvalpekøber - Så synes det er fint du også har krav Britta, helt sikkert!
    Disse krav er jo varierende fra opdrætter til opdrætter, og heldigvis er der også ansvarlige familier med småbørn der får hunde : )
    En hvalpekøber der giver dig sådanne et svar Britta, kan man jo kun ryste på hovedet af og glæde sig over man ikke solgte en hvalp til!
    - Jeg ville dog aldrig gå efter at hvalpekøbere SKAL have en have, da jeg er overbevist om at massevis af hunde har en bedre livskvalitet ved at bo i lejlighed. Netop fordi de så skal ud og gå ture i stedet for kun at se haven indefra.. Men det er klart en fordel hvis folk har have, og samtidig ikke har tænkt sig at lade hunden leve i dén.. Men svært for en opdrætter at vide hvordan folk gør når de først har fået hvalpen hjem.
    - Jeg ville klart gå efter min mavefornemmelse. Det skal være nogle folk jeg stoler på og som viser mig dén interesse og viden jeg mener er nødvendig til opgaven. Samtidig synes jeg også at en løbende dialog kan sige meget om seriøsiteten.
    Men det må afgjort være en hård opgave at finde købere man mener er brugbare til sine hundebørn de næste 10-5 år, jeg selv ville være rigtig kritisk og kræsen.. Men, heldigvis er der massevis af ansvarlige og seriøse købere, man skal bare sortere. : )
    - Men havde man ikke nogle krav kunne man jo ligeså godt stille sig på strøget med hundene i en papkasse, og sælge efter ''først til mølle'' princippet.. Hmm..


  • #9   10. apr 2010 Jeg stod med en hvalpekøber for nogle år siden total opløst i gråd. Deres datter havde tabt lille Chilli, hun havde brækket nakken og var død på stedet, hun blev knap 5 mdr.
    Yorkien er ikke legetøj og alt for mange holder ikke øje med hvad børnene laver og mit ønske er at mine hvalpe får et langt liv.
    Jeg gør også undtagelser, men ved på forhånd at skrive i mine annonce at de ikke sælges til småbørnsfam., så er det ganske få henvendelser jeg får fra disse.


  • #10   10. apr 2010 Fætter Karin - det har jeg dog aldrig oplevet

    Platugler - jeg er da helt enig, der er forskel på folk og jeg gør også undtagelser. Jeg har netop folk med mindre børn der kontakter mig og vi får en god snak, men at skrive sådan en pb til mig, ja så må du undskylde, men jeg tror ikke jeg er gået glip af noget.

    Jeg har alt i alt meget kontakt til mine hvalpekøbere før hvalpene rejser, de fleste kommer her tit på besøg og efterfølgende har jeg tæt kontakt med de fleste, jeg holder bl.a hvalpetræf hvert år, hvor alle hvalpe der er født hos mig er inviteret og vi har nogle dejlige oplevelser sammen.

    Der står også i mine salgsaftaler at hvalpen/hunden skal hjem igen hvis køber af en eller anden grund ikke kan beholde den, så jeg forsøger efter bedste evne at sikre mine hvalpe på bedst mulig måde.

    Jeg vil hellere sige nej en gang for meget end en gang for lidt. Har jeg ikke den helt rigtige fornemmelse, ja så må folk købe hvalp et andet sted.

    Jeg går op i mine hunde/hvalpe med liv og sjæl, og nej der er ikke plads til fejltagelser.


  • #11   10. apr 2010 Britta

    Det kom nu også lidt bag på mig *GG*


  • #12   10. apr 2010 jeg går efter mave fornemmelsen,,har nogen gange haft den der uforklarlige følelse af at der skal jeg bare ikke sælge til

    mht små børns familer syntes jeg også det er en samgs sag......nogle børn forstår sig altså end andre,,,mange børn klemmer osv men fks min datter har altid været unik med vores hunde og de elsker hende og følger hende overalt

    jeg syntes helt klart man har ret til at vælge en hvalp nye liv.Jeg har da også prøvet en familie der råbte og svinede til i telfonen til min dengang 5 årige pige fordi jeg havde sagt dem fra det bekræfter mig bare i at jeg valgte rigtig
    udover det syntes jeg der er sååå mange der gerne vil have før tid og nogen bliver så sure når man siger nej


  • piipi p
    piipi p Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
    #13   10. apr 2010 Jeg synes det er et svært valg, især når man har så lille en race som Britta.. jeg kender personligt en som købte en yorkie hvalp og hun havde små børn.. den lille i familien kom til at snuble over hvalpen og landene oven på hvalpen og hvalpen døde af det.. ja hændeligt uheld.. men kan nu godt forstille mig hvis jeg var opdrætter af en mini race at jeg også ville ha betænkeligheder.. men ellers tror jeg at nogle småbørnsfamilier kan være lige så gode hundeejere som dem med større børn eller uden børn kan være..

