{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Krav til hvalpekøbere. {{forumTopicSubject}}

Med lidt inspiration fra en anden tråd, kom jeg til at tænke over, hvad jeg ville kræve af hvalpekøbere, hvis jeg skulle sælge hvalpe.
På sigt kunne mig og kæresten godt tænke at opdrætte hunde, men vi har endnu ikke låst os fast på en race.
Men lad os nu sige, at vi ville opdrætte på en af de 2 racer som vi har nu, en staff eller en minibuller.
Er disse krav så helt urimlige, eller diskriminerende....?

1). Vi fortrækker folk der er skrevet op.
Dette er for at være sikker i deres valg af hund, samt være sikker på, at det ikke er et impulskøb.

2). Ingen får en hvalp med hjem første dag de kommer.
Vil fortrække at folk kom et par gange for at se hvalpene, også for at man bedre kan se køberne an, men også for at køberen jo også helst skulle være lidt kritisk til vores avl, og ikke bare komme og hente en hund.

3). Helst ingen købere under 25 år gamle.
Dette er for at sikre hvalpen det mest stabile hjem som overhovedet muligt. Der er trods alt noget større chance for, at en person på 19, skal skifte bolig/lejlighed, ud at rejse, og andre ting der gør, at han ikke kan have hunden længere. Derudover vil jeg med disse racer fortrække, at det ikke er en førstegangs hunde ejer.

4). Det fortrækkes at det er en ejerbolig, som køberen har. Hvis han bor i et boligselskab, så kræver jeg en skriflig tilladelse fra boligforeningen, til at personen må have denne hund.

5). Når folk henvender sig, og vil have en hvalp, så forventer jeg, at de har sat sig ind i racen, eller er villig til at gøre det. Jeg vil nok lave et spørgeskema med 10 spørgsmål, som er kendetegnende ved racen, og hvis det viser sig, at personen intet aner om racen, vil den blive afvist.

Tror i nogensinde jeg ville komme af med nogle hvalpe, eller er jeg for kritisk...?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav til hvalpekøbere.
  • #1   11. jul 2008 Ja, men er det feks. iorden, at sige man helst ikke vil sælge til personer under 25..?

  • #2   11. jul 2008 Er det lovligt i det hele taget?

  • #3   11. jul 2008 Ja man bestemmer selv, hvem man vil sælge til, og man behøver ikke skilte med alle kravene.

  • #4   11. jul 2008 Syntes din krav lyder meget fair.. smiley

  • #5   11. jul 2008 det kan du sagtens :o)

    jeg sælger heller ikke til nogen under 18, og så er jeg ligeglad med om mor og far siger de nok skal klare det hvis det er.

    jeg har lavet min egen "bog" baseret på faglig viden og egene hendelser ang racen chihuahua som de kan få med hjem og læse på inden hvalpen kommer.

    de skal ha været der mindst 3 gange, en gang for at se hvalpene, anden gangfor at se den hvalp de måske har valgt eller for at vælge, 3 gang for at vise at ja man gider godt følge op på sin hvalp.

    go ide det med du vil se bevis på at man må ha hund der hvor de bor, for man ser ti her inde at folk ikke må og så hunden skal sælges, så kanon ide.

    du må kræve lige hvad du vil, du behøver dog ikke sætte dem op i din annonce :o9 men ha dem og gå efter dem når nogen ringer.

    og så husk en go kontrakt OG HUSK BODEN :o) og få den tjekket af en advokat, her hos mig går man med livrem og seler :o)


  • #6   11. jul 2008 Jeg synes det er rigtig gode krav, på nær den med over 25. Der synes jeg det er bedre at vurdere i de enkelte tilfælde.
    Og så skal man nok passe lidt på med hvordan man serverer spørgeskemaet. Jeg ville da ærlig talt blive lidt fornærmet over, at opdrætteren straks tror at jeg ikke har gjort noget så banalt som at sætte mig ind i racen. Og hvis det er med DKK tavle, og dermed en rimelig høj pris, sorterer prisen vel i sig selv de værste fra.


