4.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Berner Sennen, sygdomme? Berner Sennen, sygdomme?

Hvilke sygdomme har en berner sennen typisk?

Vi overvejer nemlig at købe sådan en dejlig bamse, men er vokset op med golden retriever og japansk spids, så vores viden om denne races sygdomme er på et minimum.
Håber I vil hjælpe lidt på vej med hvad vi skal se efter og eventuelt hvad der er typisk adfærd for denne race.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Berner Sennen, sygdomme?
  • #1   7. aug 2011 I hvert fald hoftedysplasi og albueledsdysplasi og kræft ligger til racen

• #2   7. aug 2011 Desværre er de hårdt ramt af kræft. Deres gennemsnitsalder har været meget lav. Vi har flere Berner sennen folk der bliver skrevet op til min race af samme geund. Det er rigtig synd for så dejlig en hund.

• #3   7. aug 2011 Grund skulle der stå. En af mine kollegaer måtte aflive deres han 1 år gammel p.g.a. kræft. To af vores hvalpekøbere mistede deres som henholdsvis 4 og 6 år p.g.a. kræft.

• #4   7. aug 2011 det er ikke kun inden for berner sennen det med kraft det findes i alle hunde raser ,de har ligesom andre store hunde nemt til at få Hd og Ad
    kontagt en af opdrætterne af rasen og få en snak med dem .omkring de avlige sygedomme du kan kontakta mig da jeg kenner flere opdrætter af den rase

• #5   7. aug 2011 Rigtig Ina Q der ser nogle der tror de ved merre om raserne ind opdrætterne selv

• #6   8. aug 2011 Jeg tænker lidt om de har samme problemer i f.eks tyskland med kræft, som I siger vi har herhjemme?
    Vi vil slet ikke kunne bære at skulle aflive efter kun 1år pga sygdom og min lille datter nej puha grim tanke smiley

• #7   8. aug 2011 Når alt det så er sagt ,som jeg kun kan støtte 100% op om. Vil jeg sige det er en fantastisk familiehund og håber og tror der er kommet god forståelse for at forbedre racen. bl.a ved at avle med nyt blod udefra. Så berner kan komme af med det kedelige ry specielt ang.kræft. Sender dig lige et link, der er værd at læse : http://infolink2003.elbo.dk/DVT/dokumenter/doc/10731.pdf

• #8   8. aug 2011 Du har så ret, Ina, derfor syntes jeg det er vigtigt at se på levealder bagudrette. På tyske stamtavler kan du se hvor gamle forfædre er blevet, det syntes jeg mangler i Danmark, ved godt man så kan bruge hundeweb men mange er slet ikke skrevet ind med dødstidspunkt. Når man sådan begynder at granske stambøger kan man virkelig se de samme hanner der gå igen og igen. det er derfor man anbefales til at parre ud. Og måske ikke kun kigge på dem med de store navne, for så er vi nok lige vidt. Ja det bliver skønt den dag de finder løsningen på kræftens gåde ;0) indtil da håber jeg alle vil gøre deres bedste for berner sennen. Nu er det jo ikke kun berner. men desværre mange racer der kæmper med kræft, tror også miljø, foder og mange andre ting spille ind ;0(

Kommentér på:
Berner Sennen, sygdomme?

Annonce