  • #14   10. apr 2010
    Jo helt sikkert , man har lov at stille krav, og sælge til dem man syntes, det er jo os der bestemmer i sidste ende.


  • #15   10. apr 2010 Fætter Karin - smiler, ja det kan jeg godt forstå.

    Det er svært når racen er så lille som yorkien og det er ligesom mit ansvar at finde de rigtige familier til mine hvalpe og ja så må folk jo blive sure det er der ikke noget at gøre ved.

    Der er adskillige af mine hvalpe herinde på galleriet og de mennesker ved hvad jeg står for og jeg tror egentlig ikke der er nogen af dem der har synes at jeg stiller urimelige krav til mine købere.


  • #16   10. apr 2010 Britta: jeg håber ikke du forstod det jeg skrev, som om jeg mente du stillede urimelig krav, for det var ikke meningen. Jeg stiller selv store krav og folk skriver under på en lang liste af ting hos mig - så det med krav synes jeg bestemt er ok.
    Jeg prøvede bare at forklare at nogen måske kunne blive frustreret - men jeg ved jo heller ikke hvordan brevet er udformet.


  • #17   10. apr 2010 Platugler - tænker du på den pb jeg modtog?

  • #18   10. apr 2010 Britta: jeps ... der er jo forskel på en undrende og frustreret pb og så en tåbe der skriver ... hvis du forstår - men igen, det er ikke fordi jeg mener du skal ændre de krav du har. Det er ene og alene dig der ved, hvad der kan gøre dig mest mulig tryg ved dine hvalpekøber

  • #19   10. apr 2010 Uhh det har jeg også prøvet, både da jeg havde killinger for snart 4 år siden og da vi havde en kuld hvalpe for 2½ år siden, jeg var faktisk ude for at en der ville købe en killing ringede og troede mig i tlf fordi jeg ikke ville sælge ham og hans 5 små unger en killing... Mine killinger var ikke vant til børn da jeg har en hund der er meget bange for børn og derfor kom der jo ikke børn i huset.

    Med hvalpene havde jeg en enlig mor med et barn på 1 år der ikke kunne forstå hvorfor hun ikke kunne købe en hvalp og hun kunne heller ikke se problemet i at hun boede på 3 sal og hunden jo også skulle luftes når banet var gået iseng??


  • #20   10. apr 2010 Platugler - her er den nøjagtige ordlyd: dårlig grund til at ikke sælge sine hvalpe.. ikke til børne familier... latterligt. så i mistede lige en kunde der

    Jeg synes ikke jeg er gået glip af noget, smiler


  • #21   10. apr 2010 Britta: nej, det lyder bestemt ikke til du er gået glip af det store der smiley

  • #22   10. apr 2010 Anne P - Ville du så afvise en 18-årig pige, der ringede ud til dig og var interesseret i en hvalp ? smiley

  • #23   10. apr 2010 Jeg kan så sige fra en købers synspunkt at jeg aldrig ville købe en hvalp hvis ikke opdrætter/sælger virker interesseret i at finde ud af hvem jeg er og hvad jeg kan gøre for hunden.

  • #24   10. apr 2010 Da jeg var på udkig FORVENTEDE jeg at sælger spurgte ind til mig, og min familie.
    Jeg "testede" sælger, ligesom sælger "tester" køber.
    OG jeg mener faktisk også det er sådan det skal være....

    Den går begge veje. Jeg har af bitter erfaring lært, at man som køber skal have tillid til sælger, og omvendt.

    Jeg fandt til sidst en opdrætter som sagde til mig,og jeg citere: " Jeg ved ikke om jeg vil sælge dig en hvalp- jeg skal sku hilse på dig først, og se om du er god nok! " og jeg vidste med det samme, at jeg skulle have en hvalp derfra...!
    Det er helt okay at have krav. Også selvom det måske udelukker en masse købere... Du gør det jo ikke for at være ond - tvært imod, du vil jo selvfølgelig hvalpene det bedste...Det er jo DINE hvalpe....!