  • #7   11. jul 2008 når man sælger hvalpe må man godt generelisere :o) det gør jeg også, det er man nogen gange nødt til.

    men hvis hun nu kan hører på en evt hvalpe køber hmm han/hun lyder meget voksen, dog under 25, hmm vi invitere personen hjem og ser hvad der sket.

    det er bare en retningslinje, det betyder ikke kan står 100% fast på den, men det er bare for at hjælpe sig selv og den kommende hvalp.

    det er langt fra de fleste der der moden i den alder. jeg er selv 24 tager heller ikke i byen, har mit egen katteopdræt osv, men hvis jeg ville have en hund der fra og de sagde mindst 25 pga det ene og andet andet, ville jeg tænke wow de er virkelig forsiktige og seriøse med hvem de sælger til, og så ville jeg da gerne skrive mig op hos dem...

    så har man da også lidt længere tid til at handle ting ind til hunden osv :o)


  • #8   11. jul 2008 Ved godt den med alderen ville prvokere nogen.

    Men mit agument er lige her på HG.
    Gå ind under annoncer med kamphunde racer, og se hvor mange hunde under 18 md der er til salg. Gå derefter ind på profilen, og se sælgerens alder.
    Der er et hav af dem her og på DBA. Det er ikke sådan at kravet er knivskarpt, men en ung person skal overbevise mig kraftigt, før de får en hvalp.


  • #9   11. jul 2008 Jeg vil sige at det er op til en opdrætter selv at sætte de krav, som vedkommende har det bedst med...
    Det er der egentlig ikk rigtig nogle der kan blande sig i... Synes man ikke det er fair, så må man jo se på hvalp et andet sted..

    Når jeg selv køber hund, så forventer jeg også at opdrætter sætter nogle krav... overdrivelse fremmer forståelsen, men vil næsten sige jo flere krav jo bedre, med fare for at blive hakket på...

    kender en som engang så en hund i avisen... tog derud og valgte en hvalp.. og kørte så hjem med den...
    ingen spørgsmål, krav eller noget som helst... det synes jeg skisme er uhyggeligt.

    mht. dine krav, så skal du gøre, hvad du har det bedst med...

    men den med under 25 år, ville jeg nok vurdere individuelt.... men jeg kan sagtens følge tanken bag kravet ;o)


  • #10   11. jul 2008 Jeg synes det er helt rimelige krav, for JA, man bestemmer fuldstændig selv, hvem man vil sælge til ! Det er jo ikke krav du behøver vise nogen, men bare nogle krav, du selv kan støtte dig til.

    Jeg vil kræve, at folk skulle udstille (min. 2-3 genge i åben klasse), at hundene blev hjertescannet v. 1½ år, at hunden blev solgt tilbage til mig, hvis ejer skulle af med den, at den ALDRIG måtte overføres til andre stambogsførende organisationer end DKK og at der for dens afkom skulle gælde samme krav mht. stambog.
    Og som Heidi skriver, så skal der bod på, så overtrædelse kan få følger (men mest, så folk tager det alvorligt). Min daddy er jurist, så smal sag for mig, men altid pengene værd!


  • #11   11. jul 2008 Kravet på de 25, er mest fordi det er kamphunde vi taler om.
    De er en del af en mode dille især blandt helt unge mennesker.
    Igen, jeg ville måske godt sælge til en yngre person, men han skal overbevise mig hvorfor.
    Det kunne godt være, at en ung mand på 22, der er færdig med uddanelse, og har job på plads, samt gode boligforhold, at han kunne få en hvalp, hvis jeg fornemmede at han var meget seriøs.


