1.294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvalp til USA Hvalp til USA

Troja gik desværre tom, men jeg vil prøve igen ved næste løbetid.
I dag modtog jeg så en henvendelse fra Ohio, en dame vil meget gerne skrives op til en hvalp hos mig, men Troja og hannen jeg vil bruge.
Først blev jeg jo meget beæret over at en derovre fra havde kig på mit kommende kuld.
Men det har også sat en masse tanker i gang hos mig.

Er der nogen som har erfaring med dette ?
Og hvad syntes i ellers om at skulle sende en hvalp til udlandet ?

Jeg har hørt mig lidt omkring om nogen kender hende, siden hun skriver til mig. Jeg tænker bare lille mig i lille Danmark og det bliver mit første kuld.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp til USA
  • #1   9. maj 2012 Jeg har lige hentet en hvalp samt en unghund i USA...

Min hvalp tog rejsen i stiv arm... I Frankfurt, hvor vi havde 2½ times stop-over tog de sig af hundene, gav dem vand og gjorde deres bure rent... hvalpen havde haft et uheld i buret :O)
    Unghunden var ret stresset da han kom til Dk.... ög var mærket af rejsen i et døgns tid...
    Du kan læse om deres importregler på USDA's side... Du skal dog nok råde damen til at tage kontakt til dem og sikre sig at i forstår reglerne korrekt :O))

• #2   9. maj 2012 Heidi: Jeg har stået for eksport af flere hvalpe til udlandet, og det er ikke så indviklet som man går og tror smiley Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til enten DSV eller DHLs luftfragt afdeling

• #3   9. maj 2012 Jeg ville aldrig sende en hvalp med flyet medmindre damen selv kom og kunne sidde med den som "håndbagage". Blandt andre Anders hallgren mener at det kan være en så traumatisk oplevelse, at hunden er mærket for resten af livet.

• #4   9. maj 2012 Og her er lidt læsning om reglerne... de ser ud til at være ret simple :O))
    Men det er vel hvalpåekøber der skal finde ud af tingene og du gør bare det praktiske, der skal gøres? *S*

http://www.cdc.gov/animalimportation/dogs.html

• #5   9. maj 2012 Vibe:
    Jeg har nu tidligere fløjet med flere af mine hunde og ingen af dem synes at være mærket for livet *S*

• #6   9. maj 2012 Men ja, jeg ville også foretrække at have hunden med i kabinen da det må være nemmere for hunden/hvalpen....

• #7   9. maj 2012 Tak Lise jeg vil lige få kigget den side igennem :0) og tak for din historie. Der er selvfølgelig noget tid i nu, jeg forventer ikke hvalpe før i slutning af året. Så jeg har langtid til at finde ud af div. regler og hvem hun er, for det bekymre mig lidt at skulle sende en hvalp over til en jeg ikke møder personligt og det ville jo være rigtig dejlig, hvis nogen kendte hende :0)

• #8   9. maj 2012 Vibe det er også en af mine store bekymringerne, men som sagt er der en masse ting jeg lige skal tænke over og en masse regler jeg skal sætte mig ind i.
    Jeg har ikke svaret hende tilbage i nu og når jeg gør det er der er masse spørgsmål der skal stilles ;0)
    Jeg tænker bare at hvis man vil købe en hvalp i Danmark, så må det da være for noget seriøst eller ?

• #9   9. maj 2012 Heidi:
    Synes det er svært at sige... men hun kan vel skrive lidt om sig selv og hvad hendes planer er med hunden og hvorfor hun lige skriver til dig.
    Mit indtryk er at finsk laphund er ret sjælden i USA men at det er en race der har rimeligt stor fremgang rundt omkring og også derovre.
    En af mine bekendte avler dem (hun avler også TM'ere) og hun sender dem da rundt omkring kan jeg se på bl.a FB. Hun er fra et af de tidligere østlande :O))

• #10   9. maj 2012 Jeg har sendt ialt 6 hunde til USA: Både voksne og hvalpe, både ledsaget og uledsaget. Alt er gået super fint men det gælder om at vælge flyselskab med omhu. Vi har gode erfaringer med nogle få forskellige. Skriv en PB hvis du vil vide mere

• #11   9. maj 2012 Rikke P/ jeg har mega dårlig erfaring ( faktisk fra denne uge ) med DSV ift at sende hund. Sløset papirgang og mangel af viden på regler da de ikke sender hunde så tit.

• #12   9. maj 2012 Tenna: Er det rigtig? Jeg arbejde hos DSV for 1 år siden, hvor jeg faktisk stod for eksporten af dyr.

• #14   9. maj 2012 Anders Hallgren er et fjols !

Der er en masse hunde, der bliver sendt på kryds og tværs af Atlanten uden problemer. Så er det altså heller ikke værre.

Hele det danske landsholds hunde blev da sendt til VM i USA for et par år tilbage uden problemer, så det tror jeg ikke du skal bekymre dig over.

Og flot at få henvendelse fra USA - kan godt forstå du er stolt smiley

• #15   10. maj 2012 Jeg har sendt to hvalpe til USA og ville ikke have de store skrupler ved at gøre det igen, men du skal selvfølgelig sikre dig at forholdene er gode. Jeg ville lade Trust stå for det - de er meget professionelle og går meget op i at hunden får den bedst mulige transport - med flyselskaber, de kan stå inde for.

Der er jo også den mulighed selv at rejse med hvalpen derover og ligesom have lidt Gefühl med den undervejs.

Begge de hvalpe jeg sendte derover kom lidt trætte, men glade og tillidsfulde ud af boksen da de kom frem og det er endda belgiske hyrdehunde, der kan været ret sensitive.

Kommentér på:
Hvalp til USA

Annonce