1.294 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Hvalp til USA Hvalp til USA
Troja gik desværre tom, men jeg vil prøve igen ved næste løbetid.
I dag modtog jeg så en henvendelse fra Ohio, en dame vil meget gerne skrives op til en hvalp hos mig, men Troja og hannen jeg vil bruge.
Først blev jeg jo meget beæret over at en derovre fra havde kig på mit kommende kuld.
Men det har også sat en masse tanker i gang hos mig.
Er der nogen som har erfaring med dette ?
Og hvad syntes i ellers om at skulle sende en hvalp til udlandet ?
Jeg har hørt mig lidt omkring om nogen kender hende, siden hun skriver til mig. Jeg tænker bare lille mig i lille Danmark og det bliver mit første kuld.
0 synes godt om
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
Min hvalp tog rejsen i stiv arm... I Frankfurt, hvor vi havde 2½ times stop-over tog de sig af hundene, gav dem vand og gjorde deres bure rent... hvalpen havde haft et uheld i buret :O)
Unghunden var ret stresset da han kom til Dk.... ög var mærket af rejsen i et døgns tid...
Du kan læse om deres importregler på USDA's side... Du skal dog nok råde damen til at tage kontakt til dem og sikre sig at i forstår reglerne korrekt :O))
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.032
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 882
nov 2006
Men det er vel hvalpåekøber der skal finde ud af tingene og du gør bare det praktiske, der skal gøres? *S*
http://www.cdc.gov/animalimportation/dogs.html
nov 2006
Jeg har nu tidligere fløjet med flere af mine hunde og ingen af dem synes at være mærket for livet *S*
nov 2006
okt 2006
Følger: 62 Følgere: 58 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 385
okt 2006
Følger: 62 Følgere: 58 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 385
Jeg har ikke svaret hende tilbage i nu og når jeg gør det er der er masse spørgsmål der skal stilles ;0)
Jeg tænker bare at hvis man vil købe en hvalp i Danmark, så må det da være for noget seriøst eller ?
nov 2006
Synes det er svært at sige... men hun kan vel skrive lidt om sig selv og hvad hendes planer er med hunden og hvorfor hun lige skriver til dig.
Mit indtryk er at finsk laphund er ret sjælden i USA men at det er en race der har rimeligt stor fremgang rundt omkring og også derovre.
En af mine bekendte avler dem (hun avler også TM'ere) og hun sender dem da rundt omkring kan jeg se på bl.a FB. Hun er fra et af de tidligere østlande :O))
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.032
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 80 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 365 Svar: 14.627
Der er en masse hunde, der bliver sendt på kryds og tværs af Atlanten uden problemer. Så er det altså heller ikke værre.
Hele det danske landsholds hunde blev da sendt til VM i USA for et par år tilbage uden problemer, så det tror jeg ikke du skal bekymre dig over.
Og flot at få henvendelse fra USA - kan godt forstå du er stolt
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 142
Der er jo også den mulighed selv at rejse med hvalpen derover og ligesom have lidt Gefühl med den undervejs.
Begge de hvalpe jeg sendte derover kom lidt trætte, men glade og tillidsfulde ud af boksen da de kom frem og det er endda belgiske hyrdehunde, der kan været ret sensitive.
Hvalp til USA