  • #12   11. jul 2008 ja desværre tænker mange i penge idag :o( så den ene måde at sikre sig på de mener det er at vise dem hvad boden er hvis de ik overholder kontrakten.

    har lavet en kontrakt på shellys hvalpe, selvom hun ingen har hehe, men så er den lavet.

    hvis de af den ene eller anden grund ik kan ha hunden længere, har jeg første ret til at købe den tilbage til en hvis pris, hvis jeg så siger nej, må de sælge den til en anden, men ALDRIG for mere end de selv gav. plus der er regler ang avl. hvis de bryder en eller flere så er boden på ikke mindre end 50.000kr PLUS jeg har ret til at få min hund hjem for deres regning (benzin f.eks)

    så tænker køber sig lige om en ekstra gang... for hvis de havde en lille bagtanke med at avle på en lille chihuahua og sælg dem til jeg ved ik hvad, jamen så er det ude af verden for det kommer til at koste dem 50.000kr - så det er dyre hvalpe de får sig hvis de ik har holdtkontrakten

    min er tjekket af en advokat og dne holder i retten siger han, hvis det skulle komme så langt.

    du laver bare ALLE de krav du vil :o) jeg er blevet svinet til at nogle pga mine krav, ved også de lyder unfair men har mine eferinger der spiller ind og den kan ingen rykke på hehe


  • #13   11. jul 2008 Louise*nu med BARF-hund !

    Den med spørgeskemaet, er et jeg har i hovedet, og er et jeg vil bruge, når folk kommer og vil se på hvalp. Hvis jeg fornemmer de ikke ved nok eller intet om racen, vil jeg sige, at de nok skal bruge lidt længere tid på at lære om racen, og måske få af et senere kuld. Feks. er bullterrieren meget speciel, og hvis folk køber den for dens sjove udseende, så kan det give problemer. Jeg ville feks. gå ud fra, at en seriøs køber ved, at det er en ekstrem stædig race.


  • #14   11. jul 2008 ^^^
    Så synes jeg det er fair, for det ville jo være træls at afvise en super køber, blot fordi vdkommende er 23 eller 24 smiley


  • #15   11. jul 2008 Ja mine "krav" er en vejledning for mig selv, og hvis den helt rette person dukker op, vil den ikke blive afvist, hvis den ikke kunne leve 100% op til alle krav.

    Den med de 25 år er pga. de enormt mange impulskøb af kamphunde, fra især helt unge mennesker. Det vælter med salgs annoncer fra ejere der er 18-25 år. Det skal selvfølgelig ikke gå ud over de seriøse unge, men de skal overbevise mig om det først. Og det kan være Boligforhold, fremtid, job osv, jeg vil være sikker på, at de har tænkt 10-15 år frem.


  • #16   11. jul 2008 Du lyder ellers lige som sådan en opdrætter jeg gerne vil købe hund af smiley
    Men jeg har lovet kæresten, at to hunde er nok, så ingen buller til mig foreløbig...


  • #17   11. jul 2008 Jeg synes måske det er lidt fjollet at krydsforhøre dem om racen.
    Da vi tog ud til den kennel vi endte med at købe hvalp fra, var det jo netop at få lidt mere viden om racen (af typen man ikke umiddelbart kan læse sig til).
    Jeg synes det er mere fornuftigt at spørge ind til deres eget temperament, forventninger til den hund de skal have, og hvordan de ser deres liv som hundejer. Og på baggrund af det tage stilling til om racen passer til dem. Bare fordi man ved at en race f.eks. er stædig betyder det ikke at man vil passe sammen med en stædig hund.
    Men det kræver selvfølgelig noget mere af dig en blot at tjekke deres kendskab til racen!