  • #25   10. apr 2010 Jeg synes at det er helt iorden at en opdrætter afviser et ungt menneske fordi de vil deres hvalp det bedste - For hold op der er altså mange useriøse unge, som anskaffer sig en hund bare for at finde på noget nyt.. :S
    Det er simpelhen ikke iorden at købe en hund fordi man går og keder sig eller fordi der skal ske noget nyt - Eller fordi det er smart at have hund. - Synes alt for mange hunde ender som kastebolde fordi folk anskaffer sig en hund som impulsekøb, de skulle i stedet købe en ny taske smiley !
    - Men når dét så er sagt, så er der dælme også nogle unge som har tænkt tingene igennem inden køb, og som har forstået at der er meget der må fraprioriteres de næste 12-15 år frem (ja og så er der jo dem der nyder denne fraprioritering, som jeg selv fx! *GG*)!
    Desværre kan det bare være svært at sortere mellem disse, og forstår godt at nogle opdrættere ikke vil tage dén ''chance'' - Selvom det rammer en del seriøse unge.


  • #26   10. apr 2010 Anne: jeg kan godt forstå de overvejelser du gør dig... men det er ikke altid bare sort eller hvidt.

    feks. jeg har oplevet nogle gange nu, at folk der er voksne og enda tidlige har haft samme race, ikke magter opgaven og så unge der i den grad lever op til det at være en ansvarsfuld ejer.

    Hvis ingen vil sælge til førstegangs køber.... hvordan skal de så nogensinde få den nødvendige erfaring ??

    Have de dejligt, men hunde der lever i lejlighed kommer oftest på gåture, end dem med have - der kan det være fristende bare at lukke hunden ud i haven.


  • #27   11. apr 2010 Freimann. Til Brittas forsvar vil jeg lige sige , at jeg er en af dem , med små børn . Jeg har en yorkshire terrie herhjemme , og ønsker en han. Derfor kontaktede jeg Britta og hun virker absolut ikke uinteresseret i , at vide hvem og hvad folk er.

    Jeg syntes tværtimod ( når man har snakket med hende ) , at man får den fornemmelse af , at hun er en seriøs opdrætter , der kun ønsker det allerbedste for sine hunde , og deres nye ejere. Hun er klar til en snak og vælger folk med omhu . Hun har en masse krav , som kun er rimelige for hendes hvalpe og deres videre liv.

    Tager sku hatten af for dig , og dine beslutninger Britta.


  • #28   11. apr 2010 Platugler . Lige præcis . En gang skal være den første , og hvis opdrætter så gider at guide de nye ejere ordentlig igennem projekt , ny hund og udfordringer , så er ny ejer jo allerede godt på vej !

  • #29   11. apr 2010 Og ved så også , at Britta til dels også er skyld i , at jeg pt sidder med jordens dejligste og mest harmoniske hvalp i skødet , da hun stod til rådighed , for madonnas skønne opdrætter Monica.

    Altid klar med råd og vedlejdning , gid der var flere opdrættere som hende og Monica.


  • #30   11. apr 2010 im back - tak for de pæne ord og du har spottet helt rigtigt - jeg er bestemt ikke ligeglad med hvor mine hvalpe kommer hen

  • #31   11. apr 2010 im back... . <-- Jeg siger skam heller ikke at britta er galt på den så du behøver ikke tage hende i forsvar. Jeg siger lige netop at det er opdrættere som hende jeg ville gå til da de ikke bare sælger til hvem som helst. Og hvis en opdrætter ikke gider sætte sig ind i hvor deres hunde ender så føler jeg ikke at det er et sted jeg skal købe hund.

  • #32   11. apr 2010 Britta det manglede da bare , med det kæmpe arbejde du ligger i dine hunde , og hvalpe købere.


    Freimann : Det beklager jeg. Misforstod lige pointen i det du skrev. :=)


  • #33   11. apr 2010 im back... . <-- Helt i orden. Bare vi er enige nu. Hehe.

  • #34   11. apr 2010 Freimann. Det kan du tro vi er , :==========)

Kommentér på:
Valg af hvalpekøbere

Annonce