1.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvad er der dog galt?! Hvad er der dog galt?!

Julle fødte i fredags.. I nat blev hun ved med at hoppe op til mig i sengen og pive og var meget urolig. Jeg mistænkte det som kalkchok. Var til dyrlæge med hende imorges hvor vi fik at vide at hendes kalcium tal hver lidt for lave. Hun fik derfor kalk. Jeg gav hende mad da vi kom hjem. Hun har altså slet ikke ændret adfærd. Hun er urolig, piver og hopper op til mig i sengen hele tiden. Hun kastede sin mad op. Hvad er der dog galt med hende? Er meget bekymret for hende! Nogle af jer der har prøvet det samme?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der dog galt?!
  • #1   6. feb 2011 Med så nye små hvalpe og så kort efter en fødsel, ville jeg ikke tøve med at køre til dyrlægen med det samme igen!!

• #2   6. feb 2011 har hun spist for mange moderkager og har begyndende diarre'?

• #3   6. feb 2011 Ingen infektion og ingen feber.. Hun spiste den første moderkage, men kastede den op 2 gange, så jeg smed dem alle ud . Ingen diarré . Ingen flåd.

• #4   6. feb 2011 Hmm.. Julle er jordens største hygge hund.. Hun ligger inde i vores soveværelse, med lukket dør, da vi har katte.. Kan det være at hun mangler selskab, når hun kommer op til mig og ligger sig og vil ind under dynen, men samtidig vil være hos hvalpene ? Hun fik lov at gå rundt i lejligheden idag og være i køkkenet mens vi lavede mad, som hun elsker.. Men hun er blevet lukket ind igen og står nu og piver ved døren.. Dyrlægen tjekkede hende jo igennem og kunne ikke finde andet på hende end for lidt kalk. Kalcium tallet skal være mellem 1.25-1.30 og Julle's lå på 1.24, så det var MEGET lidt hun lå under skalaen .

• #5   6. feb 2011 Nu har jeg jo til tider hvalpe og jeg oplever meget tit at tæverne kan være usikre og lidt kede når jeg ikk er hos dem de første dage.
    De søger trygheden hos en selvom de også vil være hos hvalpene,,,lad hende være tæt på jer så meget som muligt så holder det forhåbeligt op igen

• #6   6. feb 2011 Lader du din tæve med to dage gamle hvalpe ligge i et lukket værelse, hvor du ikke selv er tilstede?

• #7   6. feb 2011 vi flytter hvalpene med os... i køkkenet om dagen og i soveværelset om natten. de første dage sidder vi næsten ved kassen det meste af tiden.... nu hvor de er 2 uger kan vi godt gå ind i stuen og liv bliver ved hvalpene i køkkenet.
    den første uge måtte vi gentagende gange minde hende om at når hvalpene peb var det fordi de ville have hende til at komme , ikke til at gå. Nu styre hun det selv

• #8   6. feb 2011 Vores tæver føder i køkkenet og efter et par dage kommer tæven og hvalpene ind i stuen og der sover jeg så indtil hvalpene er ret store. Ca 2 uger. Vil så sige at jeg ikke er sammen med dem 24 timer i døgnet men har også en meget dygtig og erfaren tæve. Hvis hun er vant til at være sammen med jer skal hun også være det nu.Hellere at der er lidt larm og støj end hun ligger i et stille rum alene. Håber det hjælper på hende og stort tillykke med hvalpene :0)

• #10   6. feb 2011 Jeg må prøve. Tak for hjælpen. Det skal altså lige siges at hun er en fantastisk mor. Og jeg er meget tit inde hos hende. Jeg er bare nervøs for at kattene tror at hundehvalpene er rotter. Men jeg må lave en hvalpekasse i stuen også.. Det tror jeg er en god idé. Tak for gode råd smiley

• #11   7. feb 2011 De er for det meste ude .. Jeg har idag åbnet døren ind til soveværelset, så hun kan følge med i hvad der foregår.. Det underlige er at om dagen er der ingen problemer, det er først om aftenen når jeg går ind i seng at hun hopper op og ned af min seng og piver og er urolig.. ?? Om dagen når hun får fred er hun mere afslappet ..

• #12   7. feb 2011 Jeg prøvede det samme med Chanel. Det var første gang hun fik hvalpe. Hun havde hverken feber eller noget men var meget urolig.
    Hvalpene var i soveværelset med hende og jeg lå i sengen. Hun ville hele tiden op i sengen til mig men kunne ikke finde ro.
    Hun pev og fes rundt hver gang hvalpene sagde den mindste lyd.
    Til sidst begyndte hun at ville flytte med hvalpene.

Vi havde hende til dyrlægen men der var ingenting.
    Da de var 2 dage gamle blev hun helt mærkelig og jeg ringede til dyrlægen. Han sagde at det var psykisk og hun var stresset.
    Hun kom nedenunder til de andre hende den nat og vi var efterfølgene meget gode til at hente hende ned med jævne mellemrum så hun ku få lidt "fri"

derefter var der ingenting, hun passede dem fint. Gjorde hun nu også før det, men var meget stresset.

• #13   7. feb 2011 Da min tæve havde hvalpe første gang, opførte hun sig ligesådan. Indtil jeg flyttede hvalpene op i sofaen ved mig, så var hun helt rolig og lagde sig ned så de kunne die.. Hun havde bare brug for at ligge hos mig i sofaen, som hun plejede..

Kommentér på:
Hvad er der dog galt?!

Annonce