  • #18   11. jul 2008 Louise*nu med BARF-hund !

    nej du skal da have en buller
    se bare her, sådan en kan du ikke stå for

    http://youtube.com/watch?v=PSZb8m6MW8w



  • #19   11. jul 2008 Ja selvfølgelig vil jeg gerne vejlede folk i racen, men hvis jeg feks. havde 2 hvalpe tilbage, som var 7 uger gammel, og skulle væk en uge efter, så ville jeg ikke sælge til nogen, som var helt uvidende om racen.
    Jeg ville fortælle dem hvad jeg ved, og også bede dem besøge andre opdrættere. Hvis det så stadig var en hund for dem, så ville jeg skrive dem op til en hvalp, eller måske hjælpe dem med at finde en hvalp et andet sted, en gang ud i fremtiden.
    Bullterrier er så specielle, at de er svære at sammenligne med andre racer. Derfor vil jeg være sikker på, at en potentiel køber ved mest muligt om racen, og er sikker på, at det er en hund for personen.


  • #22   11. jul 2008 Enig med F.U! kender en dame på omkring de 45 som lige har anskaffet sig en ammstaff. Uden at afsløre for meget kan jeg roligt sige der ingen styr er på den hund, endnu en der kan skabe dårlig omtale omkring muskelhunde... Great

  • #23   11. jul 2008 Sanne, Sille og Foxy smiley

    Læs længere oppe.
    Det spørgeskema jeg vil lave, vil jeg lave til mig selv, og så have det oppe i hovedet. Jeg vil så under samtalen putte disse spørgsmål ind, for at få en fornemmelse af, hvor meget de gar sat sig ind i racen.


  • #24   11. jul 2008
    *F.U* * & Kristina Rasmussen og Jens Hansen .


    Enig i at en på 20 "KAN" være lige så god som en på 40, men tendensen peger ikke den vej. Kamphunde er en del af en ungdoms kultur, og derfor ser man også et hav af unge mennesker, som slet ikke er gearet til at have hund, og slet ikke en kamphund.
    Jeg vil til enhver tid hellere sælge en kamphund hvalp til en familie i et parcelhus, end til en knægt på 22 der bor i en 2værelses i et boligselskab. Der er så mange ubekendte faktorer der spiller ind i fremtiden for unge mennesker, derfor vil jeg fortrække lidt ældre mennesker.
    Igen, ikke at jeg ikke vil sælge til en hel ung person, men personen skulle virkelig kunne overbevise mig om, at den kan tilbyde et blivende og stabilt hjem.


  • #26   11. jul 2008 som hun skriver så hvis personen virker meget moden så kan de godt få lov men som udgangs punbkt nej.. og syntes det er fint, gjorde lige som du nævnte- tjekkede alle amstaff ud der var til salg og tjekkede aleren på den der sælger, man kan nemt se et mønster..

    jeg sælger da heller ikke en chihuhua hvalp til en pige på 16 år fordi helt ærligt chancen for hun vil ha en fordi hilton har en er større end alt andet så nul.


  • #27   11. jul 2008 jef syntes dert med at være 25 er noget fis.

    jeg har 19 og har købt hus. og har to hund bil og firma bil.


  • #28   11. jul 2008 og det med et spøgerskema syntes jeg også er noget underligt noget.
    jeg vidste da ikke meget om cjir da jeg købte en. men det har jeg da kun lært ved at jeg nu har to.

    men jo syntes da man skal vide det vigtigeste iden man køber hund, men der er granser. jeg tror bare at jeg ville gå igen og finde et andet sted hvis jeg fik stukket et spøgerskema i hovedet


  • #29   11. jul 2008 cjir = chier.

  • #30   11. jul 2008 Nadia p

    Tror ikke du har læst min tråd..?
    Så ville du se, at du har taget fejl med spørgeskema, osv.
    Og tro mig, der er en verden til forskel på en bullterrier og en chi.
    Nu går mine krav ud fra den tanke, at jeg ville avle på bullterrier, og
    dem ville jeg ikke sælge til en, som ikke ved noget om racen.
    Det med at købe en hund, og så lære om racen, det går måske med en chi, men det går tit galt med kamphunde. Som jeg har skrevet før, så prøv at gå ind under annoncer og se alle de unge kamphunde, som er til salg, og se så alderen på profilen, samt grunden til hunden skal sælges.
    Her er det også tit gået galt, fordi folk ikke vidste hvad de købte.


