{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
37.104 visninger | Oprettet:

hvordan er jeg stillet {{forumTopicSubject}}

min tæve er i løbetid og da jeg har indhegnet have havde min kæreste lukket hende i haven.. og var ved noget inde i huset. pludselig giver der et skrig ude fra og han kan så se naboens hanhund og de sidder sammen smiley min er en pomeranian og deres en chi og den har så fået mast sig igennem hegnet

men hvordan er jeg stillet?
og kan det fjernes og en evt pris ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan er jeg stillet
  • #1   6. jun 2012 abortsprøjte ved dyrlægen smiley Jeg har ingen anelse om pris

  • #2   6. jun 2012 Du kan tage til dyrlægen og få en abort-sprøjte. Den skal vist gives inden for et døgn.


  • #3   6. jun 2012 Ring til dyrlægen og få aftalt en tid til abortsprøjte.. Der er ingen grund til at lade hende få hvalpene... Især hvis hverken hende eller hanhunden er tjekket for sygdomme og så er det et rent besvær med hvalpe.. De skal også kunne sælges osv..

    Haven er helt lukket af? I såfald er det af min overbevisning at hanhundeejeren skal stå for regningen.. I må tage en snak med naboen..

    Når tæver er i løbetid, er der mange hanhunde der vil gøre alt for at komme ind til tæven. Derfor anbefaler man også at man faktisk helst skal holde øje med sin tæve, når den er i haven osv.. Selvom den er indhegnet, da der ellers kan opstå situationer som denne..

    Jeg havde engang en hanhund der både sprang igennem et vindue og ødelagde et bur fuldstændig for at komme ud til en løbsk tæve...


  • #4   6. jun 2012 Abortsprøjte med det samme.
    Hvis haven er hegnet ind, kan du ikke gøre mere, og så hænger hanhundens ejer på regningen. De har pligt til at holde hunden på egen grund.


  • #5   6. jun 2012 Jeg er ikke sikker. Men er der ikke noget om at det juridisk er tæveejerens ansvar? Også selv om haven er hegnet ind og hanhunden strejfer rundt. Jeg mener at det er sådan selv om det lyder helt hen i vejret. Men netop derfor at jeg har hæftet mig ved det.

  • #6   6. jun 2012 vi bor ude på landet og både de og jeg har haven hegnet ind og som regel render de ikke sammen.. begge hunde er dog tjekket for patella uden anmærkninger.. ja min have er lukket af så mine ikke kan komme ud men deres hund har så alligevel formået at komme herind smiley

    det er nogle gode naboer så er allerede i dialog med dem men skal jo lige vide mine muligheder.. hvad så når jeg egentlig havde plan om hun skulle til hanhund i denne løbetid? vil jo mene at hun ikke kan det samt jeg tænker også om det kan påvirke dem psykisk som det kan på os mennesker med en abort??


  • #7   6. jun 2012 Lena planen var hun skulle have været til race ren og tjekket han hund idag smiley men det vil jeg jo ikke lige mene bliver aktuelt så nu skal beslutningen bare tages hvad vi skal for på den ene side vil jeg mene at det ikke er den værste blanding at komme af med, men jeg havde bare 2 par der gerne ville have en hvalp efter den kombination jeg havde planlagt...

  • #8   6. jun 2012 Du kan give din tæve en abortsprøjte hos dyrlægen. Den gives helst efter løbetiden er overstået så man ikke risikere endnu en parring, også for at ægene skal sidde klar i livmoderen - ellers har det ingen virkning men inden evt. Fostre bliver til mere. Og den gives i to omgange med 24 timers mellemrum. Så ring allerede nu til din dyrlæge og få de to tider på plads. Den kan gives op til dag 45 efter parring. Men igen giv den hellere så snart din hund er ude af løb.
    Nogle dyrlæger kræver man får scanner tæven inden. Men det er en smagssag.
    Pris er forskelligt men regn med maks 1000-1500 i alt.


