{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om fødsel {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvor jeg kan finde en god side med info om hvalpefødseler?

På hvilken dag efter 1 parring fødte jeres tæve?

Hvor mange måltider skal en højdrægtig tæve have?

Hvornår havde I gjort fødekassen klar?

Hvilke ting skal jeg have klar til fødslen?

Håber nogle vil svare. Synes ikke jeg har kunnet finde en god side om emnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om fødsel
  • #1   13. apr 2011 køb bogen min hund skal ha hvalpe, den er rigtig god

  • #2   13. apr 2011 Tihi er det ikke sådan ting man undersøger Inden en parring ;o) Held og lykke med det hele :o)

  • #3   13. apr 2011 Aino
    Vidste den ville komme, men det har jeg så ikke lige fået gjort. Det er vel også ok, når bare jeg kan nå at forberede tingene alligevel :0)



  • #4   13. apr 2011 Send mig en mail har to bøger på comp om emnet

    Info@kennel-arachun.dk


  • #5   13. apr 2011 Godt nok mange år siden jeg har haft hvalpe....

    Men de går 9 uger, så man bør ikke forlade hende når det er ved at være tid, ting kan hurtigt gå galt og der bør man jo være der så man kan fornemme på hunden om alt er som det bør være.
    Mener jeg gav kalk tilskud og lod tæven spise lidt hvalpe foder inden fødslen (hun fik altid lov til at spise resterne når hvalpene begyndte at få).
    Lod hende selv slikke hvalpene rene, spise moderkagen.
    Fødekassen klar ca. en uge før. Vil mene det er vigtigt den ikke står et sted hvor det trækker.
    Håndklæder, i tilfælde det går lidt tjept og du føler en hvalp ikke er renset godt nok så kan du tørre den med håndklædet. Nogen "suger" vist også hvalpene med sådan en næsesuger, har dog ikke haft brugt det dengang jeg havde hvalpe.

    Ved ikke lige om du kan bruge min tekst til noget, men ellers kommer der nok nogen på banen som er mere up to date mht. fødsler - hvalpe :o)


  • #6   13. apr 2011 Tak.
    Synes også det kunne være sjovt at høre på hvilken dag jeres tæver fødte.


  • #7   13. apr 2011 Min fødte dag 62 efter 1. parrring...

  • #8   14. apr 2011 Jeg har haft tæver som fødte 60 dage efter 1. parring og 65 dage efter sidste parring. Så alt efter hvor mange gange, tæven er parret, kan der faktisk være mange muligheder for fødselstidspunkt. Har prøvet, at rende og tjekke en tæve, hver time døgnet rundt i mange dage. Hoooold da op, hvor er man flad.
    Jeg giver også altid mine drægtige tæver en ormekur 6 uger henne i drægtigheden.
    En højdrægtig tæve bør have tilbudt mange små måltider, helst hvalpefoder. Et tegn på nærtstående fødsel, kan være, at hun nægter at spise.
    Kassen bør gøres klar i god tid, da de fleste tæver "laver rede" og kan gøre dette i mange dage inden fødsel. Kassen bør stå et varmt, trækfrit og ikke mindst roligt sted, hvor hun kan være i fred.
    Du bør have håndklæder til at gnide hvalpene tørre med, især hvis de kommer hurtigt efter hinanden, så tæven ikke når at blive færdig med den første før den næste ankommer. Rigtigt. man kan suge svælg og næse på hvalpene. Det er vigtigt, at de får luft og begynder at trække vejret. Men at vende hvalpene med hovedet nedad, og "floppe" dem på næsen, virker ligeså godt. Vigtigt, at lægge hvalpene til, hos tæven hurtigst muligt. Det er med til at stimulere veerne.
    Husk at det er en god ide, at få tjekket tæven og hvalpene dagen efter fødslen. Så du er sikker på, at hun er færdig, og hvalpene er ok.
    Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til, at spørge videre her, eller sende mig en mail.


  • #9   14. apr 2011 min også på 60 dag

  • #10   14. apr 2011 tag imod de to bøger......de er guld værd.


    mine tæver har født mellem 59 og 63. dagen


  • #11   14. apr 2011 Bogen "Hvalpe på vej" er også en rigtig god bog, men bliver desværre ikke udgivet mere, men hvis du er interesseret kan jeg maile den til dig.

Kommentér på:
Spørgsmål om fødsel

Annonce