  • #31   11. jul 2008 Kald mig bare dum. ELLER?? <


    ang. boligforhold.
    Igen det var ikke et krav, men klart at fortrække.
    Jeg vil som min. have afklarede boligforhold til en køber.
    Det vil sige at jeg ikke sælger til en, som bor hjemme hos forældre, eller på kollegieværelse, eller som bor i en boligforening, hvor det ikke er afklaret, om man må have kamphunde både nu, og i fremtiden.


  • #32   11. jul 2008 hmmm

    det er vel svært at kunne sige om den boligforening man bor i vil have "kamphunde" i fremtiden

    det kan man jo ikke vide

    er da ret sikker på dem der bor de steder de er forbudte nu, ikke havde nogen idé om at det ville blive sådan dengang de flyttede ind


  • #33   11. jul 2008 Nej, men man må spørge om man kan få en skritlig tilladelse til at beholde de dyr, som man har, hvis der kommer et forbud. Og bare ikke må anskaffe sig nye hunde.
    Dette vil helt klart være et krav, da flere og flere boligforeninger forbyder kamphunde.


  • #34   11. jul 2008 loven siger man ikke kan indføre de krav med tilbage virkende kraft

    så havde man hunden før forbudet må man osse beholde den


  • #35   11. jul 2008 Tonny & Maja .-

    Er inig med dig/jer i punkt 1 og 2, men...

    Er du ikke sød at lade være med at kalde bull terrien en kamphund, ved ikke hvor det navn/udtryk kommer fra.

    Min bull terrie er nu 9,5 år og jeg er selv er 33 år, så med det du skriver skulle jeg ikke ha´ haft lov til at købe en buller.
    Kan ikke se at det har den store betydning om det er ejer bolig man har eller ej, skal lige siges at jeg bor i ejerebolig og jeg er flyttet 3 gange mens jeg har min hund, så om man bor i ejer eller leje betyder ikke at man ikke flytter meget rundt
    Jeg var første gangs hunde ejere da jeg købte min buller, tror jeg faktisk ikke opdrætteren så noget problem i.

    Har du været selv ude og snakke med andre opdrættere???


  • #36   11. jul 2008 Jeg bryder mig heller ikke om man kalder dem kamphunde!
    Det er En bull Terrier, en staffordshire Terrier..sådan vil jeg helt de bliver omtalte---


  • #37   11. jul 2008 Helle R: Det udtryk er blevet brugt i rigtig mange år, både i bøgerne og i hundeklubberne rundt omkring. Det har intet negativt i sig, men sådan bliver det opfattet idag af en eller anden grund. Det hentyder ene og alene til hundens FORTID som kamphund, ligesom en collie er en hyrdehund og en schæfer en kvæg-vogtende hund, på trods af at de ikke bliver brugt til det. Men i dag er kamphund åbenbart et fy-ord, og hvis man bruger det, kan man ikke lide dem. Det passer nu ikke helt, for jeg er selv vild med mange af racerne, der betegnes kamphunde.
    Det med eje vs. lejebolig tror jeg bunder i, at det bestemt ikke er usædvanligt at se annoncer, hvor hunden sælges fordi dens unge ejer skal flytte til et sted hvor man ikke må have hund.


  • #38   11. jul 2008 Tonny & Maja: Nurh den er kær! Det er altså bare den dejligste race...

  • #39   12. jul 2008 Tendensen med at muskelhunde er så populære har vel også noget med der er en masse søde imellem. Sådan blev vi da opmærksom på vores igennem venner som havde rottweiler, ammbull osv. Men ja er helt med på jo ældre man er jo mere etableret er man som regel. Og dermed et mere stabilt hjem til hundebassen

  • #40   12. jul 2008 Ifølge en masse til salg annoncer herinde, så kan de "åbenbart" godt forbyde kamphunde med det samme i en bolig forening.
    Jeg tvivler også lidt på det, og måske er det bare en dårlig undskyldning, når de vil af med deres hund. Og igen her, kig på alderen på ejeren i disse annoncer.
    Som jeg nu har skrevet et hav af gange, så vil jeg ikke nægte 100% at sælge til helt unge mennesker, men de skulle overbevise mig om, at de kan tage vare på en hund. Og her er der mange faktorer der spiller ind.