  • #9   6. jun 2012 margit: ikke for at være nærrig men vil da synes at det er hanhunde ejers ansvar eftersom den kommer på min grund hvor hverken mine store eller den lille hund kan stikke af fra?

    kan du huske hvor du har set det?


  • #10   6. jun 2012 Line N jeg er HELT enig med dig i at det i sådan et tilfælde uden tvivl burde være hanhundeejer der hang på regningen. Det er noget jeg flere gange har læst her på HG.

  • #11   6. jun 2012 tak ginne smiley jeg hælder også mest til at det er det der skal ske er ikke lige så meget for blandinger i den her stil smiley ikke ondt ment men jeg er bare ikke ligefrem korthåret chi fan smiley

    nogen der ved om det påvirker tæven psykisk.. jeg tror bestemt naboen synes det kunne være hyggeligt med små blandinger og de vil helt sikkert gerne betale til det men jeg er bare ret skeptisk for synes der er rigelig med blandinger af de racer

    men kan se der er forskellige menninger om hvornår det skal gøres?


  • #12   6. jun 2012 margit: tror lige jeg vil søge lidt i forummet om jeg kan finde noget smiley


  • #13   6. jun 2012 Jeg mener faktisk kun at hanhundeejer kan hænge på den hvis du kan bevise at tæven var forsvarligt hegnet ind - hvis hanhunden kunne mase sig igennem hegnet er det ikke sikkert at den går.

    Men prøv at snakke med naboen om det - det kan være at de godt vil hjælpe med udgiften når nu hanhunden er deres ansvar.


  • #14   6. jun 2012 Søster... Det er også det jeg har kunnet læse flere steder efter at have googlet lidt. Men jeg har ikke lige kunnet finde et sted hvor det står i en lov.

  • #15   6. jun 2012 søster.. men når mine normalt er udbryderkonger og de ikke kan komme ud skulle jeg da mene det var forsvarligt indhegnet?

  • #16   6. jun 2012 Der skete lige noget mærkeligt da jeg prøvede at lægge et link ind...

    Det her: (link fjernet)

    VIRKER IKKE, da jeg tror at artiklen er for gammel nu. Det gik ud på at hanhundeejer endte med at betale fuld pris for et kuld hvalpe. Tæven var parret med en anden racehund, og lå i en stald, som var låst, og denne hanhund fik nørklet sig ind på en-eller-anden måde. Her vurderede man at tæven ikke kunne have været mere forsvaligt lukket inde, så hanhundeejer endte med at betale for alle hvalpene.

    Så er der den anden side: http://www.juraeksperten.dk/racehund_fik_hvalpe.html
    Men her er tale om intet hegn.

    Mon ikke i ville kunne slå halv skade, siden hanhunden er kommet igennem begge jeres hegn?


  • #17   6. jun 2012 Midlet der bør bruges hedder Alizin, det skal give af 2 gange med 24 timers mellemrum. Det kan gives ind til 45. dagen. Men det bedste vil nok være at få det gjort nu.

    Det juridiske ved jeg ikke noget om.


  • #18   6. jun 2012 Hej Line

    Jeg tager den lige igen. Det er diskuteret før.

    Man giver 2 abortsprøjter med 24 timer imellem (rimeligt nøjagtigt). Midlet hedder som skrevet Alizin.
    Sprøjterne skal gives fra 7 dage efter parring (fostrene skal have sat sig fast for at det virker). Og kan gives indtil ca 45. dagen. Men efter 30. dagen kan man risikere aborter. Tidligere bliver fostrene opsuget i livmoderen.
    Der er meget få bivirkninger ved behandlingen.
    Prisen er alt efter dyrlægen ca 150 kr. pr. sprøjte samt hvad dyrlægen tager i konsultation.


Kommentér på:
hvordan er jeg stillet

Annonce