819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

sige nej på en pæn måde? sige nej på en pæn måde?

ja jeg planlægger jo hvalpe i den nærmeste fremtid, hvis alt går som det skal.
men kom lige til at snakke med min kæreste her til aften om, hvordan man siger nej til evt, købere hvis man har en dårlig fornemmelse med dem, eller af andre grunde ikke vil sælge til dem?
skal jo helst siges på en pæn måde så der ikke bliver nogle sure miner og uvenner.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sige nej på en pæn måde?
  • #1   10. okt 2010 mange tak. jeg havde også regnet med at folk gerne må sige de vil have en hvalp. men at hvis det er så vil jeg gerne vælge hvilken hvalp der kommer til hvilken familie, så den kan passe bedst i den familie den skal i.
    og jeg vil heller beholde en hvalp lidt længere end at sælge den til hvem som helst.
    men er ikke så god til det med at sige sådan til folk. men jeg må vel bare "mande" mig op, uden at være grov.

• #3   10. okt 2010 Jeg siger altid til folk at de skal køre hjem og sove på det og så ringe til mig dagen efter.Skal man så afvise har jeg gjort det pr sms ,,lidt barnligt men er ikke så god til det.
    mange gange står de med penge klar til depositum men jeg siger dem vil jeg gerne have overført via bank til regnskabet

Min erfaring siger mig at der hopper en del fra på den konto og jeg tænker hvergang godt jeg ikke tog imod de penge.

• #4   10. okt 2010 Sunshine ja nu valgte jeg selv at klade det barnligt,,,men har haft gjort det har ikke nossertil andet

Vi havde for nogle år tilbage en tervueren som mødte som blev parret med vores egen hanhvalp,,ja ingen kommentar tak!!..der var nogle hvalpekøber som jeg bare havde det rigtig dårligt med,,så jeg sendte dem en sms...der ringede så og jeg var lige udenfor så min dengang 3 årige datter tog tlf og denne dame hun råbte og skreg af min datter!
    Så ja der kan være nogen derbliver rigtigt sure

• #5   10. okt 2010 er også sikker på jeg nok skal kunne sige nej hvis det endelig skulle være. selv om jeg syntes det ville være svært ville jeg aldrig tilsidesætte en hvalps behov frem for min manglende rygrad;)

• #6   10. okt 2010 Michelle nej det er derfor jeg valgte sms fordi jeg simpelthen ikke kunne få mig selv til at sige det,,så hellere sms end at sælge den forkert fordi jeg var et pjok:-))

• #7   10. okt 2010 Jeg gør som Sunshine! Ingen kan reservere en hvalp, og nogen bliver der simpelthen ikke hvalp til.
    Helt enkelt...
    Og dem der så er rigtigt seriøse, hvor kemien passer, og som kommer flere gange for at glæde sig, de bliver tildelt den hvalp, jeg mener passer dem bedst.
    Men så kan man selvfølgelig heller ikke kræve depositum, for så har man i princippet lovet hvalpen væk og bordet fanger!!

• #8   10. okt 2010 jeg sagde nej til 2 veninder der ville købe hvalp fra mig her i juli mdr de kender min holdning og viste inderst inde godt hvorfor jeg sagde nej til dem,jeg har haft det fint med at sige nej til nogle,det mine hvalpe længere er den ikke og det er så vigtigt de komme til gode hjem.

• #9   13. okt 2010 skriv på jeres hjemmeside at man kan komme og se hvalpene men ingen kan få lov til at vælge eller tage hvalp med den dag man besøger første gang. aftal at i ringes ved dagen efter og sørg for at have gode argumenter klar til tlf samtalen. Jeg har engang afvist en landsholdshåndboldspiller dagen efter med den begrundelse at jeg ikke mente hun havde tiden til hvalpen da hun skulle til vm 14 dage efter hun skulle have den hjem. hun blev smæk fornærmet og købte selvfølgelig en hvalp andet steds og den blev aflivet 5 mdr gammel da den ikke var renlig, ikke kunne gå i snor, ikke kunne være alene hjemme og ødelagde hejmmet. ærligt talt så fik jeg en rigtig god mavefornemmelse over min handling og er da lykkelig for det ikke var min hvalp der måtte lade livet pga hun ikke havde tid til at opdrage en hvalp. at min mand så hoppede som en åben pose popcorn på en stegepande over denne ellers søde pige var på besøg i vores hus er noget helt andet gggg. PS jeg kender både opdrætteren der solgte og dyrlægen der aflivede. Denne opdrætter kunne jeg idag ikke finde på at henvise til da denne åbentbart hellere vil sælge til alle end tage hensyn til hvordan hvalpenes liv bliver.

Kommentér på:
sige nej på en pæn måde?

Annonce