  • #41   12. jul 2008 Ang. ordet kamphund eller muskelhund. Det går jeg ikke så meget op i, da jeg mest syntes det er flueknepperi.

    Jeg kalder husky og malmutter for slædehunde.
    Labrador, beagle, hønsehund mm kalder jeg jagthunde
    osv.



  • #42   12. jul 2008 Selvfølgelig skal man have en god fornemmelse, når man sælger en hvalp til en køber, og det er selvfølgelig uden alder. Jeg vil bare være så meget mere kritisk jo yngre de er. Og det er ud fra en masse ting.

    1). Gå ind under til salg annoncer, og se hvor mange
    kamphunde/muskelhunde der er til salg, og se så alderen på sælger.

    2). Følg med i diverse debatter om kamphunde/muskelhunde her på HG.
    Der er mange unge mennesker, der er af den overbevisning, at det bare et et spørgsmål om træning, om hvordan en Kamp/muskelhund bliver.
    De nægter at indse at der er noget der hedder genetik.
    De mener feks. sagtens, at de kan gå med deres hund uden snor, og det går måske også fint, når den ikke er blevet kønsmoden, men pludselig en dag, så står den med en lille hund i munden.
    Det er også derfor der er så mange unghunde til salg i annoncer.

    3). Personlige oplevelser med unge mennesker og kamp/muskelhunde.
    Her kommer bare et lille udpluk.

    -Mødt flere unge piger i hundeskoven, hvor de går løs med deres amstaff, uden at have styr på dem. Jeg har flere gange været henne og sige til nogen, om de ikke vil tage snor på deres hund, da de er ved at køre lidt op. Det nægter de tit, og sekunder efter er der slagsmål mellem dem og en anden hund. Ejerne her kunne ikke selv læse signalerne, og se hvad der var på vej.

    -Jeg er flere gange blevet opfordret til hunde kamp af nogle helt unge knægte og deres "kamphund"

    -Jeg møder mange mennesker, som er interesseret i at vide mere om en hund som min mini buller, og her vil jeg selvfølgelig gerne fortælle noget, men jeg oplever tit, at unge knægte især, er mere interessret i om den kan klare andre hunde, hvor hårdt debn kan bide osv, istedet for at høre om dens sind og temperment.

    -Bare gå rundt i en større by, og se på disse hunde og ejerne.
    Det er tydligt, at nogle er købt som statussymbol/potensforlænger, og igen her er det tit værre jo yngere ejeren er.


    Hvis en ung person skal købe en hund af mig, så skal han overbevise mig, at han eller hun ikke er en af overstående personer.
    Selvfølgelig kan man finde gode og egnede personer under 25, som kan have disse hunde, men med den ungdomskultur der er nu om dage, vil jeg være meget kritisk, hvis jeg ville sælge til en.
    Kamp/muskelhunde er blevet en del af en mode dille, og herfra ser vi også mange ulykkelige hændelser, med hundeoverfald, da de er blevet købt for noget andet end de er.


  • #43   17. jul 2008 Frk. Lautrup -

    Tak. Hvorfor tænkte jeg ikke selv på at linke til bullerens hjemmeside


  • #44   17. jul 2008 jeg fik en mail fra opdrætteren om den, da den lige var startede, men det er ikke så lang tid siden

  • #45   17. jul 2008 Frk. Lautrup

    men i forbindelse med denne tråd synes jeg det er sjovt der står at opdrættere og andre skal væk fra at kalde den en kamphund


  • #46   17. jul 2008 Jeg har i hvert fald aldrig mødt en bullterrier, der havde en opførsel, der bare kunne ligne en kamphund! Det er de sødeste og mest lalleglade hunde... Nogle har nærmest været for lallede... nærmest lidt apatiske.

  • #47   17. jul 2008 som opdrætteren siger om min Ulf, det kan godt være han er 9,5 år, men han opføre sig som en hvalp på 9 mdr. hopper rundt og vil lege hele tiden

  • #48   17. jul 2008 Frk. Lautrup, jeg har bestemt ikke noget imod bullterrier, hvis det er sådan du har forstået det. Tværtimod er jeg helt vild med dem. Men jeg bruger den betegnelse der står i mange hundebøger. At det så åbenbart er forkert hvad der står i bøgerne er da lidt træls. Men det bliver vel rettet i fremtiden.
    Jeg ved godt det er en terrier, men nogle terrier-racer, som f.eks. amstaff, har altså en en anden personlighed og fortid end de mange ruhårede terriere. Igen har jeg ikke noget imod amstaff som sådan, Mingus' bedste veinde er en amstaff.


  • #49   22. jul 2008 Men de er jo det de bliver betegnet som i alle racebøger jeg har læst?

  • #50   22. jul 2008 Ja det har jeg. Jeg vil da også revurdere begrebet i fremtiden.
    Og jeg hentyde egentlig mest til amstaff, som jeg vil kalde en kamphund. Min race bliver heller ikke brugt til jagt, men derfor er instinktet der helt klart stadig væk.


  • #51   25. jul 2008 Det er også min cavalier jeg mener smiley
    Du har selvfølgelig helt klart mere forstand på bullterrier end jeg. Men virkeligheden er jo bare at træningsklubber stadig kalder dem for kamphunde. Forkert åbenbart, men det er jo heller ikke smart at folk som er interesseret i racen køber den i den tro at den er ligeså velkommen på træningsbane som en labrador.
    Og så mener jeg i øvrigt, at det er meget relevant hvad en races forfædre er avlet til. Uanset hvordan man vender og drejer det, vil det altid have mere eller mindre indflydelse på hvordan er given race er. Og der er slet ingen tvivl om at en amstaff kan være en rigtig dejlig hund, men netop her er socialisering altså betydeligt vigtigere end med nogle andre racer. Samme køn aggression er jo meget udbredt, kamphunde-betegnelse eller ej.


  • #52   28. jul 2008 ^^
    Jeg tror faktisk vi er rørende enige smiley
    I min DcH afdeling, har de et specielt hold for "kamphunde". Racerne har de selv defineret, men indtil videre er der kun 3 hunde, alle amstaff. Jeg synes bestemt ikke det er optimalt, men dog bedre end at afvise dem. De er velkomne på hvalpeholdet. Jeg synes det er noget fis at sætte dem på et hold for dem selv, for hvad så med de andre hunde på de andre hold som er aggressive?? Når det så er sagt, er de tre hunde der går der, ikke vilde med andre hunde. Den ene er fra Polen og taget fra sin mor som 5 ugers. Den anden, som er bedste venner med min hund, kan heller ikke døje fremmede hunde, og jeg tror hun ville have meget svært ved at koncentrere sig hvis hun skulle være på et almindeligt hold.

    Ja, cavalieren er faktisk en stødende og apporterende fuglehund, på linie med de andre spaniels. De er bare ikke super anvendelige, da de jo ikke er særligt store. Der er dog en her fra Hg som bruger sin til jagt. Jeg har overvejet det med Mingus, men det ender nok med at jeg træner ham op til schweiss prøver i stedet. Jeg nænner ikke rigtig at skyde dyr nemlig smiley


  • #53   28. jul 2008 Det lyder ikke rart! Der hvor jeg træner sker det også jævnligt at hunde farer i totterne på hinanden, eller faerer ud mod mingus når man går forbi. Det er sgu ikke rart.

Kommentér på:
Krav til hvalpekøbere.

Annonce